İçerik değiştir



- - - - -

devrim


  • Yanıtlamak için giriş yapın
bu konuya 4 yanıt verildi

#1 kubilaycenk

kubilaycenk

    Hiç gelmiyor desek yeridir

  • Üyeler
  • 44 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:somewhere far beyond
  • İlgi Alanları:müzik(bass gitar),sinema,spor

Gönderim zamanı 24.11.2006 - 05:18


arkadaşlar devrim hakkındaki bilgilerimizi paylaşalım istedim.özellikleri o zamanki otomobillerle karşilaştirildiğinda nasildi?üretimine başlansaydi iyi bi yere gelebilir miydi?ben size teknik özelliklerini vermek istiyorum.

Gönderilen Resim

Gönderilen Resim

Gönderilen Resim



“ D E V R İ M ”

İLK TÜRK OTOMOBİLİ'NİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ

OTOMOBİLİN AÐIRLIÐI :1250 KG
MOTOR TİPİ :A4L
SİLİNDİR HACMİ : 2070 cm3
MOTOR DEVRİ :3600 D/DK
SİLİNDİR SAYISI 4
SİLİNDİR ÇAPI :81 MM
GÜÇ :50 HP
KOMPRESYON ORANI : 6,8 : 1
KARAKTERİSTİK 4 ZAMANLI, SU SOÐUTMALI,YANDAN SÜBAPLI,
BASINÇLI YAÐLAMA.

İMAL SÜRESİ :4,5 AY
İMAL TARİHİ :1961
İMAL YERİ :ESKİŞEHİR DEMİRYOLU FAB.
ÜRETİM SAYISI 4

NOT : 1961 yılında 4 adet üretilen DEVRİM Otomobillerinden sadece birisi günümüze ulaşmıştır. TÜLOMSAŞ Müzesi bahçesinde, özel olarak yapılan camlı garajda muhafaza edilen DEVRİM Otomobili halen çalışır durumdadır.
tülomsaş

Bu mesaj kubilaycenk tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 24.11.2006 - 05:31


#2 AtamÇepni

AtamÇepni

    Türkiye Sevdalısı

  • Üyeler
  • 5.693 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:Atatürk'ün Ülkesi

Gönderim zamanı 24.11.2006 - 12:02

Otomobil imal edecek kadar aklımız olmasına rağmen, benzin koyacak kadar da kafamız çalışmış olsaydı şimdi Eskişehir'de bir otomobil fabrikası olacakt.


:msn97:

AKP olmadan Dinimi,
MHP olmadan Ülkemi,
CHP olmadan ATATÜRK’Ü sevebilirim...

#3 kubilaycenk

kubilaycenk

    Hiç gelmiyor desek yeridir

  • Üyeler
  • 44 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:somewhere far beyond
  • İlgi Alanları:müzik(bass gitar),sinema,spor

Gönderim zamanı 24.11.2006 - 13:38

motorun ürertim aşamasiyla ilgili bir kaç bilgi vermek istiyorum.

Önce otomobilin ana hatları belirlendi. Dört ile beş kişilik, toplam 1000-1100 kg. ağırlığında ortaboy denilebilecek bir tip üzerinde uzlaşıldı. Motor 4 zamanlı ve 4 silindirli olarak, 50-60 BG. vermeliydi.

Karoser için hazırlanan 1/10 ölçekli maketlerden seçilen 1/1 ölçekli alçı modeli yapıldı. Kroserin damı, kaput ve benzeri saçları, sonra bu modelden alınan kalıplarla yapılmış beton bloklara çekilmek ve çekiçle düzeltilmek suretiyle tek tek imal edildi.

Karar verilen yandan subablı bir 4 silindirli motorun, gövde ve başlığı Sivas Demiryol Fabrikalarında dökülüp, Ankara Fabrikasında işlendi. Piston, segman ve kolları Eskişehir’de yapıldı. Motor Ankara Fabrikasında monte edildi. Frenlemede 40 BG.’den fazla güç alınamayan bu motora alternatif olarak Ankara Fabrikası aynı gövde ve krank milinden yola çıkarak başka bir tip geliştirdi.

B Tipi adı verilen üstten subablı bir üçüncü motorda bu kez tanınmış bir 6 silindirli otomobil motorundan esinlenerek, fakat krank ve eksantrik milleri yeni baştan çizilip, hesaplanmak suretiyle Eskişehir’de imal edildi. Bu motor frenleme de 60 BG.’ye ulaşmış ve daha sonra Diesel’e çevrilerek istasyon aydınlatılmasında kullanılmak üzere yapılan elektrojen gruplarına uygulanmıştır.

Süspansiyon grubu ön takımları için “Mc Phearson” sistemi önerilmişti. Bu gün çok yaygın kullanılan bu sistem, o tarihte bulduğumuz kadarıyla bir tek firma tarafından uygulanıyordu. Eskişehir’de yeniden imal edildi.

Eylül sonuna doğru, ön ve arka camları, piyasada bulunabilenlere uydurmak zorunluluğuyla modele göre biraz değiştirilmiş iki gövde çatılmış ve biri A diğeri B tipinden iki ayrı motor hazırlanmış bulunuyordu.

Şanzumanlar, Ankara Fabrikasınca tümü yerli olarak yapılmıştı.

Montaja geçildiğinde karşılaşılan en büyük sorunlardan biri de gövde-motor uyumunu sağlamak, debriyaj, gaz ve fren kumanda mekanizmalarını yerleştirmek ve direksiyonun en uygun konumunu bulmaktı. Ayarlı direksiyon önerisi kabul edilmedi. İki yıl sonra Cadillac bunu bir yenilik olarak getiriyordu.

#4 Denio

Denio

    Kamış Kotak

  • Dokunulmazlar
  • 7.870 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:alayına konum

Gönderim zamanı 26.11.2006 - 22:52

yalnız orda 3 araba yapıldı...diğer ikisinde benzin varmış bi tek cumhurbaşkanının bindiği arabada yokmuş...onu da koymuşlar ama...söylenen o söz milletin şevkini kırmış...aferin diyeli ne diyelim
Sanırım içmek,
ertesi sabah
tekrar hayata
dönülebilen
ve her gün
tekrarlanabilen
bir intihar biçimidir.

Charles Bukowski


Piizan

#5 kubilaycenk

kubilaycenk

    Hiç gelmiyor desek yeridir

  • Üyeler
  • 44 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:somewhere far beyond
  • İlgi Alanları:müzik(bass gitar),sinema,spor

Gönderim zamanı 29.11.2006 - 03:25

kendi otomobilimizi yapamamak gerçkten moral bozuyo değil mi?psikoljik savaşın bir cephesinde daha yenilgi aldık.şu an bir motorun her türlü parçasini döküyoruz işliyoruz(staj yaptiğim fabrikadan biliyorum).ayrica montaj yaptiğimiz fabrikalar da var.peki neden yapamiyoruz otomobilimizi?öğrenciler güneş enerjisiyle çalişan araba yapip yariştiriyor.hatta bu serne hibrit otomobil yapip ariştiracaklar peki neden otomobil üretemiyoruz?neden hükümetler bu konuyu ciddiye alıp ödenek ayirmiyolar ya da iş adamlari birleşip ortak bir türk markasi türk otomobili yapamıyorlar?





Benzer Konular Daralt

  Konu Forum Konuyu Açan İstatistikler Son Mesaj Bilgisi

1 kullanıcı bu konuya bakıyor

0 üye, 1 ziyaretçi, 0 gizli