İçerik değiştir



Yaşar Nuri ÖZTÜRK


  • Yanıtlamak için giriş yapın
bu konuya 49 yanıt verildi

#21 suustuneyaziyazmak

suustuneyaziyazmak

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Yasaklılar
  • 1.033 Mesaj

Gönderim zamanı 30.09.2007 - 22:06

Cuma namazının farzı iki rekattir. Bu konuda herhangi bir ihtilaf yoktur.


Hz. Peygamber’in Cumanın farzından önce, nafile olarak bir namaz kılıp kılmadığı konusunda fıkıh bilginleri, konuyla ilgili muhtelif rivayetlerden hareketle farklı görüşler ortaya koymuşlardır:


Cuma’nın farzından önce nafile bir namaz olmadığını ileri süren fakihler bulunmaktadır. Onlara göre Hz. Peygamber, Cuma namazı için mescide gelince, namaz kılmadan doğrudan minbere çıkmıştır. Sahabenin kıldığı rivayet edilen namaz ise, sünnetle ilişkisi olmayan nafile bir namazdır (İbn Kayyım, Zâdü’l-Meâd, I/118-119). Buna karşılık Hanefî, Mâlikî ve Şâfiî bilginlerine göre, Hz. Peygamber, Cuma namazının farzından önce tahiyyetü’l-mescid dışında, nafile olarak namaz kılmıştır. Hanefîler bu namazın dört rekat olduğunu, diğerleri ise belli bir rekat sayısıyla sınırlı olmadığını belirtmişlerdir (İbn Humam, Fethu’l-Kadîr, II/39; İbn Kudâme, Muğnî, II/250; İbn Abidin, Reddü’l-Muhtar, I/452). Sahih hadis kaynaklarında Hz. Peygamber’in Cuma namazından önce nafile olarak namaz kıldığına dair bir çok rivayet bulunmaktadır (İbn Mâce, Salat, 94; Buhârî, Cumu’a, 33, 39; Ebû Dâvûd, Salât, 244).


Hz. Peygamber’in Cuma namazından sonra nafile olarak namaz kıldığı konusunda ihtilaf olmamakla birlikte, bu namazın kaç rekat olduğu konusunda görüş farklılığı bulunmaktadır. Bu namaz, Ebu Hanife’ye göre bir selamla dört, Şâfiî’ye göre iki selamla dört, Ebû Yûsuf’a göre ise dört rekatta bir selam ve iki rekatta bir selam vermek üzere toplam altı rekattır (İbn Hümâm, Fethu’l-Kadîr, II/39; Şirbînî, Muğni’l-Muhtâc, I/451). Sahih hadis kaynaklarında yer alan bazı rivayetlerde, Hz. Peygamber’in Cuma namazından sonra dört, bazı rivayetlerde ise iki rekat nafile namaz kıldığı bildirilmektedir (Ebû Dâvûd, Salât, 244; İbn Mâce, İkâmetu’s-Salât, 95; Buhârî, Cumu’a, 39). İbn Teymiyye, İbn Kayyım gibi bazı alimler, konuyla ilgili çeşitli rivayetleri birlikte değerlendirerek, camide kılınırsa dört, evde kılınırsa iki rekat kılınabileceği görüşüne varmışlardır.


Zikredilen bu rivayetler, Hz. Peygamber’in Cuma namazından önce ve sonra, ismi ne olursa olsun evde ya da camide nafile namaz kıldığını göstermektedir. Bu itibarla, Cumadan önce ve sonra kılınan namazlar, Cuma namazına daha sonra yapılan bir ilave olmayıp, Hz. Peygamber’in uygulamasına dayanmaktadır.

Kaynak.....
www.diyanet.gov.tr

Bu mesaj suustuneyaziyazmak tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 30.09.2007 - 22:08


#22 JoHoR

JoHoR

    Approved

  • Üyeler
  • 808 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • İlgi Alanları:İllustrasyon, Sinema, Astroloji, Felsefe Tarihi, Siyaset.

Gönderim zamanı 30.09.2007 - 22:07

Bak kardeş,
kıldığımız ilk dört rekat cuma'nın ilk sünnetidir.
Ardından iki rekatlık cumanın farzı kılınır..

Anladım yani diyorsun ki Cuma namazının farz namazı vardır. Bana Kurandan Hz. Muhammed'den (S.A.V.) referans verebilir misin?
Salih Gönüller

#23 JoHoR

JoHoR

    Approved

  • Üyeler
  • 808 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • İlgi Alanları:İllustrasyon, Sinema, Astroloji, Felsefe Tarihi, Siyaset.

Gönderim zamanı 30.09.2007 - 22:12

Zikredilen bu rivayetler, Hz. Peygamber’in Cuma namazından önce ve sonra, ismi ne olursa olsun evde ya da camide nafile namaz kıldığını göstermektedir. Bu itibarla, Cumadan önce ve sonra kılınan namazlar, Cuma namazına daha sonra yapılan bir ilave olmayıp, Hz. Peygamber’in uygulamasına dayanmaktadır.

Kaynak.....
www.diyanet.gov.tr

Yani Diiyanet'in sitesinde diyor ki Peygamber efendimiz kendi kılıyor. (bunun adı ne oluyor sünneti açıklamama gerek yok sanırım)
Sonradan görüş birliğine varılıp şekil verilen bir rekat sayısı mevcut.
Ancak görüldüğü üzere bir farz rekat yok. Doğru mudur?

Salih Gönüller

#24 suustuneyaziyazmak

suustuneyaziyazmak

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Yasaklılar
  • 1.033 Mesaj

Gönderim zamanı 30.09.2007 - 22:16

CUMA (TOPLANTI) NAMAZI

Kuran'da Cuma (toplantı) namazı, Cuma Suresi'ndeki şu ayetlerden anlaşılmaktadır:

9-Ey iman edenler! Cuma günü (toplantı günü) namaz için çağrı yapıldığında Allah'ı hatırlamaya (zikretmeye) koşun. Alış verişi bırakın. Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır.

10-Namazı kılınca yeryüzüne dağılın. Allah'ın lütfundan nasibinizi arayın. Allah'ı çokça hatırlayın, umulur ki kurtuluşa erişirsiniz.

11-Oysa onlar bir ticaret veya eğlence gördüklerinde ona yönelirler de seni ayakta bırakırlar. De ki; "Allah katında bulunan, eğlenceden de, ticaretten de daha hayırlıdır. Allah rızık verenlerin en hayırlısıdır.

62 Cuma Suresi 911

Buna göre:

Cuma günü (Cuma hem günün özel ismidir, hem de toplantı anlamına gelir) çağrı yapılınca iş güç bırakılıp namaza gidilir.

Ayetten Cuma'nın çalışma vaktinde kılındığını anlıyoruz. Yani gündüz vakti, sabah ile akşam namazının ortasındaki vakitte Cuma namazı kılınmıştır.

Cuma suresinin 10. ayetinden namaz kılınca herkesin işine döndüğünü anlıyoruz. Buna göre Cuma'nın tatil günü olması şeklinde bir şeyin Kuran’da olmadığı anlaşılır. Ayrıca Cuma'nın farzı kılındıktan sonraki rekatların, duaların da Cuma namazının bir bölümü olmadığı görülür. çünkü kişilerin namaz sonrası hemen işine döndüğü ayetten açıkça anlaşılır.

Yüce Allah Cuma günü kılmamızı istediği namazı bu şekilde biz kullarına emrediyor. Ayet nazil oluncada Allah Resulü namaz kılınız emrini iki rekatlık bir namazla yerine getirmiştir. Bunda da ihtilaf yoktur zaten....

#25 JoHoR

JoHoR

    Approved

  • Üyeler
  • 808 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • İlgi Alanları:İllustrasyon, Sinema, Astroloji, Felsefe Tarihi, Siyaset.

Gönderim zamanı 30.09.2007 - 22:28

CUMA (TOPLANTI) NAMAZI

Kuran'da Cuma (toplantı) namazı, Cuma Suresi'ndeki şu ayetlerden anlaşılmaktadır:

9-Ey iman edenler! Cuma günü (toplantı günü) namaz için çağrı yapıldığında Allah'ı hatırlamaya (zikretmeye) koşun. Alış verişi bırakın. Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır.

10-Namazı kılınca yeryüzüne dağılın. Allah'ın lütfundan nasibinizi arayın. Allah'ı çokça hatırlayın, umulur ki kurtuluşa erişirsiniz.


62 Cuma Suresi 911

Buna göre:

Cuma günü (Cuma hem günün özel ismidir, hem de toplantı anlamına gelir) çağrı yapılınca iş güç bırakılıp namaza gidilir.

Ayetten Cuma'nın çalışma vaktinde kılındığını anlıyoruz. Yani gündüz vakti, sabah ile akşam namazının ortasındaki vakitte Cuma namazı kılınmıştır.

Yüce Allah Cuma günü kılmamızı istediği namazı bu şekilde biz kullarına emrediyor. Ayet nazil oluncada Allah Resulü namaz kılınız emrini iki rekatlık bir namazla yerine getirmiştir. Bunda da ihtilaf yoktur zaten....

Ayetteki Namaz ibaresinin zaten her gün kılınması gerek öğlen namazının olmadığını söylebilir misin? Peygamberimizin kıldığı nafile kıldığı iki rekat'ın Toplanma (bayram) için kılındığında hemfikiriz.
Ancak kalınca belirttiğin NAMAZ edasının öğle namazının farzını işaret etmediğini söylememize imkan var mı?

Salih Gönüller

#26 Canan

Canan

    diyalog değil,monolog..

  • Üyeler
  • 5.591 Mesaj
  • Konum:Dünya
  • İlgi Alanları:...

Gönderim zamanı 30.09.2007 - 22:29

Yaşar Nuri aklı sıra dini modernize edip burjuva takımına uydurmaya çalışıyor
Uymaz efenim uymaz.
2 metre bez
2 kürek kum
var mı ötesi?

#27 suustuneyaziyazmak

suustuneyaziyazmak

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Yasaklılar
  • 1.033 Mesaj

Gönderim zamanı 30.09.2007 - 22:29

Şunu rahatlıkla söyleyebilirim,
Cuma namazının ilk dört rekatlık sünneti ile son dört rekatlık sünneti malum adı üstünde sünnet terk edilmesi halinde hiç bir cezaya muhattap olunmayacağı açıktır ancak,
iş konusunda herhangi bir sorunu olmayanların Cuma suresinin şu ayetine mazhar olmak için;
11-Oysa onlar bir ticaret veya eğlence gördüklerinde ona yönelirler de seni ayakta bırakırlar. De ki; "Allah katında bulunan, eğlenceden de, ticaretten de daha hayırlıdır. Allah rızık verenlerin en hayırlısıdır.

Allah Resulü'nün kıldığı gibi 10 rekat kılmak insanların ahiret hayatı için artı birer değer katacağı inancındayım.
Dolayısı ile ben 10 rekat kılıyorum, sizede tavsiye ederim.
JoHoR kardeş, Allah seni sevdiği kullarından eylesin.
Amin........

#28 suustuneyaziyazmak

suustuneyaziyazmak

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Yasaklılar
  • 1.033 Mesaj

Gönderim zamanı 30.09.2007 - 22:35

Ancak kalınca belirttiğin NAMAZ edasının öğle namazının farzını işaret etmediğini söylememize imkan var mı?


Kuran Peygambere vahiy olarak gelir O da bir öğretmen gibi bunu sahabesine hem anlatır ve hemde uygulamalı olarak öğretirdi. Dikkat edersen Kuran da namazın nasıl kılınacağıda anlatılmamıştır ama eşsiz insan Yüce Peygamber ashabına bunu uygulamalı olarak öğretmiştir. Cuma suresinde de cuma gününe has bir namazdan bahsediliyor diğer öğlen namazlarından farkı yalnız kılamıyorsun Ayeti Kerime çok açık Peygamber de bunu ashabına iki rekatlık bir farz namaz olarak anlatmış ve kıldırmıştır. 1400 yıldır aynı farz müslümanlar tarafından kılınarak eda edilmiştir.

Dipnot: Hızlı yazdığım için imla kurallarını bazen es geçiyorum kusurum affoluna...

Bu mesaj suustuneyaziyazmak tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 30.09.2007 - 22:36


#29 JoHoR

JoHoR

    Approved

  • Üyeler
  • 808 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • İlgi Alanları:İllustrasyon, Sinema, Astroloji, Felsefe Tarihi, Siyaset.

Gönderim zamanı 30.09.2007 - 22:36

Yaşar Nuri aklı sıra dini modernize edip burjuva takımına uydurmaya çalışıyor
Uymaz efenim uymaz.

TC_etveli
Allah Resulü'nün kıldığı gibi 10 rekat kılmak insanların ahiret hayatı için artı birer değer katacağı inancındayım.
Dolayısı ile ben 10 rekat kılıyorum, sizede tavsiye ederim.
JoHoR kardeş, Allah seni sevdiği kullarından eylesin.

Din modernizedir zaten küçük hanım evrensel din demek tüm zamanlara hükmeder. Tüm insanlığa tüm alemleredir.


Amin!.. TC_etveli, sizi de sevdiği kullarından etsin. Yaşar Nuri Öztürk'ü de.
10 rekat kılmanız sizi eksiltmez nafiledir. Allah kabul etsin.



Salih Gönüller

#30 suustuneyaziyazmak

suustuneyaziyazmak

    Sadık bir ziyaretçidir

  • Yasaklılar
  • 1.033 Mesaj

Gönderim zamanı 30.09.2007 - 22:42

11-Oysa onlar bir ticaret veya eğlence gördüklerinde ona yönelirler de seni ayakta bırakırlar. De ki; "Allah katında bulunan, eğlenceden de, ticaretten de daha hayırlıdır. Allah rızık verenlerin en hayırlısıdır.
Cuma Suresi...

10 rekat kılmanız sizi eksiltmez nafiledir. Allah kabul etsin.



JoHoR,
yukarıda yazdığım Ayeti çok iyi düşün yarın ahirette keşke yirmi rekat kılsaydık demek zorunda kalabiliriz.
Kılarsak bir kaybımız olmaz ama kılmazsak yarın çokşey kaybedebiliriz.
Dilerim kazananlardan oluruz....
Amin..
Allah senin kıldıklarınıda kabul etsin...

Bu mesaj suustuneyaziyazmak tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 30.09.2007 - 22:43


#31 kılıç

kılıç

    Sadece KILIÇ...

  • Üyeler
  • 11.484 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:BAŞIMIZ DİK

Gönderim zamanı 01.10.2007 - 18:42

JoHoR, kullandığın kelimelere dikkat edeceksin...Öyle harcamak filan büyük laflar, altında kalırsın sonra... İslam dan hadis ve sünneti çıkarabilmek için elinden geleni yapan, dini tahrip edip kendi küçüçük aklına uydurmaya çalışanlar her zaman çıkaçaktır...Şunuda söyleyeyim imlada yanlış imanda yanlıştan iyidir...
Bir gün daha geçti ve biz biraz daha yaklaştık;Bizden hiç uzak olmayan ölüme...

#32 L1Square

L1Square

    Burası olmadan yaşayamaz

  • Dokunulmazlar
  • 11.433 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 01.10.2007 - 19:32

Ya yanlış anlaşılıyo yazılanlar..Hadislerle ilgili daha öncede konuşmuştum..Hadisler ve sünnet asla inkar edilemez..Ama yazılan her hadiste doğu değildir ..Bunu sizlerde kabul ediyosunuzdur umarım..

Beni bu konuda tek endişeye düşüren Peygamber efendimiz Hz.Muhammed (sav) yaşarken hadis yazılmasını yasakladığı halde,neden binlerce hadis yazıldığı..Ama tabi yasaklamış olduğuda bi hadis sonuçta...Ya o kadar çok yorum varki..Artık kafayı yiyeceğim düşünmekten :)
Bir kadını ağlatırken,çok dikkat edin çünkü ALLAH,gözyaşlarını sayar..!!

Kadın,erkeğin kaburgasından yaratıldı,ayaklarından değil...
Öyle olmuş olsaydı,ezilirdi..
Erkeğin başından da yaratılmadı,üstün olmasın diye..

Ama göğsünden yaratıldı,eşit olsun diye;
....kolun biraz altından,korunsun diye...
Kalp hizasından yaratıldı SEVİLSİN diye..

* * *

Kimlik gizli, hayaller gizli ve ben de gizli...
Susuyorum..
Ve seni sevdiğimi kimselere söylemiyorum..


:) (Böyle kalsın. Kimin değiştirdiğini anlarsın senn)

#33 kılıç

kılıç

    Sadece KILIÇ...

  • Üyeler
  • 11.484 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:BAŞIMIZ DİK

Gönderim zamanı 01.10.2007 - 20:03

gLamour; bu konuyu sizinle daha öncede konuştuk ve sizin iyi niyetli olduğunuza eminim.Ancak yukarda ki konu iyi niyet sınırlarını zorluyor,İslam da baş örtüsü tercih meselesiymiş gibi gösteriliyor.Farz olan bir hüküm hakkında, onu terçih meselesiymiş gibi göstermek nedir? Hangi amaçla yapılır...Farz olan bir hükümün inkarı kişiyi nereye götürür...
Bir gün daha geçti ve biz biraz daha yaklaştık;Bizden hiç uzak olmayan ölüme...

#34 L1Square

L1Square

    Burası olmadan yaşayamaz

  • Dokunulmazlar
  • 11.433 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 01.10.2007 - 20:25

Ama KURAN'daki örtünme konusuda yoruma açık..Yani çok iyi Kuran dili bilmek gerekiyor,ne denilmek istenildiğini anlamak için ::
Bir kadını ağlatırken,çok dikkat edin çünkü ALLAH,gözyaşlarını sayar..!!

Kadın,erkeğin kaburgasından yaratıldı,ayaklarından değil...
Öyle olmuş olsaydı,ezilirdi..
Erkeğin başından da yaratılmadı,üstün olmasın diye..

Ama göğsünden yaratıldı,eşit olsun diye;
....kolun biraz altından,korunsun diye...
Kalp hizasından yaratıldı SEVİLSİN diye..

* * *

Kimlik gizli, hayaller gizli ve ben de gizli...
Susuyorum..
Ve seni sevdiğimi kimselere söylemiyorum..


:) (Böyle kalsın. Kimin değiştirdiğini anlarsın senn)

#35 kılıç

kılıç

    Sadece KILIÇ...

  • Üyeler
  • 11.484 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:BAŞIMIZ DİK

Gönderim zamanı 01.10.2007 - 20:57

Bence gayet açık,yoruma da kapalı...Bir şeyi yapamamak ,onu inkar etmeyi , ona kılıf aramayı gerektirmez... Bir Müslümana yakışan,"Allahım beni affet bana doğru yolu göster" diyerek dua etmek...Yoksa hiç birimiz dört, dörtlük değiliz, kemdim için söylüyorum günahlarımda çoktur, ama inkar apayrı bir uçurum...
Bir gün daha geçti ve biz biraz daha yaklaştık;Bizden hiç uzak olmayan ölüme...

#36 L1Square

L1Square

    Burası olmadan yaşayamaz

  • Dokunulmazlar
  • 11.433 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 01.10.2007 - 21:08

Mümin kadınlara da söyle: Bakışları ölçülü olsun ve cinsel organlarını korusunlar. Süslerini, kendiliğinden görünenler hariç açmasınlar. Örtülerini yaka açıklarına koysunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları, yahut babaları, yahut kocalarının babaları, yahut oğulları, yahut kocalarının oğulları, yahut kardeşleri, yahut kardeşlerinin oğulları, yahut kendi kadınları, yahut ellerinin altında bulunanlar, yahut kadına ihtiyaç duymaz olmuş erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar, yahut kadınların mahrem yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Gizledikleri süsleri bilinsin diye ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, hepiniz topluca Allah’a tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz.

24 Nur Suresi 31


Bu ayetteki “hımar” kelimesi geniş manalı bir kelime olup örtü manasına gelir. Eski Arap yazılarına bakılırsa hımarın yere konulan, masaya örtülen veya herhangi bir örtüyü tarif edebileceğini görürüz. Hımar, başı örterse başörtüsü olur, masaya konursa masa örtüsü olur. Allah eğer “hımar” kelimesi ile başın örtülmesini isteseydi “hımarürres” gibi bir vurgulama ile başörtüsü diyebilirdi: Böylece “res” kelimesi ile baş bölgesi vurgulanır ve örtü kelimesi olan “hımar” ile beraber başörtüsü net bir şekilde anlaşılırdı. Nitekim abdest alınmasıyla ilgili ayette başın sıvazlanması söyenirken, baş kelimesi Arapça karşılığı ‘res’ ile vurgulanır.

Ayette diğer dikkat etmemiz gereken nokta “süsler” kelimesi ile neyin kastedildiğidir. Bizim kanaatimize göre “süsler” kelimesi ile özellikle “göğüsler” kastedilmektedir. Çünkü ayetteki tüm noktalarla mantıklı bir şekilde göğüs bölgesinin uyum sağladığı kanaatindeyiz. Birincisi, ayette yaka açıklarının kapatılması geçiyor, yaka açıklarından ise göğüsler gözükür. İkincisi, ayette gizlenen süslerin belli edilmesi için ayakların yere vurulmaması geçiyor. Ayaklar yere vurulduğunda vücutta belli olacak yer özellikle göğüslerdir. (sütyenin o dönemde icad edilmediğini düşünürsek bu daha da iyi anlaşılır.) Üçüncüsü, ayetten kendiliğinden görünenler hariç süslerin kapanması söylenmektedir. Ne kadar kapatılmaya çalışılırsa çalışılsın özellikle iri göğüsler, çeşitli fiziksel hareketlerde, hatta rüzgarın esmesiyle elbise yapışınca bile kendini belli edebilir. Ayetten bunun doğal olduğu anlaşılır. Dördüncüsü, ayette süslerin kimlerin yanında açılabileceği söylenir. Kuran’daki diğer ayetlerden kadınların bir kısmının iki yıl gibi uzun bir süre çocuklarını emzirdiğini görüyoruz. Kadının, babası gibi yakınlarının yanında, çocuğu acıktığında ve ağladığında onu emzirmesi gerekebilir. Ayetteki bu açıklamanın özellikle bu konuda kadınlara büyük kolaylık sağlayacağı kanaatindeyiz. Tüm bu izahlara göğüs gibi uyan başka bir bölge bulunmadığı için süslerle özellikle göğüslerin kastedildiği sonucuna varabiliriz. Süsler kelimesinden ziynet, takı gibi maddelerin anlaşılamayacağı ayetin bütünsel olarak ele alınmasıyla açığa çıkar. Çünkü ayette kadınların süslerini kendi kadınları yanında açabileceği geçiyor. Takı gibi maddeler tahrik unsurundan daha çok hava atma unsuru olabilir. Eğer bu hava atma olayı engellenilmeye çalışılsaydı, buna ilk karşı cins erkekler yerine, aynı cinsten olan kadınlar dahil edilirdi. Ayrıca ayakları yere vurunca hangi ziynet, takı eşyası belli olur? Kendiliğinden gözüken ziynet, takı ne olabilir? Araf suresi 31’de ziynet eşyalarının mescid yanında giyilebileceğinin söylenmesi, takıların cami yanı gibi en kalabalık yerlerde de teşhir edilebildiğini, yani saklanmasına gerek olmadığını gösterir. Görüldüğü gibi mantıksal bir elemeyle gidildiğinde ayetin özellikle göğüs bölgesinin kapanmasını vurguladığı anlaşılır.


Eğer sıkılmadan okursanız,bulduğum en mantıklı açıklama bu idi..
Bir kadını ağlatırken,çok dikkat edin çünkü ALLAH,gözyaşlarını sayar..!!

Kadın,erkeğin kaburgasından yaratıldı,ayaklarından değil...
Öyle olmuş olsaydı,ezilirdi..
Erkeğin başından da yaratılmadı,üstün olmasın diye..

Ama göğsünden yaratıldı,eşit olsun diye;
....kolun biraz altından,korunsun diye...
Kalp hizasından yaratıldı SEVİLSİN diye..

* * *

Kimlik gizli, hayaller gizli ve ben de gizli...
Susuyorum..
Ve seni sevdiğimi kimselere söylemiyorum..


:) (Böyle kalsın. Kimin değiştirdiğini anlarsın senn)

#37 kılıç

kılıç

    Sadece KILIÇ...

  • Üyeler
  • 11.484 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:BAŞIMIZ DİK

Gönderim zamanı 01.10.2007 - 21:36

Tesettür farzdır
Sual: Dinimiz, kadının nasıl kapanacağını açıkça bildirdiğine göre bunun tartışması niçin yapılıyor? Tesettürü inkâr eden dinden çıkmaz mı?
CEVAP
Kadınların tesettürü kesin olarak açıklanmıştır. Tesettürle ilgili âyet-i kerimeleri Peygamber efendimiz açıklamış, âlimler de bizlere bildirmiştir. Bu husustaki tartışmalar kasıtlıdır.

Kur'an-ı kerimde genel olarak her şey, kısa olarak bildirilmiştir. Bunları Peygamber efendimiz açıklamış, o günden beri uygulanmıştır.

Kur'an-ı kerimde mealen, (Sakın ana-babana öf deme) buyuruluyor. (İsra 23)
Bir kimse, ana-babasına öf demese, fakat sopa ile dövse, sonra da (Ben öf demediğim için, Kur'anın emrine uydum) dese, bu kimse Kur'ana uymuş mu oluyor? Âyet-i kerimenin manası, (Ana-babanızı üzmeyin hatta onlara öf bile demeyin) demektir. (Beydavi)

Bunun için Kur'an-ı kerimdeki bir âyetin hükmünü öğrenmek için Kur'an tercümesine bakmak çok yanlış olur. Herkes Kur'an-ı kerimden hüküm çıkarabilseydi, hadis-i şerifler lüzumsuz olurdu.

Hırsızlık suçtur. Bir hakim, kanunları esas almadan, sırf Anayasaya göre bir hırsıza ceza veremez. Çünkü hırsızlığın cezası açıkça Anayasada bildirilmemiştir. Birçok hükümler kanunlarla açıklanmıştır.

Bunun gibi, dinimizin bir hükmünü öğrenmek için herkes Kur'an-ı kerime bakıp anlayamaz. Kur'an-ı kerim, hadis-i şeriflerle açıklanmıştır. Hadis-i şerifleri de anlamak büyük ilim işidir. Bunları da İslam âlimleri açıklamıştır. Onun için hiç kimseye Kur'an tercümesi okumasını tavsiye etmiyoruz. Bir okuyucu "Kur'an tercümesi, okuyarak dinsiz oldum" diye acı bir itirafta bulunmuştu.

Tıp kitabı okuyarak, ilaç yapmak ve hastaya teşhis koymak yanlıştır. Kur'an tercümesinden hüküm çıkarmak bundan daha büyük yanlıştır. Çünkü yanlış ilaç kullanan ölebilir. Fakat yanlış hüküm çıkaran imanını kaybedip, sonsuz azaba düşebilir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Kur'anı kendi görüşü ile açıklayan, doğru olsa bile, muhakkak hata etmiştir.) [Nesai]
(Kur'anı kendi görüşüne göre tefsir eden kâfir olur.) [Mekt.Rabbani]

Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Mümin kadınlara söyle: [Yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, [el, yüz gibi] görünen kısmı hariç, ziynetlerini [Saç ve gerdan gibi ziynet takılan yerleri] göstermesinler, başörtülerini yakalarına kadar [saç, kulak ve gerdanlarını] örtsünler!) [Nur 31]

Bu âyet-i kerimeden kadınların başörtüsünü sadece yakasına örteceği, baş ve vücudunun diğer yerlerini örtmenin gerekmediği anlaşılabilir. Gözünü neden sakınacak, ırzını nasıl koruyacak, ziynetten maksat nedir? Kına, sürme boya mıdır, altın, gümüş gibi ziynetler midir? Bu hususlar açık değildir, hadis-i şerifle bildirilmiştir. Bir âyet-i kerime meali de şöyle:
(Ey Nebi, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına [dışarı çıkarken] cilbablarını [dış kıyafetlerini] giymelerini söyle! Bu, onların tanınıp, eza görmemelerine daha uygundur.) [Ahzab 59]

Bu tercümeye bakıp "Kadın, tanınıp eza edilmemesi için dış elbise giyer. Tanınıp eza edilmezse, çıplak gezebilir" diyenler çıkmıştır. Bu âyetleri Resul aleyhisselamın nasıl açıkladığına bakmalıdır.

Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Kadının [yüz ve iki elinden başka] bütün bedeni avrettir.) [Mecmaul-enhür, El-mugni]

Bu hadis-i şerifte kadının tesettürü açıkça bildiriliyor. Kur'an-ı kerimin 17 yerinde Resulullaha (De ki, bana tâbi olun) buyuruluyor. Allahü teâlânın Resulüne tâbi olup Onun bildirdiği şekilde tesettüre riayet etmelidir!

Hz. Esma, ince elbise ile gelince, Resulullah efendimiz baldızına bakmadı. Mübarek yüzünü çevirip (Ya Esma, bir kız, namaz kılacak yaşa gelince, yüz ve elleri hariç, vücudunu erkeklere gösteremez) buyurdu. (Ebu Davud)

Hz. Âişe validemiz buyurdu ki:
(İlk muhacir kadınlara Allah rahmet etsin! Tesettür âyeti inince, hemen futalarını yırtıp başlarını örttüler) buyurdu. (Buhari, Nesai)

Kadın avrettir, tesettürü farzdır. Âyet-i kerimeyi kendi görüşüne göre tefsir edip bu farzı inkâr etmek küfürdür.

Bir kadın açık gezse kâfir olmaz. Fakat kapanmanın lüzumsuz olduğunu söylerse kâfir olur. Günah ile küfür farklıdır
Bir gün daha geçti ve biz biraz daha yaklaştık;Bizden hiç uzak olmayan ölüme...

#38 Poseidon

Poseidon

    Tarih Muhabiri

  • Dokunulmazlar
  • 2.810 Mesaj
  • Konum:Eskişehir...

Gönderim zamanı 01.10.2007 - 21:47

Burada tartışılan konu ne...? Yaşar Nuri öztürk mü? Hadisler mi? Kadının nasıl örtünmesi gerektiğimi?
Galata Kulesi'nin aklı olsaydı, Kız Kulesi'ne evlenme teklif ederdi...

#39 Arjantin Cad.-ANKARA

Arjantin Cad.-ANKARA

    Sırdan öte ne var ki

  • Üyeler
  • 18.713 Mesaj
  • Cinsiyet:Belirtilmedi
  • Konum:Edebi metin

Gönderim zamanı 01.10.2007 - 21:49

sence?

Her yanda güz sancısı öpüşmeler var ama nedense hepsi yarım...


#40 kılıç

kılıç

    Sadece KILIÇ...

  • Üyeler
  • 11.484 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:BAŞIMIZ DİK

Gönderim zamanı 01.10.2007 - 21:51

Tabiki Yaşar bey, ama örtünme konuyla alakalı...
Bir gün daha geçti ve biz biraz daha yaklaştık;Bizden hiç uzak olmayan ölüme...





Benzer Konular Daralt

  Konu Forum Konuyu Açan İstatistikler Son Mesaj Bilgisi

0 kullanıcı bu konuya bakıyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli