İçerik değiştir



- - - - -

yeni oss


  • Yanıtlamak için giriş yapın
bu konuya 8 yanıt verildi

#1 quStah

quStah

    Camel Soft

  • Yöneticiler
  • 5.617 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:Kadıköy
  • İlgi Alanları:kandırmak..

Gönderim zamanı 05.05.2004 - 23:56


ne hale getirdiler ulkemizde egitimi. gerçi ne haldeydiki orasıda başka bir sorun.
neyse hukumetimiz oss de değişiklik yapıp meslek liseler ile normal liseler arasındaki katsayıyı kaldırmayı planlıyor biliyorsunuzki. benim fikrim de bu dogrultuda fakat alalacele bi yasayla -artık zararın neresinden dönersek kardır mantıgıylamı bilmiyorum-sadece katsayıya yapılan bi değişikliği yerinde bulmuyorum. onun yerine değiştirmeyi düşündükleri yök yasasıyla birlikte deyim yerindeyse kökten ve son kez yapsalarda artık turk gençliginin önünü görmelerini saglasalar daha makblue geçerlerdi ya siz ne düşünüyonuzz?

#2 Elric

Elric

    Mel G.'nin Vârisi :)

  • Üyeler
  • 6.432 Mesaj
  • Konum:Mélnibone

Gönderim zamanı 06.05.2004 - 14:04

eğitim ve öğretim sistemimizde çok boktan.. lise 2 ve sonrasında görülen konular öss de çıkmıyor ama eğitim sistemimiz bizden bunu da istiyor aobp yoluyla.. en güsel sistem öys'dir.. öys'ye dönüş yapılmalıdır kanaatindeyim
Gönderilen Resim

#3 MaryJane

MaryJane

    Forum Şövalyesi

  • Üyeler
  • 2.094 Mesaj
  • Konum:''Fox River''
  • İlgi Alanları:F1, WRC , Eski Mısır , Gothic-Symphonic-Power Metal , Frp, Galatasaray..

Gönderim zamanı 09.05.2004 - 23:10

sorunun başlangıcı aslında öss kps vs değil...elricin dediği gibi eğitim sistemi..Neden başlangıçta öğrenciye aldığı notlara, istediği bölüme göre lisede bir eğitim verilip ona göre sınava sokulmamakta.
Öss de güzel sanatlar isteyen ya da buna bağlı olarak yeteneğin ön planda olduğu bir meslek seçmek isteyen adama üç sene boyunca neden fizikdi kimyaydı matematikti öğretilmekte. bunların bazılarını (örneğin matematik ya da fizik) gerçek hayatta karşımıza çıkabilecek kısımlarını hiçe saymamaktayım elbette ama bunu abartıp bir integral bir türev bir permütasyon insanın ne işine yarar.hiç kimsenin yuvarlak masa etrafında oturupta ahmetin mehmetin yerlerini değiştirsek şunu şuraya koysak yok bilmem ne yapsak kaç farklı şekilde oturabilirz..die merak edeceğini sanmıyorum.
Evt belki başta yeteneğe göre alan okulların ayrı lise sınavları oluyor denilebilir ama kazanamayan diğer öğrenciler tekrar üniversite sınavını beklemek zorunda kalacak ve yine 3 sene boyunca istediği bölümle alakasız dersler alıyor olacak.

katsayı olayına gelince; madem böle bir halt yemektesin ne diye ayrı liselerde okuyan öğrencileri ayrı kalıplara sokmaktasın.
Başka hangi ülkede bu tür şeyler oluyor.Hadi bin bela üniverste sınavını kazanmış taban puanını geçmişsin.Kağıtta yanlış bir sıralama yaptınmı ayvayı yedin.Ya aldığın bunca puana emeğe yazık olup bi sene açıkta kalıyorsun ya da hayatını etkileyecek bir kararla kazandığın fakat aslında o kadarda çok istemediğin bir bölüme gidiyorsun...

Hayattaki en büyük sınavımın öss olduğunu düşünüyordum.Bu ülkede bu düşünce deyanlışmış..
Hadi bitirdin liseyi öss'yi kazanabilecekmisin.
Hadi kazandın Öss'yi doğru sıralama yapıp girebilecekmisin.
Hadi sıralamadan tuttu bi yer orası senin gerçekten istediğin bölümmü
Hadi okudun o okulu bunca fakirlik sıkıntı içinde çıktıktan sonra iş bulabilecekmisin
Hadi buldun bi iş acaba kendini ve aileni geçindirebilecekmisin
Hadi geçindirdin çalışma hayatın boyunca yaşlanınca rahat yüzü görüp mutlu bir emeklilik yaşayabilecekmisin................

''Orada olmayan bir şeyi görmezden gelemezsiniz çünkü 'görmezden gelme'nin anlamı bu değildir ''

Gönderilen Resim

#4 quStah

quStah

    Camel Soft

  • Yöneticiler
  • 5.617 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:Kadıköy
  • İlgi Alanları:kandırmak..

Gönderim zamanı 09.05.2004 - 23:22

güzel yazmışsın maryjane fakat senin dedigin gibi yanlış belli ama düzeltmek bu devirde imkansıza yakın. kim istemezki ilkokuldan itibaren insan yeteneklerine göre eğitilmesin. ben o kadar fizik kimya biyoloji gördüm güya sayısal bölümdeydim. şu an universitede okudugum bölümün bunlarla uzaktan yakından alakası yok. buyur burdan yak

#5 MaryJane

MaryJane

    Forum Şövalyesi

  • Üyeler
  • 2.094 Mesaj
  • Konum:''Fox River''
  • İlgi Alanları:F1, WRC , Eski Mısır , Gothic-Symphonic-Power Metal , Frp, Galatasaray..

Gönderim zamanı 09.05.2004 - 23:29

ben o kadar fizik kimya biyoloji gördüm güya sayısal bölümdeydim. şu an universitede okudugum bölümün bunlarla uzaktan yakından alakası yok. buyur burdan yak


Yalnız değilsin...
''Orada olmayan bir şeyi görmezden gelemezsiniz çünkü 'görmezden gelme'nin anlamı bu değildir ''

Gönderilen Resim

#6 Elric

Elric

    Mel G.'nin Vârisi :)

  • Üyeler
  • 6.432 Mesaj
  • Konum:Mélnibone

Gönderim zamanı 10.05.2004 - 11:42

biyoloji ve kimya ile hiç bir alakam yok.. ama dayattılar işte.. hatta biyoloji yüzünden aobp'mem düşmüştü..
Gönderilen Resim

#7 sundowner

sundowner

    Hiç gelmiyor desek yeridir

  • Üyeler
  • 42 Mesaj

Gönderim zamanı 14.05.2004 - 02:32

sorun eğitimde , sistemde, kişilerde değil bence ; bir insana eşeyli ve eşeysiz üreme arasındaki farkı , avogadro sayısının kullanım alanlarını öğretmenin yanlış bir tarafı yok.sen verirsin , alabilen alır. bunları bilmenin kimseye zararı olmaz. tam tersi , eğiliminin olmadığı konularda bilgi sahibi olup ufkunu genişletirsin , hayata bakışın değişir.
yeterli istihdam , doyurucu ücretler olduğu sürece kimse halinde şikayet etmez. gelişmiş toplumlarda insaların iş sahalarındaki dağılımına , toplumsal statülerine bakınız , herkes halinden memnundur. mutlu insan, kapasitesini bilen insan , tatmin olacağı işi yapan insandır. ancak içinde olduğumuz ortamda tam bir orman kanununa bağımlıyız. sorun burda başlıyor bence. yani fizikte deha olabilecek bir insanın önüne potansiyel itfaiye memurunu koyup " daha iyi ezberle , daha iyi konumda ol" derseniz kaos kaçınılmazdır.
demek istediğim ; sorun kanayan yara "işsizlik" ve ücret yetersizliği...oncelikle halledilmesi gereken konular bunlardır.

#8 MaryJane

MaryJane

    Forum Şövalyesi

  • Üyeler
  • 2.094 Mesaj
  • Konum:''Fox River''
  • İlgi Alanları:F1, WRC , Eski Mısır , Gothic-Symphonic-Power Metal , Frp, Galatasaray..

Gönderim zamanı 14.05.2004 - 02:50

Bir bakıma doğru söylüyorsunuz lakin bu saydıklarınızı ben,(avagadro sayısı,eşeyli eşeysiz üreme farkı,türev vs.) bırakında eğitime değil kültüre kalsın diyorum.İsteyen araştırsın..
Bununla alakası olmayan yada olmasını istemediği, ilgi alanına girmediği bir konuyu o insana boş yere öğretmek neden.Boş yere kafaları doldurmak neden..Tamam belli bir konu çerçevesinde belli bir yere kadar öğretilir fakat ilgisi olmayan bir insanı bu tip bilgiler öğretip yıllarca geçemediği halde süründürmek neden?Ezber işte burda devreye giriyor.
İnsan istemediği bir konuda sırf o anki sınavı geçebilme uğruna ezberleme yöntemine baş vuruyor.Sonuçta ;işe yaramayan belkide akılda kalmayan yarım yamalak bilgilerle doluyor.Seven insan zaten onu büyük bir merak ve hırsla öğrenmek ister.Sonuçta herşeyi boşvermiş, ekmek elden su gölden gelsin diyen bir nesil değiliz.
Diğer kısımlarda sizinle hemfikirim...

''Orada olmayan bir şeyi görmezden gelemezsiniz çünkü 'görmezden gelme'nin anlamı bu değildir ''

Gönderilen Resim

#9 sundowner

sundowner

    Hiç gelmiyor desek yeridir

  • Üyeler
  • 42 Mesaj

Gönderim zamanı 14.05.2004 - 02:59

biraz mükemmeliyetçi bir yaklaşım olmuş , keşke böyle bir sistem mümkün olsa , insanları ilk gelişme çağlarında şekillendirebileseniz , en azında yönlendirebilseniz. elbetteki güzel sanatlara eğilimi olan bir insana cebir öğretmek değil derdim , ancak bireyi bir kalıba oturtabilmeniz için bir takım yollardan geçmek zaruridir ,ve bunları ağacın yaşken eğildiği anda keşfetmek bence bir ütoyadır. bir şekilde "hayvani" sınıflandırma kaçınılmazdır , bu evrede sivrilenleri eleğin üstünde tutmak gerçekten zor ve "eğer mümkün olsa" mükemmel bir sanattır.





Benzer Konular Daralt

1 kullanıcı bu konuya bakıyor

0 üye, 1 ziyaretçi, 0 gizli