İçerik değiştir



- - - - -

Allah,Tanrı mıdır??


  • Yanıtlamak için giriş yapın
bu konuya 215 yanıt verildi

#181 ArGuS

ArGuS

    ๑۩۞۩๑Kime ne...

  • Üyeler
  • 6.416 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:Belirlenemedi...
  • İlgi Alanları:2d, 3d görsel tasarımlar...

Gönderim zamanı 18.01.2007 - 18:33

Kendiniz için gördüğünüz özgürlüğü başkalarının kullanması neden sizi kızdırıyor... gösterilen tepki ile yazılarınız bağdaşmıyor...
saygı....
anlayana...




Yani türkçeye girmiş bir kavramdır. Ayrıca İslamiyet ve diğer 3 büyük din ile ilgili öğrendiğimiz ilk şeylerden biri tek tanrılı dinler olduğudur. Ancak İslamiyette Allahın adları ( Esmaül Hüsna) arasında Tanrı kavramı geçmediğinden kullanılmasından rahatsızlık duyuluyor sanırım.

waleye ek olarak; yüzyıllar boyunca Hristiyanlar, yahudiler vs iç içe olduk hristiyanların veya yahudilerin Tanrı kavramını kullanması Müslümanlar için ayrıd edici bir unsur haline gemiştir...
tanrı kelimesini kullanan bir çocuğa onu kullanma onu ermeniler kullanıyor denmesi gibi...

Yanlışı gören ve önlemek için elini uzatmayan insan, yanlışı yapan kadar suçludur.


<!--aimg-->Gönderilen Resim<!--Resize_Images_Hint_Text--><!--/aimg-->

#182 attalia

attalia

    zurnanın son deliği

  • Dokunulmazlar
  • 5.671 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:ovaya indim. beni tel'den ara :P
  • İlgi Alanları:öküzler :D

Gönderim zamanı 18.01.2007 - 19:41

tanrı derken, inandığımız allah' tan başka birisini mi kastediyoruz??? haşa, san mıyorum. ben tanrı kelimesini çok kullanmam ama kullandığım zaman da "allah" ı kasdederek kullanırım. yaani lat, menat... gibi cahiliye dönemi tanrılarını kasdetmiyorum. müslüman isem kimi kasdettiğim ortadadır. sanırım bu hususu kavramsal bazda irdelemek maraz çıkarmaktan öte bi sonuç getirmiicek. gereksiz bir tartışmaya sürüklenmişiz gördüğüm kadarıyla.

aynı müstesna varlığa işaret ediyorsak ha allah demişsiniz ha tanrı, ameller niyete göre anlam kazanır. sen allah tealaya, tanrı derken küfretmek amacıyla mı dedin? yoksa sadece onu ifade etme amaçlı mı dedin? mesele bu kadar basit uzatılacak bi konu göremiyorum ben
aabi okuma yazmam yoh. barnak bassam olur mu?

#183 linko

linko

    Sihirli lamba

  • Üyeler
  • 483 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:yan odadan

Gönderim zamanı 18.01.2007 - 21:25

Şeytanın En Tatlı 12 Sözü
1-Bir Defayla Bir Şey Olmaz
2-Daha Genciz.
3-Allah (C.C) Kalp Temizliğine Bakar.
4-Allah (C.C.) İle Kul Arasına Girilmez.
5-Emekli Olduktan Sonra.
6-Zaman Size Değil Siz Zamana Uyun.
7-Bir Şey Olmaz Allah(C.C) Affeder.
8-Bu Kadar Günahtan Sonra Biraz Zor Affedilirsin.
9-Fazla Düşünme Kafayı Yersin.
10-Cehendemde Bir Süre Yandıktan Sonra Cennnete Girmeyecekmiyiz. (Sanki Kibrit Çöpünün Ateşine Dayana Biliyormuş Gibi)
11-Biz Büyüklerimizden Böyle Gördük.
12-Aman Ha Dikkat Beyninizi Yıkamasınlar.



Bu sözler bizimdi yaw şeytan çalıntı yapmış.. Kınıyorum kendilerini..

#184 nova

nova

    Hiç gelmiyor desek yeridir

  • Üyeler
  • 9 Mesaj

Gönderim zamanı 20.01.2007 - 16:06

sn.butterfly@ (önce hakkımda yazdıklarınız alıntılıyorum:
...."nova arkadasim,senin bu yorumlarina sasiyorum dogrusu cok ilgincler.
senin bazi takintilarin var galiba,söylicek cok seyim varda kendime sakliyorum.
Allah islah etsin baska bisey demicem,cok sacmaliyosun cünkü..
ama acilen bi psikologa görünmeni tavsiye ediyorum!!"...?????

Kuşkusuz yazdıklarımı diğer arkadaşlar da okuyacaklar.
Özetle demiştim ki:
-Allah'a/Tanrı'ya illada arapça bir veya belli sayıda ad biçmek, teolojik olarak ta mümkün değil, felsefi olarak da mümkün değil..Tanrı öncesiz ve sonrasızdır.Tanrı'ya sadece arapça bir ad konulabileceğini sanmak (arap ve arapçadan önceden beri var olan Tanrı algılasyışı ile çelişir.)
-Tanrı'nın bilmem hangi sayıda (niyeyse!) ve tabii yine -her ne hikmetse- arapça "güzel" adının olacağını söylemek, dolaylı olarak Tanrı'nın çirkin! adları da olduğunu söylemektir.(Çirkinleri değil güzelleri söyleyin demektir.) Bu saçmalık ta hem İslam'la hem de genel din anlayışı ve Tanrı inancı ile çelişir.
-Her kapıyı birşekilde araba-arapçaya dayayayan/çıkartan anlayışın İslam,din değil arap milliyetçiliğinin din boyası ile yürütülmeye çalışılmasıdır.(Bu siyasal ve sosyolojik bir gerçektir.Türk olupta bundan haberi olmayan varsa ya çok az okuyordur.Ya hiç okumuyordur.Ya da doğrudan bu faaliyet içinde olduğunu farketip kabullenmekte zorlanıyordur.)

Şimdi: gerçekler ve konu bu..
"ne"ye şaştığınızı, niye şaştığınızı, sizin -birşekilde- şaşmanız durumunun dünyayı ve gerçekleri, dini bilimi derinden niye etkilemesi gerektiğini açıklarsanız öğreniriz.
"takıntılar" yaklaşımı ile konuya yaklaşmanızdaki takıntı nedir.(benim yaklaşımımdan çıkarsanabilecek ulusal durum bir takıntı ise, (burasının Türkiye,dilimizin Türkçe,ulusumuzun Türk,duyarlığımızın Türki olması takıntıdan öte doğal olduğuna/sayılması gerektiğine göre) Türk mahallesinde arap salyangoz satıcılığı takıntısı için düşünceleriniz neler olur o zaman.
"Allah ıslah etsin başka bişey demiycem.."???? Tanrı'nın kimi ıslah edeceğini Tanrı bildiğine (sizin tavsiyelerinize ihtiyaç da duymadığı bilindiğine) göre: hangi ruh hali ile bu tarz tümceler kurma gereği duyduğunuzu açıklayabilir misiniz.?

..."cok sacmaliyosun cünkü..
ama acilen bi psikologa görünmeni tavsiye ediyorum!!"...????

Yzdıklarımı hem kendime hem okuyanlara saygı çerçevesinde son derece dikkatli ve seçerek yazıyor,yazdıktan sonra yeniden okuyup gözden geçiriyorum.
Söyleyebileceğim şudur ki: "saçmalama" konusunda sizden daha iyi bir örnek verebileceğimi sanmıyorum.Başkalarına psigolog tavsiyesi konusunda psikiyatrınızla görüşmeden saçmalayıp kabalaştığınız için doktorunuz size gerekenleri söyleyecektir.(Ben erken davranmak istemem.Ama yardım almak istersniz ben de yardımcı olmaya çalışırım zira ben de bir psikiyatrım.Sizi çok iyi anlıyorum!

#185 babuna

babuna

    Burası ona huzur verir

  • Üyeler
  • 341 Mesaj

Gönderim zamanı 09.02.2007 - 21:56

Hz. Mevlânâ’nın şu beyti sade yatup kalkmağı ibâdet sananlar için söylemiştir.

Ser be-zemîn düm be-hevâ mîküned
Gûyâ ibâdât-ı Hudâ mîküned.
(Bu beyti dilimize şöyle çeviririz: "Başı yerde, kıçı havada durmakla Hudâ'ya ibâdet etmek ettim zannediyor.”)

Namaz esnasında kâr-zarar hisabında olan kişi, ibâdette değil, ticarette demektir.
Herşeyden geçerek, hatta kendinden geçerek namaz kılınmalıdır.

Namaz-ı eblehân sehv-i sücûd-est
Namaz-ı ârifân terk-i vücûd-est.
(Bu beyti dilimize şöyle çeviririz: "Ahmakların namazı secde-i sehiv, âriflerin namazı vücûdunu terk etmektir.”)

#186 babuna

babuna

    Burası ona huzur verir

  • Üyeler
  • 341 Mesaj

Gönderim zamanı 10.02.2007 - 18:16

Tanrı'nın 99 ismi diye söylenenler aslında isim değil sıfatlarıdır. İşlevini belirtir.

Bazı kesimler Tanrı sözcüğüne takmış durumdalar. Nedeni bu sözcüğün Türkçe oluşudur. Aynı kesim "Yezdan" sözcüğüne seslenmezler çünkü bu sözcük Türkçe değildir. Fakat Yezdan bir Arap kavminin Müslümanlığı kabul etmeden önce kullandıkları bir sözcüktür. Yine bu gibi durumlarda yani bir çok kültür içerisinde Allah'a verilen çeşitli isimlerin hiç birisine sesleri çıkmaz.. Fakat Tanrı, batar birilerine.

Sorun şudur: Türkçeye, Türklüğe saldırı.. Bir çok arkadaşın söylediği gibi Arap kültürünü ön plana çıkarma çalışmaları.

Kur'ân-ı Kerîm Arapların kitabı değildir bütün insanlığın kitabıdır. Ama ilk muhatap Arap toplumu olduğu için Arapça olarak gelmiştir. Eğer böyle değilse bu konuda israr eden arkadaşlar kendilerine şu soruyu sorabilirler: "Mademki Arapça olması gerek neden bir yığın Türkçe Meal ortalıkta geziyor?"

Bu çabayı sürdürenlerin en sonunda bize resmi dil olarak Arapçayı sunacaklarına hiç şaşırmam.

Bence, bu konu gereksiz bir konudur. Sayfalarca bir sözcük üzerinde konuşmak kadar saçma bir şey olamaz. Fakat nova isimli kişiye teşekkürler. Zevkle yazılarınızı okudum. Üzerinde de uzun uzun düşündüm.

Eğer inanç Tanrı ve kul arasında kalması gerekiyorsa benim Tanrı'ya Allah olarak seslenmem veya Tanrı olarak seslenmemin anlamı ne olabilir? Tanrı yanlış mı anlar bu durumu? Bir insanın hangi Tanrı'ya inandığını anlamakta zorluk mu çekiyorsunuz? Bu kadar zor mu bu iş? Sorarsanız o kişi size hangi Tanrı'ya inandığını açıklar.. Açıklamasa da bu onun sorunudur, size ne?

#187 senaygul

senaygul

    Hiç gelmiyor desek yeridir

  • Üyeler
  • 41 Mesaj

Gönderim zamanı 12.02.2007 - 20:31

La ilahe illallah Tanrı yok ALLAH vardır.

#188 Bitti Derken...

Bitti Derken...

    bayan yanlış

  • Üyeler
  • 3.079 Mesaj
  • Konum:Kıymetlisinin çok uzağında...

Gönderim zamanı 12.02.2007 - 22:27

TANRI GENEL BİR KAVRAMKEN
ALLAH(C.C.) ONUN TAM VE TEK KARŞILIÐIDIR.
MÜSLÜMANLARIN TANRI DEMELERİ BENCE PEK HOŞ DEÐİL.ONUN TEK BİR VARLIK OLDUÐUNU BİLDİÐİMİZ HALDE GENEL BİR İFADE KULLANILMAMALI KANAATİMCE.
MESELA BİZ ALLAH(C.C)'IN BİZE
EY İNSAN DEÐİL DE ADIMIZ NEYSE ONUNLA HİTAP ETMESİNİ İSTERİZ DİMİ?
BU BİR NEVİ YAKINLIKTIR.

eğer bir gün farketmeden, istemeden seni kırdıysam
özrün efendisi en yakınım olur
diler, yoluma devam ederim


#189 bilocan

bilocan

    Boş vakti boldur

  • Üyeler
  • 434 Mesaj
  • Konum:arasat
  • İlgi Alanları:Çiçekler , Akvaryumlar ve Otomobiller

Gönderim zamanı 12.02.2007 - 22:52

attalia sana tamamen katılıyorum.çok doğru tespitlerin olmuş.,
Ayrıca eklemek istediğim Tanrı eski göktürklerde "Tengri" kelimesinden günümüze değişikliğe uğrayarak gelen bir kelimedir.o zaman da "allah" değil de "tengri" kelimesini kullanmışlar.Buradan çıkan sonuç; niyet önemli.Yeter ki yaradanını bil.

#190 L1Square

L1Square

    Burası olmadan yaşayamaz

  • Dokunulmazlar
  • 11.433 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 13.02.2007 - 09:20

Rasûlullah aleyhisselâm, hardal tanesi kadar dahi olsa bilincinde, imanlı olarak “La ilahe ill-Allah” diyen kişinin cehennem ateşinden çıkacağını bildirmiştir. Bu basit formül, kişiyi cennet yaşamının kapısından içeri erdirecek imanın tanımıdır. La (yoktur) ilahe (tanrı-tanrılık), illa (ancak-sadece) Allah: “Tanrı yoktur, ancak Allah.”

Eğer ALLAH ismiyle işaret edilen tapılacak bir tanrı olsa idi, o zaman kelime-i tevhid “La” (hayır-yoktur) ile başlamak yerine, basitçe “evet-vardır” diye başlar ve denirdi ki, “evet tanrı vardır” ve “o tanrı Allah’tır”. Ancak öyle denmiyor! Kelime-i tevhid “hayır–yoktur” ile başlıyor ve işin başında “tanrı yoktur” deniyor, “tanrının olmadığı” vurgulanıyor...





Ne yazik ki, günümüz Kur’an meallerinde karşılaştığımız ve “ALLAH” isminin “Tanrı”, “God” gibi önceden bilinen kavramlara eş tutularak çevrilmesi şeklindeki büyük hata, okuyanların çoğunluğunun “ALLAH ismiyle işaret edileni” bir tanrı olarak tanımlama yanılgısına düşürmektedir. Arapça bilmediğinden dolayı Kur’an-ı Kerim’i doğru olmayan çevirilerden öğrenen müslümanların büyük çoğunluğu da, ALLAH ve tanrı kavramlarının aynı olduğuna inanmakta ve bu şartlanmalarından dolayı ALLAH ismiyle bir tanrıya işaret edilmediğini kavramakta büyük zorluk yaşamaktadırlar.

Bu açıklamalardan gaye, o kişilerin “tanrı” varsayımından kurtulup, “ALLAH’ı” idrak etmeye çalışmalarıdır.

Tasavvuf ve Bilim
Ahmed Baki

Bir daha...Kaç kere daha???
Bir kadını ağlatırken,çok dikkat edin çünkü ALLAH,gözyaşlarını sayar..!!

Kadın,erkeğin kaburgasından yaratıldı,ayaklarından değil...
Öyle olmuş olsaydı,ezilirdi..
Erkeğin başından da yaratılmadı,üstün olmasın diye..

Ama göğsünden yaratıldı,eşit olsun diye;
....kolun biraz altından,korunsun diye...
Kalp hizasından yaratıldı SEVİLSİN diye..

* * *

Kimlik gizli, hayaller gizli ve ben de gizli...
Susuyorum..
Ve seni sevdiğimi kimselere söylemiyorum..


:) (Böyle kalsın. Kimin değiştirdiğini anlarsın senn)

#191 babuna

babuna

    Burası ona huzur verir

  • Üyeler
  • 341 Mesaj

Gönderim zamanı 13.02.2007 - 22:19

La (yoktur) ilahe (tanrı-tanrılık), illa (ancak-sadece) Allah: “Tanrı yoktur, ancak Allah.”



ilâhiyyat: Felsefenin, Allah'tan ve Allah ile ilgili mevzûlardan bahseden kısmı, fr. theologie.

ilâhî: 1. Allah'a mensup, tanrı ile ilgili, tanrısal. 2. ilâhi. (bks: münâcât).

ilâhî: Allah'ım, ey Allah; bu ne hal, ne tuhaf.


ilâhiyye, ilâhiyyet: tanrıcılık, "yaradancılık, deizm, fr. deisme, theisme. tas. her şeyin Allah'ın birliğinde mündemiş olduğu mânâsına gelen bir kelime.

ilâh: mitolojide tanrı. (bkz: ma'bûd).

ma'bûd: (a.i. ibâdet'den): 1. kendisine ibâdet olunan, tapınılan. 2. Allah.


Ferit Devellioğlu, Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lûgat, Aydın Kitabevi, 1999

Buyurun, bu durumda günümüzde kullandığımız ilah sözcüğünün geldiği gelebileceği anlamları siz düşünün ...

Bir tanesi için size yardımcı olayım: "İlâhiyat Fakülteleri" . İlâhiyat Fakültelerinin sitelerine girerek hangi dersleri işlediklerini de görebilirsiniz.

#192 muta

muta

    Hiç gelmiyor desek yeridir

  • Üyeler
  • 99 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 17.02.2007 - 15:50

"Allah" zat ismini, özel isim olarak düşünebilmek için, Allah'ın selbî ve subutî bütün zat sıfatları ile fiilî sıfatlarını bir arada tasavvur etmek, sonra da hepsini bir bütün olarak topluca ele almak ve öyle ifade etmek gerekir. Bundan dolayı bu da şu şekilde ifade edilmiştir: "O zat-ı vâcibü'l-vücûd ki, bütün kemâl sıfatlarını kendisine toplamıştır." Sadece "zat-ı vacibu'l-vücûd" demek de yeterlidir. Çünkü bütün kemal sıfatlarını kendisinde toplamış olmak, varlığı zaruri demek olan "vacibu'l-vücûd"un bir açıklamasından, niteliğinin belirlenmesinden ibarettir.

Bunun bir özeti de "Hakkıyla mabud = Hakiki ilâh, gerçek Tanrı" mânâsıdır. Arapça'da bu mânâ belli ve bilinen tanrı demek olan "el-İlâh" özel ismi ile özetlenmiştir. "Hâlik-ı âlem = Kâinatın yaratıcısı" veya "Hâlik-ı Küll = Herşeyin yaratıcısı" mânâsı ile de yetinilebilir. Bunları yüce Allah'ın isim ile veya sözle tanımlanması olarak alabiliriz. Biz her durumda şunu itiraf ederiz ki, bizim "Allah" yüce isminden duyduğumuz (anladığımız) bir mânâ, bu mânâların hepsinden daha açık ve daha mükemmeldir. Bundan dolayı bu özel ismin, bir alem isim olması kalbimize daha yakındır. Gerek özel ismi, gerek şahıs ismi olan "Allah" yüce ismi ile Allah'tan başka hiçbir ilâh anılmamıştır. "Sen O'nun bir adaşı olduğunu biliyor musun?" (Meryem, 19/65) âyetinde de görüldüğü gibi, onun adaşı yoktur. Bundan dolayı Allah isminin ikili ve çoğulu da yoktur. O halde ancak isimlerinin birden çok olması caizdir. Hatta özel ismi bile birden çok olabilir ve değişik dillerde yüce Allah'ın ayrı ayrı özel isminin bulunması mümkündür. Ve İslam'a göre caizdir. Bununla beraber, meşhur dillerde buna eşanlamlı bir isim bilmiyoruz. Mesela Tanrı, Hudâ (Farsça) isimleri "Allah" gibi birer özel isim değildir. İlâh, Rab, Mabud gibi genel anlam ifade eden isimlerdir. Hudâ, Rab demek olmayıp da "Hud'ay" kelimesinin kısaltılmışı ve "vâcibu'l-vücûd = mutlak var olan" demek olsa yine özel isim değildir. Arapça'da "ilâh"ın çoğulunda (âlihe); "rabb"in çoğulunda (erbâB) denildiği gibi Farsça'da "hudâ"nın çoğulunda "hudâyân" ve dilimizde tanrılar, ma'bûdlar, ilâhlar, rablar denilir. Çünkü bunlar hem gerçek, hem de gerçek olmayan ilâhlar için kullanılır. Halbuki "Allahlar" denilmemiştir ve denemez. Böyle bir kelime işitirsek, söyleyenin cahil olduğuna veya gafil olduğuna yorarız. Son yıllarda edebiyatımızda saygı maksadıyla özel isimlerden çoğul yapıldığı ve örneğin "Ebussuudlar, İbni Kemaller" denildiği bir gerçek ise de; Allah'ın birliğine delalet eden "Allah" yüce isminde böyle bir ifade saygı maksadına aykırı olduğundan dolayı hem gerçeğe, hem de edebe aykırı sayılır. Bu yüceliği ancak yüce Allah, (biz) diye gösterir. Halbuki Tanrı adı böyle değildir, mabud ve ilâh gibidir. Hak olmayan mabudlara da "Tanrı" denilir. Fakat bu bir cins ismidir. Allah'a şirk koşanlar birçok tanrılara taparlardı. Falancaların tanrıları şöyle, falancalarınki şöyledir denilir. Demek ki "Tanrı" cins ismi "Allah" özel isminin eş anlamlısı değildir, daha genel anlamlıdır. Bundan dolayı "Allah ismi" "Tanrı adı" ile terceme olunamaz. Bunun içindir ki, Süleyman Çelebi Mevlidine "Allah" adıyla başlamış, "Tanrı adı" dememiştir ve o bahrin sonunda "Birdir Allah, andan artık tanrı yok." diyerek tanrı kelimesini ilâh karşılığında kullanmıştır. Bu açıklamanın tamamlanması için bir kelime daha söylemeye ihtiyaç duyuyoruz. Fransızca "diyö" kelimesi de ilâh, tanrı kelimeleri gibi bir cins ismidir, onun da çoğulu yapılır, onu özel isim gibi büyük harf ile göstererek kullanmak gerçeği değiştirmez. Bunun için Fransızlar tevhid kelimesini terceme edememişler, monoton tercemesinde "Diyöden başka diyö yok." diyorlar ki "İlâhtan başka ilâh yok." demiş oluyorlar; meâlen tercemesinde de "Yalnız diyö, diyödür." yani "yalnız ilâh ilâhtır." diyorlar. Görülüyor ki, hem ilâh, hem Allah yerinde "diyö" demişler ve Allah ismi ile ilâh ismini birbirinden ayıramamışlardır; ve ikisini de özel isim gibi yazmalarına rağmen "diyö" ancak "ilâh" kelimesinin tercemesi olmuştur. Bu ise ilk bakışta laf kalabalığı ve anlamsız bir söz gibi görünmekte, aynı kelimeleri önce olumsuz yapmak sonra olumlu kılmak, görünürde bir çelişki örneği arzetmektedir. "Diyöden başka diyö yok, yalnız diyö diyödür." demek görünürde ya bir haşiv (boş söz) veya çelişkidir. Halbuki diyen öyle demiyor; "Allah'tan başka Tanrı yoktur." diyor ve asla içinde çelişki ve tutarsızlık olmayan açık bir tevhid (birleme) söylüyor. Bundan başka Fransızca'da "diyö"nun özel isim olabilmesi Allah'ın, Hz. İsa'nın şahsında cesed ve şahıs şekline girme düşüncesine dayanır. Bu noktalardan gafil olanlar "diyö" kelimesini Allah diye terceme ediyor ve hatta "Allah" dediği zaman bu terceme diliyle "diyö"yu söylüyor
" (Allah) yüce ismine benzeyen hiçbir kelime yoktur ve bunun aslını göstermek imkansızdır
Alıntı.

MUTA.

Kendi alıntımdan alıntı.

Bu mesaj muta tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 17.02.2007 - 15:53


#193 abidik

abidik

    Buranın müptelasıdır

  • Üyeler
  • 3.464 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:nerede akşam orada sabah
  • İlgi Alanları:ömer,şems,yunus

Gönderim zamanı 21.02.2007 - 14:57

tabbi ki tanrı deildir ,islam ın söylemi
arapça
el ilah tan elif harfiyle ellah tır soylenısı nı yapamıyorum tabbı
tartısmalar bıde kırıcı olmassa daa ıyı olur .kırmayın biribirinizi
bilgi paylaşımı olsun yeter yani
gezinen bir gölgedir hayat,
gariban bir aktör bir ileri bir geri saatini doldurur.
ve sonra duyulmaz olur sesi,
bir masaldır gürültücü bir salağın anlattığı,
ki yoktur hiç bir anlamı .

#194 babuna

babuna

    Burası ona huzur verir

  • Üyeler
  • 341 Mesaj

Gönderim zamanı 21.02.2007 - 15:33

evet ilk muhatap Araplar.

#195 L1Square

L1Square

    Burası olmadan yaşayamaz

  • Dokunulmazlar
  • 11.433 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 21.02.2007 - 16:00

" (Allah) yüce ismine benzeyen hiçbir kelime yoktur ve bunun aslını göstermek imkansızdır..

+95464354163464

Tanrılara tapınılır,
ALLAH'a kulluk edilir
.

Boşuna aksini ispatlama çabası içindesiniz!..
Bir kadını ağlatırken,çok dikkat edin çünkü ALLAH,gözyaşlarını sayar..!!

Kadın,erkeğin kaburgasından yaratıldı,ayaklarından değil...
Öyle olmuş olsaydı,ezilirdi..
Erkeğin başından da yaratılmadı,üstün olmasın diye..

Ama göğsünden yaratıldı,eşit olsun diye;
....kolun biraz altından,korunsun diye...
Kalp hizasından yaratıldı SEVİLSİN diye..

* * *

Kimlik gizli, hayaller gizli ve ben de gizli...
Susuyorum..
Ve seni sevdiğimi kimselere söylemiyorum..


:) (Böyle kalsın. Kimin değiştirdiğini anlarsın senn)

#196 abidik

abidik

    Buranın müptelasıdır

  • Üyeler
  • 3.464 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:nerede akşam orada sabah
  • İlgi Alanları:ömer,şems,yunus

Gönderim zamanı 21.02.2007 - 16:41

hayır muhatap butun ınsanlardır.bu konuda yıne inançlar ı tartışmamalıyız.ancak bizim inanışımızın seni neden rahatsız ettiğini anlmış değilim doğrusu .senin öğretin deki şahsiyetleri bir sıralayalım bakalım
hacı bektaşi veli
pir sultan abdal
hacı bayram ı veli
bu mubareklerin öğretisinde dayatma yoktur.
anlamaya çalış LUTFEN
gezinen bir gölgedir hayat,
gariban bir aktör bir ileri bir geri saatini doldurur.
ve sonra duyulmaz olur sesi,
bir masaldır gürültücü bir salağın anlattığı,
ki yoktur hiç bir anlamı .

#197 babuna

babuna

    Burası ona huzur verir

  • Üyeler
  • 341 Mesaj

Gönderim zamanı 22.02.2007 - 03:09

Ben zaten dayatma yapmıyorum ki...
Dayatma yaptığıma dair bir deliliniz var mı?

#198 babuna

babuna

    Burası ona huzur verir

  • Üyeler
  • 341 Mesaj

Gönderim zamanı 22.02.2007 - 03:11

Kaldi ki ben bir şeyi ispatlamaya da çalışmıyorum. Zaman zaman içimden "Tanrı" diye seslenmek gelir ve zaman zaman da "Allah" ....

Nasıl dilersem o biçimi ile seslenirim. Dayatmayı sizler yapıyorsunuz.. Yapmıyor musunuz?

#199 L1Square

L1Square

    Burası olmadan yaşayamaz

  • Dokunulmazlar
  • 11.433 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 22.02.2007 - 11:22

Gerçek olan şeyler dayatma değildir..Bunuda bizmi öğretelim..Herkesin kendine göre doğruları ve gerçekleri vardır..Ama aslolan tek bir doğru ve gerçek vardır..
Bir kadını ağlatırken,çok dikkat edin çünkü ALLAH,gözyaşlarını sayar..!!

Kadın,erkeğin kaburgasından yaratıldı,ayaklarından değil...
Öyle olmuş olsaydı,ezilirdi..
Erkeğin başından da yaratılmadı,üstün olmasın diye..

Ama göğsünden yaratıldı,eşit olsun diye;
....kolun biraz altından,korunsun diye...
Kalp hizasından yaratıldı SEVİLSİN diye..

* * *

Kimlik gizli, hayaller gizli ve ben de gizli...
Susuyorum..
Ve seni sevdiğimi kimselere söylemiyorum..


:) (Böyle kalsın. Kimin değiştirdiğini anlarsın senn)

#200 Melih

Melih

    Giggity Giggity Goo!

  • Kurucular
  • 8.516 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:Bahçelievler - İstanbul
  • İlgi Alanları:Sadece Harabe.net :)

Gönderim zamanı 22.02.2007 - 11:44

O da kendi doğrun. Arapların bize öngördüğü doğru yani..
Dayatma yapmıyormuş. Bi git ya :P
2000 - 2010


bit.gifladybug.gif






Benzer Konular Daralt

  Konu Forum Konuyu Açan İstatistikler Son Mesaj Bilgisi

1 kullanıcı bu konuya bakıyor

0 üye, 1 ziyaretçi, 0 gizli