İçerik değiştir



- - - - -

Örtünme & Tesettür


  • Yanıtlamak için giriş yapın
bu konuya 64 yanıt verildi

#41 waranko

waranko

    Boş vakti boldur

  • Üyeler
  • 760 Mesaj

Gönderim zamanı 14.10.2009 - 12:59

Sevgili kahkaha
Daha iyi anlaşılabilmesi için şöyle söyleyeyim.
Simitçi, Fırıncı,camcı,hancı,hamamcı,kahveci,kerhaneci ,lokantacı,dönerci,tüpçü muslukcu,kaynakçı kemancı,…….ci . Sayarsak uzar gider. Dincide böyle bir meslek koludur. Sermayesi de Allahtır. Biraz ağır olacak ama net söylersek Allahı satar.
Bu sermaya dipsiz kuyu gibidir. Bu sektörden kazandıklarını hep başka alanlara kaydırır.
Halkın temel sıkıntılarından biri beklide birincisi dindar-dinci ayrımında kavram kargaşasından kaynaklanan yanlış anlamada kilitlenmiş bulunmasındandır. Size bu konuda hak veriyorum.

Dincilik kısa ve öz anlatımıyla daha anlaşılır olması için anlatırsak ; Dini siyasete Alet edenler ve bu yolla emek sarfetmeden çıkar sağlayanlardır. Diğer adı Siyaset Dinciliği demektir.
Dini; çıkar, koltuk, baskı, egemenlik aracı yapan bir meslek koludur, bir sanayi koludur. İşin esası bakımından ne dini vardır ne de imanı. Onun dini-imanı, Tanrısı, ibadeti hep çıkarı ve hesabıdır.
Net bir ifadeyle söylersek Dincilik, tarihin en verimli ama en zalim iş kollarından biridir. Dinci ise bu sanayi kolunu meslek edinmiş olan kişinin adı-unvanıdır.
İsalam dünyası, bu güne kadar, ne çekmişse, hep bu tiplerden çekmiş ve hala çekmektedir. Ehliyeti, bilgisi birikimi donanımı olmayan kişiler ele geçirdikleri makam ve mertebede YETERSİZ olduklarından, sonuç hep başarısızlıktır. Olan da yine halka olur.

Buradan sonra DİNDAR nedir diye sorabilirsin;
Dindar, her şeyden önce, dini Allah’a varmanın, O’nun hoşnutluğunu kazanmanın, daha iyi ve daha yetkin insan olmanın yolu ve kurumu bilen ve bu anlayışla yaşamaya çalışan insandır. Bunun içindir ki, dindarın temel meselesi daha iyiye ve daha güzele ulaşmaktır. Çıkar hesabı yoktur.
Dindar için din, daha çok sorumlu olmanın, daha çok paylaşmanın, daha çok fedakarlığın yoludur.

Dinci için ise din, başkalarından daha çok almanın, başkalarını daha rahat itham etmenin dokunulmaz ve eleştirilmez kurumudur. Bu yüzdendir ki, dincinin elinde din bir ıstırap ve kahır kurumuna dönüşür ve insan haklarını çiğnemenin kutsal aracı yapılır.
Yani Gıybet etmekdir. , Allah’ın kurallarına suç ve ayıp bulmak, en küçük bir kızgınlık anında onları cehenneme göndermek dincinin adeta alameti farikasıdır.

Dindar, ‘yaratılanları Yaratan’dan ötürü’ sever; dinci ise yaratılanları Yaratan’dan nefret ettirmek üzere rahatsız eder.

İslam’ın vicdan adamlarından biri olan Muhammed İkbal (ölm. 1938), dinciden söz ederken onun sadece dünyayı değil, cehennemi bile berbat edebilecek bir yaratık olduğuna dikkat çeker. Şöyle diyor.
Mollanın dini fi sebillilah fesattır.
Fesat sadizm; Kitleleri Allah ile Aldatmayı meslek haline getiren iftira dincilerine her şeyi mübah kılar. Zinadan gaspa, kamu malı talanından diri diri insan yakmaya küfür kodamanlarıyla işbirliğnden vatan ihanetine, hırsızlığın her türüne kadar. Diyor.

Dincinin ahde vefası yoktur. dindar, kıymet bilir, şükran bilir insandır. Dinci ise nankördür.

Peygamberimizi bir sözünü hatırlatayım. ‘’ Emin olmayanın imanı olamaz’’.

Yüzlerce günahınız olabilir, yine de Müslüman olursunuz ama emin insan değilseniz, tüm zamanınız namazla-niyazla geçse de Müslüman olamazsınız. Çünkü emin olmamak, iftiracılıktır, riyakar olmanın diğer adıdır. Riya ise, Kur’an’ın ve Hz. Peygamber’in açık beyanlarıyla şirktir

Günahtan korkma, şirkten kork. Çünkü Allah, günahını itiraf edip boyun bükenleri affedecektir. Ama şirke bulaşanları asla affetmeyeceğini açıkça bildirmiştir. Evet, günahtan değil, şirkten kork, yani olduğun gibi görenmemek veya göründüğün gibi olmamaktan kork!


REENKARNASYON ve Yaşar Nuri Öztürke gelince.

Reenkarnasyon konusu Kur'an'ın 'müteşabih' (yorum açık) dediği alana giren konulardandır. Yani bu konuda kesin ve tartışmasız hüküm verilemez. Sadece ihtimaller sıralanır. Yani 'Kesin doğruyu Allah bilir' .diyelim (Yanlış anlaşılmaması için Hint düşünce felsefesiyle eşitlenemeyeceğinin de Bunun üzerine basa basa söylemiş olalım ve bildiğimiz kadarıyla konuya girelim.)

Reenkarnasyon; Yani yeni bir bedenle dünyaya tekrar gelme konusunun gündeme geldiği her yerde,. Ben şunu söylerim. Bu ömrü zamanımızda çok iyi şeyler yaptık da Tüy gibi hafifiz sınava kaldığımız yerden devam mı !? Şimdi dünyayı pırıl pırıl yaptık ayrılamıyoruz da reenkarnasyona mı umut bağladık derim.
Bu nedenle bu konuya hep uzak kaldım .
Bu konuyla ilgili olarak yapılan tartışmalar, AHİRET İNANCINA en küçük bir zedeleme getirmeden yapılan tartışmalar ise bu dünyayı ilgilendirmediğinden konuya uzak duruyorum buyursun yapan yapsın bana sadece saygı duymak düşer.

Bu sebeple bu ömrü-zamanım içinde vakıf olduklarım ancak beni ilgilendirir. Söylendiği gibi böyle bir durum varsa Dünyaya tekrar gelince düşünürüz derim. Böyle bir şey başıma gelmediği içinde bilmiyorum. Bu da işin şakası olsun.

Bu konunun ceviz kırmayla ilgisinin ne olduğunu da anlamış değilim.!!

#42 duygusuz

duygusuz

    Burası olmadan yaşayamaz

  • Üyeler
  • 8.004 Mesaj
  • Konum:niko
  • İlgi Alanları:güzel ve iyi olan her şey

Gönderim zamanı 14.10.2009 - 21:12

sevgili waranko,

öncelikle dinci-dindar kavramlarına dair açıklamalardan ötürü teşekkür ediyorum; çünkü gerçekten farklı net gördüm. öyleyse, "dindar" olabilene ne mutlu diyorum.

yaşar nuri ve reenkarnasyon konusuna dönersek; y.nuri evet reenkarnasyonu savunuyor ve bunu Kur'an'daki bazı ayetlere dayandırarak yapıyor. aşağıda, reenkarnasyon inancı olanlar bunu neye dayanarak öne sürdüğünü belirteceğim. ondan sonra da İslam'da reenkarnasyon inancının aslında olmadığını, bazı bid'atkar hocaların kafa karıştırmak için ayetleri nasıl işlerine göre yorumladığını sağlam alıntılar yaparak, Kur'an'dan dellillerle sunacağım.

bildiğimiz gibi Tenâsüh, rûhun, ölümden sonra, başka bir bedende yeniden dünyaya gelmesi durumuna verilen isim reenkarnasyon durumu. ve açıklamanızda da dediğiniz gibi Hint felsefesi ile günümüz reenkarnasyon inancı farklı şeylerdir karıştırılmaması gerekir. günümüzde reenkarnasyonu savunan kimselere göre, reenkarnasyon yani dünyaya tekrar gelişin Hint felsefe ve dinlerindeki tenasüh ile esas ve amaç bakımından hiç bir ilgi ve münasebeti yoktur. Çünkü, tenasühte tekâmül (varlık derecesinin veya rütbesinin artması) fikri yoktur. Cezâ ve mükâfat esasına göre bir geliş, gidiş vardır. Reenkarnasyonda ise, dünyevî bağlardan kurtulamamış rûhların tekâmül için dünyaya tekrar gelmesi vardır. Tekâmülde hiç bir zaman geri dönülmeyeceği kabul edilmiştir.

İslâm âleminde geçmişte tenasüh inancına inanan bazı din dışı guruplar günümüzde ise husûsî bir reenkarnasyon anlayışına sahib olanlar (bunlardan bazıları reenkarnasyonun İslâm'daki âhiret inancına aykırı düşmediği, sadece tekâmül gayesini güttüğünü söylemektedir) iddiâlarına destek bulmak için, Kur'ân-ı Kerîm'den bazı âyetleri örnek olarak göstermişler ve böylece pek çok âyetin reenkarnasyon ifâde ettiğini veya edebileceğini söylemişlerdir.

reenkarnasyon inancı olan bazı kesim bu inancını desteklemek için aşağıdaki ayetleri öne sürüyor. buyrun örneklere, bakalım:
"onların ciltleri cehennem ateşinde pişip kavrulduğu her seferinde, azabı tatsınlar diye yeni ciltlerle (bedenlerle) değişiriz" (Nisâ, 56)
Bu âyette açıkça, cehennem azabı ve bu azabın şiddetini ifâde etmek için, kavrulan bedenlerin yenilenmesinden bahsedilirken, âyette zikredilen cehennemin bu dünya hayatı olduğunu iddiâ edilerek, bu âyetin insanların rûhlarının bedenlerinden ayrıldıktan sonra başka bedenlere girip dünyaya gelmelerine işaret sayılmış, beden içinde olgunlaşamayan ruhun azap çekmek için başka bedenlere girerek bir cehennem olan şu dünya hayatına geri döneceklerini söylenmiştir.Tamamen bâtınıyye kokan, cehennemi bu dünyada arayan bu görüşün ne derece sakat ve bâtıl olduğu açıktır.

Bazı tenasühçüler de, kâfirlerin cehennemde ebedî kalacaklarını ifâde etmek maksadıyla zikredilmiş olan, "Ayetlerimizi yalanlayan ve onlara inanmaya tenezzül etmeyenler var ya, işte onlara gök kapıları açılmayacak ve deve iğne deliğinden geçinceye kadar onlar cennete giremeyeceklerdir..." (A'raf, 40) âyetinden hareketle, kötü rûhluların bedenden bedene geçerek temizleneceklerini, neticede deve bedeninde olan insanın, iğne deliğinden geçebilecek bir meyve kurdu bedenine intikâl ederek saflaşacağını söylemişlerdir.

günümüzde reenkarnasyoncuların delil olarak gösterdiği bir ayet de şudur:
"Sizler ölü iken (ölü varlıklar halinde iken) sizi dirilten (dünyaya getirip hayat veren) Allah'ı nasıl inkâr ediyorsunuz?! Sonra sizi öldürecek, sonra tekrar diriltecek, sonra da O'na döndürüleceksiniz"(Bakara, 28).
Bu âyette reenkarnasyonun dile getirildiğini iddiâ edenlerin hareket noktası, âyette zâhirde, iki ölüm ve iki diriltmenin olmasıdır. Onlara göre âyetteki ve küntum emvâten (halbuki siz ölü varlıklar halinde idiniz) ifâdesi, insanların ömürlerini tamamladıktan sonra ölmeleri manâsındadır. Âyetin yanlış değerlendirilmesinde rol oynayan ifâde budur.

Reenkarnasyonu savunanların iddiâlarına delîl olarak gösterilmeye çalıştıkları bir diğer âyet de şudur: "Size her ne musîbet dokunursa, kendi ellerinizle kazandığınız şeyler sebebiyledir. Allah pek çoğunu da affeder"(Şûrâ, 30).Bu âyetten hareketle, çocukların başına gelen belâ ve musîbetlerin onların daha önce yaşadıkları hata ve isyanlarının bir cezâsı olduğu söylenmiştir. Çünkü, bu iddiâ sahiplerine göre, çocuklar masûmdur, çocukluklarında böyle cezâları hakettirecek işler yapmamışlardır

Aslında bu âyette muhatab olan kimselerin çocukluk çağını geçmiş, mükellef kimseler olduğu açıktır. Çünkü yapılanlarla muâheze etmek, ancak mükellefler için geçerlidir. Hem bu durum Kur'ân'ın tamamı için böyledir. Muhatab dâima âkil bâliğ olan mükelleflerdir. Dolayısıyla çocuklara isâbet eden musîbetlerin, sadece yapmış oldukları şeyler sebebiyle olduğu söylenemez.

Kur'ân-ı Kerim'de, insanın yeniden diriltilişinin kıyamet günü olacağı, iâde tabirinden insanların kıyamet gününde tekrar diriltilmelerinin kasdolunduğu, bu diriltmenin bir defâya mahsus olduğu ve ölümden sonra tekrar dünyaya dönüşün asla mümkün olmayacağı açıktır. Bu hususta pek çok âyet vardır. İşte bunlardan birisi: "Nihayet onlardan birine ölüm gelip çattığında der ki, Rabbim! beni geri gönder. Tâ ki, boşa geçirdiğim dünya hayatında iyi ameller işleyeyim. Hayır! O, söylediği boş bir laftan ibarettir. Onların arkalarında ise, yeniden diriltilecekleri güne kadar bir berzah vardır" (Mü'minûn, 99-100).

Bu âyet dünyaya yeniden gelmenin olmayacağını açık ve kesin bir şekilde ifâde ediyor. Nitekim İkbâl ( yukarıda sizin bahsettiğiniz din alimi), "Kur'ân-ı Mubîn'de iyice açıklanmış ve hiç bir fikir kargaşasına yer vermeyecek mahiyette olan üç noktaya dikkat etmemiz gerekir" dedikten sonra ikinci noktada: "Kur'ân-ı Kerîm'e göre bu dünyaya yeniden gelmek imkânsızdır. Bu husus aşağıdaki âyette gâyet açık bir şekilde açıklanmıştır: .." diyerek, yukarda takdîm edilen âyeti zikretmiştir. "Onların arkalarında ise, yeniden diriltilecekleri güne kadar bir berzah vardır" ifâdesi de, onların diriltilecekleri güne kadar berzah âleminde bekleyeceklerini, yani dünya hayatıyla âhiret hayatı arasında bir hayatta olacaklarını, dünyaya dönemeyeceklerini belirtmektedir. "Nasıl ki ana rahminden çıkan bir çocuk, yeniden tekrar oraya dönemiyorsa, bu dünya hayatından çıkarak, kabir hayatına giden bir rûh da, oradan çıkıp geriye tekrar dönemeyecektir..

Nitekim buna benzer bir başka âyette, pişmanlığını dile getiren inkârcıya şöyle cevap verilmiştir: "Sizi, düşünüp öğüt alacak kimsenin düşünüp öğüt alabileceği kadar yaşatmadık mı? Size uyarıcı da gelmişti." (Fâtır, 37). Bu âyette de, insana düşünüp taşınacağı ve öğüt alacağı kadar ömür verildiğinden bahsedilmiş, fakat bir kaç kere dünyaya gelmekten bahsedilmemiştir.

dünyaya tekrar dönüşün olmayacağını ifâde eden diğer âyetler de şunlardır:

"Onların, ateşin karşısında durdurulup, âh! keşke dünyaya geri gönderilsek de, bir daha Rabbimizin âyetlerini yalanlamasak ve inananlardan olsak! dediklerini bir görsen! Hayır! daha önce gizlemekte oldukları şeyler (günahlar) kendilerine göründü. Onlar dünyaya geri gönderilseler bile, yine kendilerine yasaklanan şeyleri mutlaka tekrar yaparlardı. Onlar kesinlikle yalancıdırlar" (En'âm, 27-28),

"...Acaba şimdi bizim için şefaatçiler var mı ki, bize şefaat etsinler, ya da dünyaya geri gönderilsek de, yapmış olduğumuz amellerden başkasını yapsak. Onlar kendilerine yazık ettiler ve uydurdukları şeyler de kaybolup gitti"(A'raf, 53),

"Rabbimiz bizi cehennemden çıkar, eğer bir daha dönersek o zaman gerçekten zalimlerdeniz. Allah buyurdu ki, susun! konuşmayın!.." (Mü'minûn,107-108).
En'âm, 28. âyette, "Eğer dünyaya geri döndürülselerdi kendilerine yasaklanan şeyleri mutlaka tekrar yaparlardı" ifâdesi mevzûmuz açısından çok önemlidir. Çünkü bu ifâdeyle, farazâ o insanlar dünyaya tekrar gelseler de, yine aynı şeyleri yapıp, Allah'ın yasak ettiği şeyleri işleyecekleri bildirilerek, insanların bu dünyaya neden bir kere daha gönderilmediklerinin hikmeti beyân edilmiştir.

"Onlardan önce nice kavimler helâk ettiğimizi görmüyorlar mı?! Onlar bunlara tekrar dönüp gelmezler" (Yâ-sîn, 31) âyeti de helâk edilen insanların, daha sonra gelen insanlara dünyaya tekrar gelmek sûretiyle dönmediklerini açıkça ifâde ediyor. Helâk edilen kavimlerin kusurlu, tekemmül etmemiş insanlar olduğu düşünülürse, bu âyetin reenkarnasyon aleyhinde kuvvetli bir delîl olduğu daha iyi anlaşılacaktır. Bir başka âyette ise, bu manâda, "Helâk ettiğimiz bir karye ehline tekrar dönmek haramdır" (Enbiyâ, 95) buyrularak, dünyaya dönüşün kesinlikle olamayacağı haram tabiriyle tekidli bir sûrette bildirilmiştir.

"Allah sizi annelerinizin karnından hiç bir şey bilmez vaziyette çıkardı" (Nahl, 78) âyeti de reenkarnasyon aleyhinde kuvvetli bir delîldir. Çünkü bu fikri savunanlara göre, insanın yeniden dünyaya gelmesi tekâmül içindir. Tekâmülün olabilmesi için ise, önceki hayattaki birikimin mevcûd olması gerekir. Halbuki bu âyet böyle bir şeyin olmadığını, doğan çocukların hiç bir şey bilmez bir halde dünyaya getirildiğini ifâde ediyor.

"Orada ilk ölümden başka ölüm tadmazlar" (Duhan,56) âyetinde ölümün bir kereye mahsûs olarak yaşandığı ifâde edilmiştir. Dolayısıyla bir kaç veya bir çok defâ ölümü gerekli kılan reenkarnasyon bu âyetle de reddolunmaktadır.

ispat niteliğindeki tüm ayetleri ve bunlarla ilgili tüm açıklamalara burada yer veremeyeceğim. oldukça fazla. oldukça ayrıntılı işlenmiş. ama konunun tamamına vakıf olmak isteyenler olursa şayet, onlara akıllarındaki sorulara cevap bulabilecekleri sağlam adresler verebilirim.




ve son olarak,önceki mesajımda yaşar nuri hoca hakkında söylediğim "onun kırdığı cevizler malumdur" sözüme karşılık siz de kendi mesajınızın son bölümüde şöyle bir ifade kullanmışsınız, sonuna ünlemler koyarak: "Bu konunun ceviz kırmayla ilgisinin ne olduğunu da anlamış değilim.!!"

verdiğiniz tepkiden ötürü ceviz kırmak deyiminin anlamıyla ilgili şüpheleriniz olduğunu düşünerek aşağıya TDK'nin deyimler sözlüğündeki açıklamasını yazıyorum:

ceviz kırmak: yanlış tutum veya davranışta bulunmak, hata yapmak: “Onun kırdığı cevizler artık haddini aştı.” -O. C. Kaygılı.

............................şşşşt sessiz ol!.................................


#43 waranko

waranko

    Boş vakti boldur

  • Üyeler
  • 760 Mesaj

Gönderim zamanı 15.10.2009 - 13:17

Sevgili Kahkaha

Dinci- Dindar sözcüklerinin birbirinden taban tabana zıt iki farklı kavramı ifade etmesi, halkımız tarafından iyi anlaşılamıyor. Başımıza ne geliyorsa bu kavram kargaşasından faydalanan insanlar'ın kötü niyetinden geliyor. Anlaşılmayan bir durum olmadığı için bende memnun oldum.

Reenkarnasyon ve Yaşar Hoca konusunda ise;

Öncelikle Konuya uzak durduğumu söylememe rağmen emek vermişiniz zaman harcamışsınız. çok teşekkür ediyor elinize sağlık diyorum.

Ben Yaşar Nuri Öztürk'e bir TV proğramında; Proğram'ın konusu dışında Reenkarnasyon hakkında izleyicilerden gelen bir e-mail neticesinde düşünesinin ne olduğu soruldu. Zamanın kısa olduğu söylenerek kısaca değinmesi istendi.
Benim yazdıklarımda onun beyanından duyduklarımdı.

Reenkarnasyon konusu Kur'an'ın 'müteşabih' (yorum açık) dediği alana giren konulardandır. Yani bu konuda kesin ve tartışmasız hüküm verilemez. Sadece ihtimaller sıralanır. Yani 'Kesin doğruyu Allah bilir' .diyelim (Yanlış anlaşılmaması için Hint düşünce felsefesiyle eşitlenemeyeceğinin de Bunun üzerine basa basa söylemiş olalım ve bildiğimiz kadarıyla konuya girelim.)

Demişim.
Burada Paranteze kadar yazdıklarım belki kelimesi kelimesine olmasa bile Yaşar hocanın söylediklerinin benzeridir. Parantez içindekiler ise benim yorumumdur.

Buradan şimdi ne anlam çıkarmak gerekir. Ben bunu anlayamıyorum. Ceviz kırma meselesi bu ise varsın kırsın diyorum.

Daha önce belirttiğim gibi fikirlerimle düşüncelerimle konuya uzak durduğumu açık kalplilikle önceki mesajımda belirtmiştim. Sağ olun siz de bildiklerinizi aktarmışsınız.
Konuyu Din Alimleri İlahitatçılar nasıl yorumlar bilemiyorum.
Böyle bilimsel fikir tartışmaları olmazsa olmazımız olmalıdır.En büyük eksikliğimiz de bu zaten.
SONUÇTA BU BİLİMSEL BİR ÇALIŞMANIN SONUCUNDA BİR DÜŞÜNCENİN BİLİMSEL FİKRİ BEYANIDIR.
Ben şimdi bu konuya uzak olduğumdan BİLGİ SAHİBİ OLMADAN FİKİR BEYAN ETMEM ÇOK YANLIŞ OLUR.
Tekrar söylüyorum ceviz kırmak bu ise!! Bilim ve Fikir adamlarımızı ceviz kırmaya davet ediyorum

#44 duygusuz

duygusuz

    Burası olmadan yaşayamaz

  • Üyeler
  • 8.004 Mesaj
  • Konum:niko
  • İlgi Alanları:güzel ve iyi olan her şey

Gönderim zamanı 15.10.2009 - 13:46

bilgi sahibi olmamak, söylenenlere olduğu gibi inanmak yerine araştırmayı gerektirir zaten. ben de sizi bilgi sahibi olmaya davet ediyorum.

bu konuda söyleyeceklerim bu kadardır.

iyi forumlar...

............................şşşşt sessiz ol!.................................


#45 waranko

waranko

    Boş vakti boldur

  • Üyeler
  • 760 Mesaj

Gönderim zamanı 15.10.2009 - 14:55

Sevgili kahkaha

Reenkarnasyon; Yani yeni bir bedenle dünyaya tekrar gelme konusunun gündeme geldiği her yerde,. Ben şunu söylerim. Bu ömrü zamanımızda çok iyi şeyler yaptık da Tüy gibi hafifiz sınava kaldığımız yerden devam mı !? Şimdi dünyayı pırıl pırıl yaptık ayrılamıyoruz da reenkarnasyona mı umut bağladık derim.
Bu nedenle bu konuya hep uzak kaldım .

Demiştim. Evet bu sebeplerden dolayı hep uzak kaldım.

Yaşar Nuri Öztürke Muhalefet oldum. Çünkü tam ikna olmadım.

Siz de Zaten Yaşar Nuriyi Bu konuda eleştiriyorsunuz.

Ne yapmam gerekiyor.?

Tekrar tekra söylüyorum gibi olacak ama!
Bu konudan daha öncelikli olan kafa yormayı bekleyen bunlar için geniş zaman ayırmamız gereken o kadar çok şey var ki.


Ayrıca derinlemesine içine girmediğim emin olmadığım bir konu .

Eğer istekli değilsem sizin davetiniz biraz baskı yapmak olmuyormu?
Eğer İstekli değilsem Bu konuda çok değişk fikir ve bilim adamın düşüncelerinin ne olduğunu bilmeden karşılaştırma araştırma yapmadan Yani anliz yapmadan senteze nasıl ulaşabilirim, nasıl sana fikir beyan edebilirim ki.


Sen bu konuda geniş bir bilgiye sahip olabilirsin çok güzel de yazmışsın. tamam da Yorum yapabilmem için konuya vakıf olmam gerkiyor.



Arkasında durduğumuz fikirlerimizin sağlam zemin üzerine oturması gerekmiyor mu? Ben de havanda su döğmek istemiyorum.
Beni anladığınızı umuyorum.

Yinede,
Önerinizi de dikkata almaya çalışırım.

#46 selamsız

selamsız

    Hiç gelmiyor desek yeridir

  • Üyeler
  • 23 Mesaj

Gönderim zamanı 16.10.2009 - 10:02

[quote name='waranko' date='14.10.2009, 12:59' post='576747']
Sevgili kahkaha
Daha iyi anlaşılabilmesi için şöyle söyleyeyim.
Simitçi, Fırıncı,camcı,hancı,hamamcı,kahveci,kerhaneci ,lokantacı,dönerci,tüpçü muslukcu,kaynakçı kemancı,…….ci . Sayarsak uzar gider. Dincide böyle bir meslek koludur. Sermayesi de Allahtır. Biraz ağır olacak ama net söylersek Allahı satar.
Bu sermaya dipsiz kuyu gibidir. Bu sektörden kazandıklarını hep başka alanlara kaydırır.
Halkın temel sıkıntılarından biri beklide birincisi dindar-dinci ayrımında kavram kargaşasından kaynaklanan yanlış anlamada kilitlenmiş bulunmasındandır. Size bu konuda hak veriyorum.

Yani Gıybet etmekdir. , Allah’ın kurallarına suç ve ayıp bulmak, en küçük bir kızgınlık anında onları cehenneme göndermek dincinin adeta alameti farikasıdır.

VALLAHA VARYA DİNCİ KAVRAMINA MESLEK DEDİNYA WARANKO DAHA DEVAMINI OKUYAMADIM...KRİZ GEÇİRİYORUM GÜLMEKTEN...HELAL VALLAHA...UYH!!!YANAKLARIM ACIDI..
HAYATTA HİÇBİRŞEY VAZGEÇİLMEZ DEÐİLDİR...

#47 waranko

waranko

    Boş vakti boldur

  • Üyeler
  • 760 Mesaj

Gönderim zamanı 16.10.2009 - 12:05

Sevgili selamsız

Devamını da okumanı tavsiye ederim.

Gülelim hep bereber ağlanacak halimize.

Bak sana tavsiyem. İyi para var Bu meslekte.

şan var, şöhret var. mevki var, var itibar.

Bak devletin zirvesine dizi dizi dizilmişler.Hergün ekranlardan sallıyorlar

Bazen bize göz kırpıp

Bazen de Vatandaşına göre el, AB-ABD'ye de kafa sallıyorlar.

Şimdi tam da zamanıdır.

Bak!!!!29 ekim de Kafa sallamaya ABD'ye gidiyorlar.


Kendimi tutmazsam bu böylece gidecek

Ama !!Gerçek olan şu ki Dinci, dindarı işte böyle yiyecek.


Yav ilham mı geldi bu nekine !! Dinciler insanı dinden imandan eder derler ya!!tamam da Şair de mi edermişmiş!

#48 REBEL

REBEL

    Burası olmadan yaşayamaz

  • Üyeler
  • 6.906 Mesaj
  • Cinsiyet:Bayan

Gönderim zamanı 16.10.2009 - 12:15

Evet waranko,
Bu mesleği en iyi icra eden de senin şu alimin destekçisi olduğun güya ilahiyatçı yaşar nuri beydir.
Çok da iyi paralar kazanır kendisi bu işten, çok da güzel kafa karıştırır.
Bu kadar laf ediyorsun ancak hala destekçisin. Bu ne perhiz bu ne kapuska :)

...


#49 Hammurabi

Hammurabi

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 1.804 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:Di li Geçmiş zaman. hani şu uğruna cihan değen var ya...
  • İlgi Alanları:İlgilenmeye değecek HERŞEY.

Gönderim zamanı 16.10.2009 - 12:18

kafa karışacak bişey yok her münafık kafa karıştırsa islam kalmazdı bu zamana kadar :)
boşverin yaşar nuri yi bu kof sistem bir tane daha şarlatan çıkaramıyor bir tane şarlatan yamağı vardı pornocu zekeriya sahi o ne oldu *lol))
Beni övücü sözleri bırakınız geleceğe dair planları konuşalım.
(Mustafa Kemal ATATÜRK)

#50 Can Ka No Rey

Can Ka No Rey

    Burası olmadan yaşayamaz

  • Yöneticiler
  • 9.354 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 16.10.2009 - 12:25

Ya bu Yaşar Nuri genç bir hatunla kırıştırmıyor muydu zaten ?

Halkımız Yaşar Nuri gibi din düşmanı münafıklara itibar etmez. Fethullah Gülen hocaefendi ve Said-i Kürdi hazretleri olmasa bu milletin maneviyatı eksik kalır biz iznillah. Ben bazem Türküm, bazen Kürdüm, bazen Arabın İslam dini yeter bana.

#51 REBEL

REBEL

    Burası olmadan yaşayamaz

  • Üyeler
  • 6.906 Mesaj
  • Cinsiyet:Bayan

Gönderim zamanı 16.10.2009 - 12:30

Sen sus uyuz. :)

Yaşar nuriyi sevmiyor olmam onları desteklediğim anlamına mı geliyor. Ne münasebet ! Bu nasıl bir düz mantıktır, seni kınıyorum. Daha zekisin sen.

...


#52 Can Ka No Rey

Can Ka No Rey

    Burası olmadan yaşayamaz

  • Yöneticiler
  • 9.354 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 16.10.2009 - 12:37

Zeki olduğumu biliyorum. Zaten bu tartışmaya açık bir şey değil. :) Mesajımı da genel anlamda o kişileri destekleyenlere yazdım. Dışarıdaki durum bu ne yazık ki.

#53 Hammurabi

Hammurabi

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 1.804 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:Di li Geçmiş zaman. hani şu uğruna cihan değen var ya...
  • İlgi Alanları:İlgilenmeye değecek HERŞEY.

Gönderim zamanı 16.10.2009 - 12:40

sen önce bir ne olduğuna karar ver
ha bi de ne olursan ol yine gel :)
daha önce de yazdım bir insanı eleştirdiğimde hemen başka başka insanları öne sürmek tamam sen haklısın ama bunlarda kötü demektir iyi de kardeşim ben onlara ne iyi dedim ne kötü dedim mevzu bile etmedim sen koskoca islamı iki kişiye mi endeksliyorsun sen islamı yaşar nuriden öğrendinse ben de saidi NURSİ den öğrendim.

Bu mesaj Hammurabi tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 16.10.2009 - 12:42

Beni övücü sözleri bırakınız geleceğe dair planları konuşalım.
(Mustafa Kemal ATATÜRK)

#54 Can Ka No Rey

Can Ka No Rey

    Burası olmadan yaşayamaz

  • Yöneticiler
  • 9.354 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 16.10.2009 - 12:42

Yazdım ya ne olduğumu. Bazen Türküm, bazen Kürdüm, bazen Arabım İslam dini yeter bana bi iznillah.

Ne olursam olayım yine de geliyorum açın açılımları saçılmak istiyorum.

#55 kılıç

kılıç

    Sadece KILIÇ...

  • Üyeler
  • 11.484 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:BAŞIMIZ DİK

Gönderim zamanı 16.10.2009 - 12:43

İslam tüm insanlığadır,Arabın dini falanda değildir....Bu gün bu ayrımcılığı yapanlar İslamı fırkalara ayırmakdan başka bir amaca hizmet etmiyorlar.Her millete göre ayrı islam olmaz...
Bir gün daha geçti ve biz biraz daha yaklaştık;Bizden hiç uzak olmayan ölüme...

#56 Hammurabi

Hammurabi

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 1.804 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:Di li Geçmiş zaman. hani şu uğruna cihan değen var ya...
  • İlgi Alanları:İlgilenmeye değecek HERŞEY.

Gönderim zamanı 16.10.2009 - 12:45

açılacak bir yer kaldıysa onuda sen açarsın zaten açan açana cambaza hevesli olanlar açsın ağzını ben ne açarım ne de açığa bakarım :)

Bu mesaj Hammurabi tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 16.10.2009 - 12:46

Beni övücü sözleri bırakınız geleceğe dair planları konuşalım.
(Mustafa Kemal ATATÜRK)

#57 kılıç

kılıç

    Sadece KILIÇ...

  • Üyeler
  • 11.484 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:BAŞIMIZ DİK

Gönderim zamanı 16.10.2009 - 12:50

Yahudilerin iman etmemesinin sebeplerinden birtanesi de İslamı tebliğ eden peygamberin kendi kavimlerinden olmamasıdır.Aynı yanılgıya düşmemek lazım....
Bir gün daha geçti ve biz biraz daha yaklaştık;Bizden hiç uzak olmayan ölüme...

#58 REBEL

REBEL

    Burası olmadan yaşayamaz

  • Üyeler
  • 6.906 Mesaj
  • Cinsiyet:Bayan

Gönderim zamanı 16.10.2009 - 12:50

Nasıl çeviriyorsunuz lafı pes :)

İslam tüm müslümanlaradır, sana bana araba kürde Türke.. Hatta tüm insanlığa..
Bu nasıl bir yıpratma politikasıdır.. ne kadar uğraşırsanız uğraşın İslam dini yanında sivrisineksiniz, sadece vızıldarsınız (geneldi *lol)

...


#59 Can Ka No Rey

Can Ka No Rey

    Burası olmadan yaşayamaz

  • Yöneticiler
  • 9.354 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 16.10.2009 - 12:51

İslam dini bütün insanlığa inmiştir açılıma gerek yoktur gerçi açsak da bakan yok hammurabi bakmıyormuş açıktaki şeylere Yaşar Nuri de bakar mı bilmem açıktaki şeylere bir danışmak lazım o bize dinimizi öğretemez Said-i Nursi varken bi iznillah.

#60 Hammurabi

Hammurabi

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 1.804 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:Di li Geçmiş zaman. hani şu uğruna cihan değen var ya...
  • İlgi Alanları:İlgilenmeye değecek HERŞEY.

Gönderim zamanı 16.10.2009 - 12:59

açıkta olan bişeyi göremedikten sonra biraz daha yaklaştır demekten başka bişey değildir senin açılım dediğin şey dostum kitap gözümüze sokulacak kadar yakın sen hala görmüyorum biraz daha yanaştır demektesin insan bir şeye kör bakmaya görsün :)

islamda bırak türkü kürdü arabı bilmem neyi ırk yoktur takva vardır (takva deyince yasadışı irticacı bir örgüt falan gelmesin akla aman *lol siz bir asır daha oynayın bunlarla bakalım her ne ırktan olduğumuz için kim bize madalya takacak *lol yada kimin uğrunda bizim hangi ırktan olduğumuz
Beni övücü sözleri bırakınız geleceğe dair planları konuşalım.
(Mustafa Kemal ATATÜRK)





Benzer Konular Daralt

  Konu Forum Konuyu Açan İstatistikler Son Mesaj Bilgisi

0 kullanıcı bu konuya bakıyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli