Şeriat, etimolojik açıdan geniş yok, pınarın gözü / Pınarın gözüne giden yol anlamına geliyor.. Teknik anlamda ise Şeriat Hukuk, meşruiyetin kaynağı demek. Yani “Gayrimeşru” dediğiniz zaman “ Şeriata uygun değil” demiş olursunuz. Teolojik anlamda ise bir dinin emir ve yasakları demektir. Yani dini anlamda meşruiyeti ifade eder. Bir Müslümanın şeriata karşı çıkması, “ben Türkiye vatandaşıyım ama bu ülkenin hukuk düzenine inanmıyor ve güvenmiyorum”demektir.. Müslümanım dediğiniz zaman, İslam şeriatına şeksiz şüphesiz iman ve ona uygun yaşama sözü vermiş olursunuz.. Yani içki içmekle bir Müslüman dinden çıkmaz ama, bu iş vejeteryan olduğunu söyleyip arkasından da köfteye bayıldığını söyleyip arkadaşlarını köfte partisine davet etmeye benzer. Sosyalist olduğunu söyleyip tefecilik yapan adamın durumuna düşer sonra kişi.
Birileri, şeriatı, herkesi belli bir dinin, hatta belli bir mezhebin elinde, onun ruhbanları tarafından topluma dayatılan, karşı çıkanların acımasızca cezalandırıldıkları, ellerinin kollarının kesildiği bir düzen gibi, diktatörlük gibi göstermeye çalışıyor. Kendi ideolojileri İslamdan daha yüce, Allah(cc)den daha merhametliler (haşa)!Yani din devleti olacak, herkes belli bir dinin politikacılar tarafından yorumlanan ve din adamları kadrosu tarafından oluşturulacak bir yönetim mekanizması olarak görmeye/göstermeye çalışıyor.. Burada asırlardır Hristiyanların ve Yahudilerin, Sabiilerin, hatta Ezidilerin (Şeytana farklı bir misyon yükleyen inanç topluluğu), Mecusilerin yaşadığını unutuyorlar.. Müslümanlar asırlarca Hindistanı, İspanyayı, Balkanları, Afrikayı yönetti, ne oldu?
Mustafa İslamoğlu
Şeriat ve İslam Anayasası
Ülkelerin anayasaları vardır, ve anayasalar o ülkelerin yönetiliş şekillerinde ana etkenlerdir. Temel budur..
Dinlerin de anayasaları vardır.. Dinler de, aynı ülkeler gibi anayasaları üzerine yapılaşmışlardır..O dinlerin içeriği o dinlere ait kitaplarda belirtilmiştir, yani Kutsal kitaplarda..İslam…, onun da anayasası Kuran'dadır..
Kuran herşeyden önce 3 temel kavramdan meydana gelmiş bir bütündür ve bu bütün bozulamaz, değiştirilemez.. Bu kavramlardan biri ve en önemlisi şeriat’dır.. Şeriat’ın anlamı ise suyun bulunduğu yere giden yoldur..
Su, bir diğer anlamı hayat.. Şeriat, yani hayata giden yol.. Kuran’da oluşan anlamıyla İslam’ın hukuku, bir diğer anlamıyla, İslam’ın hayata giden yolu.. Şeriat, Yani İslam'ın Anayasası..
Kuran’sız İslam olamıyacağına göre, Şeriat bölümleri kaldırılmış Kuran’da olamaz.. Olursa zaten Kuran’ın bütünlüğü ortadan kalkar.. Şimdi bu durumda, eğer bu kitabın içinde bazı dogmalar varsa, hangi güç, hangi mantıkla, nelere dayanarak bu dogmaları ortadan kaldıracaktır..? Bazı, ulemalar çıkıp Kuran'daki ifadeleri alabildiğine çarpıtarak İslam’a yeni bir soluk getirme çabalarına giriyorlar.. Bu mümkünmüdür..? Kuran'ı hiç okumamış, sadece söylenenlerle yetinen kişiler için belki, ancak, Kuran önümüzdedir.. İçeriği değiştirilemiyeceğine göre, anlamı her ne kadar farklı yorumlanmaya da kalsa, her devirde birileri çıkacak, hayır burada o şekilde yazmıyor diyecektir ki bu iddiasında da haklı olacaktır..
Önce şu çok iyi bilinmelidir ki, Şeriat İslam’ın ayrılmaz bir parçasıdır.. Şeriat olmadan İslam'ın var olması mümkün değildir.. Bu şekilde var edilmeye çalışılan İslam Kuran'a aykırı düşüceği için, her devirde bu yanlışı düzeltmek isteyen İslam inanırları çıkacak ve bu yanlışla ölesiye mücadele edecektir..
Her ne kadar bazı Müslümanlar, veya kendilerini Müslüman olarak gören topluluklar meydanlarda kahrolsun Şeriat şeklinde bağırıyorlarsada, onlar belkide hiç okumadıkları Kuran'ı bilmemektedirler, yada gelişigüzel okudukları için tam olarak anlamamışlardır veya anlamak istemiyorlardır, yada işlerine geldiği şekilde anlama gayretleri içindedirler..
Sonuç, İslam’ın anayasasında yani Kuran’da yazıldığı şekildir.. Her devirde bu şekli bütünüyle korumaya kalkanlar olacaktır, ve kendilerine Müslüman diyenlerin bu bütünü korumak istemelerinde hakları olacaktır..
Kuran’ı yeni baştan yazmak mümkün değildir.. Bu mümkün olamıyacağına göre İslam üzerine herhangi bir reform yapılması da mümkün değildir. Ayrıca, Kuran içinde reform yapmaya müsait herhangi bir olgu da yoktur. Hernekadar bazı İslam inanırları, Kuran'da zaman sana uymuyorsa sen zamana uy ifadelerinin bulunduğu ayetlerin var olduğunu söylüyorlarsa da, hiçbir ayet bu tür bir ifade içermez.
Kuran Ahzab 36, Maide 44, 45, 47, 48, 49 Araf 3, ayetlerdeki anlatımları ile içindeki hükümlerin uygulanmasının şart olduğunu açık olarak belirtir.
geocities
Yani kısaca denmek isteniyoruki,şeriat kötü birşey değildir..Sadece birileri kafasına göre yanlış olarak şeriatı anatmış ve insanları sokakta''Kahrolsun Şeriat'' demeye itmiştir..Bence bu çok büyük bir yanlıştır,hatadır..