Tanrıdan dua edip çok şey isteniyor ,peki ama sen Tanrı için ne yapıyosun ,Bu kadar güzel yaratılan doğayı,hayvanları koruyomusun ,nesli tükenmiş hayvanları korumak,yeşili çoğaltmak bence daha mantıklı bir davranış olur .belki o zaman Tanrıda bizi ödüllendirir ,kendi isteklerimiz için ibadet etmek ne derece sonuç verir belli değil,doğayı korumak bence bir din dir ,sen doğayı koru belki isteklerin kabul olur kimbilir greenpeace var mesela bir çok kuruluş var bu konuda
Tanrının yarattıklarını korumak doğayı,hayvanları
#1
Gönderim zamanı 02.09.2006 - 13:23
Tanrıdan dua edip çok şey isteniyor ,peki ama sen Tanrı için ne yapıyosun ,Bu kadar güzel yaratılan doğayı,hayvanları koruyomusun ,nesli tükenmiş hayvanları korumak,yeşili çoğaltmak bence daha mantıklı bir davranış olur .belki o zaman Tanrıda bizi ödüllendirir ,kendi isteklerimiz için ibadet etmek ne derece sonuç verir belli değil,doğayı korumak bence bir din dir ,sen doğayı koru belki isteklerin kabul olur kimbilir greenpeace var mesela bir çok kuruluş var bu konuda
#2
Gönderim zamanı 02.09.2006 - 20:48
Hani deriz ya kim eğer alırsa o canı günah işler. Ot , börtü böcek , ağaç , hayvan vs.. Hepsi birer canlı. Hepsini korumamız lazım.
Doğa'yı korumak bir din değil , dinin içinde zaten doğayı korumak.
Değişiklikler Kaydedildi...
#3 Ziyaretçi_jakobe_*
Gönderim zamanı 02.09.2006 - 22:00
Din İslamdır daha başka din aramaya gerek yoktur.Doğayı korumak için de,her şey için de İslam yeterlidir.
Konuyla ilgili ayet ve hadislerden bir kaçı
Savaş gibi olağan dışı zamanlarda bile bu konu üzerinde hassasiyetle durularak gerekli önlemler alınmaya çalışılmıştır. Mesela Hz. Ebu Bekir, hilafetinin başlangıcında, –Hz. Peygamber'in sağlığında hazırlayıp da vefat ettiği için gönderemediği– Zeyd b. Harise'nin oğlu Üsame'nin komutasında Şam'a sevkettiği orduya hitaben yaptığı konuşmadaki şu sözler, konuya verilen önemi göstermesi bakımından zikre değerdir:
"... Haddi tecâvüz etmeyiniz... Çocukları, ihtiyarları ve kadınları öldürmeyiniz. Hurma ağaçlarını kesip yakmayınız. Meyve veren ağaçlara dokunmayınız. Koyun, sığır ve deve gibi hayvanları, gıdalanmak dışında başka bir maksatla kesmeyiniz..."
(Taberî, Ebû Cacfer Muhammed b. Cerîr, Târîhu'l–Ümem ve'l–Mülûk, Dâru'l–Fikr, 1. baskı, Beyrût, 1407/1987, IV, 46)
İşte bu emir ve tavsiyeler sonucu olmalı ki İslâm beldelerinde hayvanlara mümkün olduğu kadar şefkat ve merhametle yaklaşılmıştır:
Çekirgeleri öldürmeyin. Çünkü onlar Allah'ın en büyük ordusudur." aksi halde bunun, hem maddî ve hem de manevî olarak bir cezâ'î mü'eyyidesinin olduğu bildirilmiştir: (Taberânî, XI, 220 (Hadis no., 11719),
"Ruhu/canı olan hiçbir şeyi hedef yapmayınız."
(Ahmed b. Hanbel, I, 340, 345; Müslim, Ebu'l–Huseyn Müslim b. el–Haccac, Sahihu Müslim, İstanbul, 1981, Sayd, 12, 58/1957)
Hacc esnasında ihramlı birinin devesi, bir deve kuşu yuvasına basarak yumurtalarını kırar. Durum Hz. Peygamber'e intikal eder. Hz. Peygamber o kimsenin, her bir yumurtaya karşılık bir gün oruç tutması ve bir miskîni/fakiri de doyurması gerektiğine hükmeder."(Ahmed b. Hanbel, V, 58.)
Kur'ân da hayvanların, bazılarının adlarını zikrederek(21) tıpkı insanlar gibi birer ümmet/topluluk olduklarından bahsetmektedir.
Meselâ bkz., Bakara (2), 67, 259; 'Âl–i İmrân (3), 14; Enâm (6), 144, 146; Arâf (7), 107; Enfâl (8), 60; Yûsuf (12), 13, 43; Nahl (16), 8, 68; Tâhâ (20), 20; Enbiyâ' (21), 78; Hacc (22), 73; Neml (27), 18; Ankebût (29), 41; Cuma (62), 5; Ðâşiye (89), 17.
Görüldüğü gibi Müslümanların hayvanlara karşı sergiledikleri, diğer din ve kültürlerde görülmemiştir
Hayvanlara karşı İslâm dini ve kültüründe durum böyle iken günümüzün çağdaş dünyasında(!), güzellik uğuruna yapılan korkunç hayvan kıyımları tüyler ürpertici boyuttadır.
Mesela,
–Parfümlerin, rujların, göz boyalarının… Zararlı olup olmadıkları tavşanlar kobay olarak kullanılıp körleştirilmek suretiyle tespit edilmektedir.
–Bayanların daha çekici görünmelerini sağlamaya yarayan hayvan kürkleri için ise şu şekilde bir işkence metodu uygulanmaktadır: Çizgili ve benekli panter yavruları, kürklerini bozulmadan elde edebilmek için kızgın bir demir, anüslerinden ta ciğerlerine kadar sokularak vahşice öldürülmektedir.(Sungurbey, H. Hakları, s. 57. )
*********
Bir müslümanın diktiği ağaçtan veya ektiği ekinden insan, hayvan ve kuşların yedikleri şeyler, o müslüman için birer sadakadır.
Buhârî, Edeb, 27; Müslim, Müsâkât, 7, 10)
Mümin öldükten sonra, yedi amelinin sevabı kabrinde de defterine yazılır. Bunlar: İlim öğretmek, çeşme yapmak, su kuyusu kazmak, "meyve ağacı dikmek", cami yaptırmak, Mushaf bırakmak, Ölümden sonra kendine istiğfar edecek salih evlat bırakmak. [Ebu Davud)
Elinizde bir ağaç fidanı varsa, kıyamet kopmaya başlasa bile, eğer onu dikecek kadar vaktiniz varsa, mutlaka dikin. [el-Münavi, Feyzu’l-Kadir, 3/30]
Kim ağaç dikiminde bulunursa, onun için ağaçtan hasıl olan ürün miktarınca Allah sevap yazar. [Ahmed b. Hanbel, Müsned, 5/415]
Her kim boş, kuru ve çorak bir yeri ihya edecek olursa, bu amelinden dolayı Allah tarafından mükâfatlandırılır. İnsan ve hayvan ondan faydalandıkça orayı ihya edene sadaka yazılır. (el-Münavi, Feyzu’l-Kadir, 6/39; Heysemi, Mecmau’z-Zevaid, IV. 67-8)
Bir kimse bir ağaç dikse, o ağaç meyve verdikçe sevabı ona yazılır. (Ahmed b. Hanbel, Müsned, 5/480)
Müslümanlardan bir kimse bir ağaç dikerse, o ağaçtan yenen mahsul mutlaka onun için sadaka olur. Yine o ağaçtan çalınan meyve de o Müslüman için sadaka olur. Kuşların yediği de sadakadır. Herkesin ondan yeyip eksilttiği mahsul da onu diken Müslümanlara ait bir sadakadır. [Buhari, Tecrid-i Sarih, VII. 122; Müslim, Musakat 2, no: 7]
Bir bütün olarak ele aldığımız da Kur'anda ağaç dikiniz diye bir ayet yoktur. Ancak ağaç bağ ve bahçelerden o kadar bahsedilmiştir ki Kur'an okuyan bir insanda ağaç bağ ve bahçe bilincinin oluşmaması olanaksızdır. Zira Allah alemi yaratırken bağ ve bahçelerle süsleyip insanın hizmetine itifadesine sunmuştur.
O, gökten su indirendir. İşte biz her çeşit bitkiyi onunla bitirdik. O bitkiden de kendisinde üst üste binmiş taneler bitireceğimiz bir yeşillik; hurmanın tomurcuğundan sarkan salkımlar; üzüm bağları; bir kısmı birbirine benzeyen, bir kısmı da benzemeyen zeytin ve nar bahçeleri meydana getirdik. Meyve verirken ve olgunlaştığı zaman her birinin meyvesine bakın! Kuşkusuz bütün bunlarda inanan bir toplum için ibretler vardır. Çardaklı ve çardaksız (üzüm) bahçeleri, ürünleri çeşit çeşit hurmaları, ekinleri, birbirine benzer ve benzemez biçimde zeytin ve narları yaratan O’dur. Her biri meyve verdiği zaman meyvesinden yeyin. Devşirilip toplandığı gün de hakkını (zekât ve sadakasını) verin, fakat israf etmeyin; çünkü Allah israf edenleri sevmez.. (Abese, 80/25-32)
(Allah) su sayesinde sizin için ekinler, zeytinler, hurmalar, üzümler ve diğer meyvelerin hepsinden bitirir. İşte bunlarda düşünen bir toplum için büyük bir ibret vardır. (2. Nahl, 16/11)
Bu ayetler su, ağaç, toprak, bağ ve bahçelerden, bulutlardan bahsederek; tabiatı oluşturan bütün unsurlar arasındaki ilahi dengeyi vurgulamakta, tüm bunlardan ibret almamız istenmektedir. Başka bir ifadeyle, kişisel ve günlük hayatımızda başımızı kaldırıp etrafımızdaki aleme farklı bir şekilde bakmamız istenmektedir. Zira bütün mahlukat sahip oldukları düzen, nizam, ekolojik dengelerle Yaratıcı’sını göstermektedir.
Sonuç olarak Din olarak İslam herşeye herkese yeter.Başka yerlerde din aramaya gerek yok.
selamlar
#4
Gönderim zamanı 03.09.2006 - 01:59
#5
Gönderim zamanı 03.09.2006 - 09:50
İslam Din'i zaten bu yüzden gelmiş.
Tüm sevgileri içinde barındırıyor
Değişiklikler Kaydedildi...
#6 Ziyaretçi_jakobe_*
Gönderim zamanı 03.09.2006 - 12:56
Sen sanmayabilirsin.yani herşeyde islamı övmenizden bıktım ,bir kere islam dininde yada başka dinde sanmıyorumki doğadan,hayvanları korumaktan bahsedilisin,
Ama sen sanmadığın için bu böyledir diyemeyiz. Neyse ben sizi yeni din arayışlarıızla başbaşa bırakayım.
Önceki yazığım yazıyı da bir kaç kere daha okumanızda fayda var sanırım.
Selamllar.
Bu mesaj jakobe tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 03.09.2006 - 13:01
#7 Ziyaretçi_jakobe_*
Gönderim zamanı 03.09.2006 - 12:58
#8
Gönderim zamanı 03.09.2006 - 13:58
Bu mesaj naturel tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 03.09.2006 - 13:59
#9 Ziyaretçi_jakobe_*
Gönderim zamanı 03.09.2006 - 14:53
bence Tanrı dünyayı bize sağlam verdi ama bunu bozmak saygısızlıktır ,kötü bir davranıştır,ne veririsen onu alırsın
Bu konuya katılıyorum. Allahu teala dünyayı bize sağlam verdi. Tabi ki bunu bozmak saygısızlıktır.
Günahtır. Önceki yazılarımda da zaten bunlara değinmiştim.
doğa için çalışırsa insan Tanrı da onu görebilir
Allah insan doğa için çalışsa da çalışmasa da her şeyi görür. Görebilir diye bir ihtimal yok. Görür. Allah her şeyi görür.
ben bizi izlediklerine inanıyorum bir kere ,belli sayılar,belli rüyalarla bize yol gösteriyor ne yapmamız gerektiğini ima ediyolar dikkat edersen . insan ın görevleri var dünyada . doğaya saygı,emeğe saygı öncelikle
Kur'an da Allahın bütün emirleri açıktır. Ne yapmamız ve ne yapmamamız gerektiğini Allah Kur'an da belirtmiştir.
ama insanlar para hırsından doğayı katlettiler bunu düzeltmekte dünya liderlerine düşüyor
Bununla ilgili İslamın emirlerini daha önce yazmıştım. İslamın emirleri açıktır.
#10
Gönderim zamanı 03.09.2006 - 21:31
Bu mesaj naturel tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 03.09.2006 - 21:32
#11
Gönderim zamanı 05.09.2006 - 14:37
αятıк ηє ∂υαмѕıη ηє ∂є вє∂∂υαм..
#12
Gönderim zamanı 05.09.2006 - 14:48
Yapman gerekenleri söyler sende uygularsın.
Uygulamazsan karşılığında neler olabileceğini de sıralamıştır.
Haram , helal. Günah , sevap.
Değişiklikler Kaydedildi...
#13
Gönderim zamanı 05.09.2006 - 14:49
ALLAH aşkına söylermisin bana neymiş bu senin bildiğin ve bizim bilmediğimiz ALLAHın emirleri..Çok merak ettim de....Bir kere çok yanılıyosun Tanrı )nın emirleri islamdaki emirler değildir.Sen kendi kendine bir sor bakalım Tanrı sana ne emir veriyor. O zaten bize yol gösteriyor merak etme.
Kadın,erkeğin kaburgasından yaratıldı,ayaklarından değil...
Öyle olmuş olsaydı,ezilirdi..
Erkeğin başından da yaratılmadı,üstün olmasın diye..
Ama göğsünden yaratıldı,eşit olsun diye;
....kolun biraz altından,korunsun diye...
Kalp hizasından yaratıldı SEVİLSİN diye..
* * *
Kimlik gizli, hayaller gizli ve ben de gizli...
Susuyorum..
Ve seni sevdiğimi kimselere söylemiyorum..
(Böyle kalsın. Kimin değiştirdiğini anlarsın senn)
#14
Gönderim zamanı 05.09.2006 - 14:53
bunu bıraz daha acar mısın
Bu mesaj Restless tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 05.09.2006 - 14:55
αятıк ηє ∂υαмѕıη ηє ∂є вє∂∂υαм..
#15
Gönderim zamanı 05.09.2006 - 15:48
bu konuda yazdığın yazı alttaki ise Tanrı hiçbir din yaratmadı konusu ile ilgili yazdığın yazıyani herşeyde islamı övmenizden bıktım ,bir kere islam dininde yada başka dinde sanmıyorumki doğadan,hayvanları korumaktan bahsedilisin
bende okdum kuran ı
eğer Kuran ı okudunsa nasıl olurda bahsedilmediğini "sanabilirsin" kendinle çelişiyorsun.ama eğer okundun ve unuttusa küçük bir hatırlatma yapmak isterim:
"Asmalı ve asmasız bahçeleri,hurmaları ve tadları farklı ekinleri,zeytinleri ve narları-birbirine benzer ve benzeşmez-yaratan o'dur.Ürün verdiğinde ürününden yiyin ve hasad günü hakkını verin;israf etmeyin.Çünkü o israf edeni sevmez."(En'am suresi,141)
gördüğün üzere Kuran da yediğimiz meyveleri israf yasaklanmıştır.canlıyı korumak esastır.sömüremeyiz.İslam dini bir bütün ve düzen içerisinde işler.
bu şimdiki konuyla ilgili yazdığın yazı alttaki ise Tanrı hiçbir din yaratmadı konusu ile ilgili yazdığın yazı :Bir kere çok yanılıyosun Tanrı )nın emirleri islamdaki emirler değildir
evet Tanrı nın kitap yazdığı ,yada vahiy yoluyla insanlarla konuştuğu net,kesin,açık ,tamamiyle doğrulanacak bir durum değil
kendinle lütfen çelişme.Madem vahiy nin gelip gelmediği belli değil ise doğrulanamaycağı gibi doğrulanmasınında ucu açıktır.senin bakış açınla bilimsel olarakta malumdur ki bir şey kesin kanunlaşmamışsa ne doğru ne yanlış diyebilirsin.oysa sen Tanrının emirleri değil diyerek çok kesin bir yargı koymuşsun
yazdığın yazıları takip ediyorum naturel.açtığın tartışma konularında cevabını alamadığım soruları araştırıyorum ve kendimce kuran ,din bilgimdeki eksiği tamamlıyor.sorduğun sorulara Kuran dan cevaplar arıyorum.nitekimde buluyorum.tabi bu inanç ve itikad meselesi.kimin neye inanıp neye inanmayacağı kişisel tercihtir.ancak savunduğu fikirlerde ikileme düşmesi,karşımdaki insanın inandığı şeyde yeterli inanca ve bilgiye sahip olmadığı düşüncesini getiriyor.yahut bazen konuşmak için konuşuyormuş izlenimi yaratıyor.bunları seni itham etmek için değil sadece yazılarını okurken düştüğüm çelişki için yazdım.umarım kırılmazsın.birde bir önceki konuda bir kitap önermiştin ilgilendim şimdi bende sana bir kitap tavsiye etmek istiyorum"niçin müslüman oldular" Türkiye gazetesi yayınıdır.herhangi bir bayide bulabilirsin.
Benzer Konular
Konu | Forum | Konuyu Açan | İstatistikler | Son Mesaj Bilgisi | |
---|---|---|---|---|---|
Sevdiklerinizi Korumak İçin... - Veteknoloji.com |
Web Siteleri | Haberci |
|
|
|
Doğurganlığı korumak mümkün - Haber Türk |
Sağlık | Haberci |
|
|
|
polisler Dtp lileri Korumak İstemiyor |
Güncel | polisajans |
|
|
|
Tanrının ışine Neden Karışılmaz? |
İlginç Videolar | Ziyaretçi_ozilim_* |
|
|
1 kullanıcı bu konuya bakıyor
0 üye, 1 ziyaretçi, 0 gizli