İçerik değiştir



- - - - -

Şaşar Beşer: Faruk Beşer, Müslümanlara Doğruları Anlatsın-1


  • Yanıtlamak için giriş yapın
bu konuya 2 yanıt verildi

#1 ahmetsecer

ahmetsecer

    Zaman buldukça takılır

  • Üyeler
  • 121 Mesaj

Gönderim zamanı 17.09.2010 - 15:13


Ahir zamandayız, Hz. Mehdi’nin çıkışı çok açıkken, Hz. İsa’nın tekrar yeryüzüne döneceği hem ayetlerle hem de hadislerle çok açık bir şekilde anlatılmışken bu gerçekleri ısrarla kabul etmek istemeyen hocalar var. Bu hocalar her gün televizyona çıkıp Müslümanları çok yanlış bir şekilde yönlendiriyorlar. Bu hocalardan biri de Şaşar Beşer: Faruk Beşer. Faruk Beşer’in Hz. İsa’nın gelişi ile ilgili yanılgılarını daha önce yazmıştım, bugünde Müslümanları nasıl diğer konularda da yanılttığından bahsedeceğim.

Faruk Beşer dünyanın ömrüyle ilgili Peygamberimiz'in sahih hadislerini ve büyük ehli sünnet âlimlerin açıklamalarını kabul etmiyor. Peygamberimiz dünyanın ömrünün 7000 yıl olduğunu söylüyor, fakat Faruk Beşer ısrarla bunu red ediyor. Ehli sünnet alimlerini de kabul etmeyince artık zaten bize söyleyecek bir söz kalmıyor. Mesela biz ehli sünnet inancı içinde Suyuti hazretlerini büyük İslam alimi olarak biliyoruz, şimdi onun kitabında dünyanın ömrünün 7000 yıl olduğu açıkça bildiriliyor. Bunun 5600 yılı geçtiğine göre geriye 1400 yıl kalıyor, bu sahih hadistir. Hz. Mehdi ve Hz. İsa peygamberimizin hadisine göre kıyametten önce bu yüzyılda gelecekler. Ama Şaşar Beşer, Faruk Beşer hadis yok diyor. Tam sekiz tane sahih hadis olmasına rağmen Beşer hoca ısrarla red ediyor. Şimdi neye inandığını bilmediğimiz için bir şey de diyemiyoruz. Bir şey söyleyebilmemiz için hangi mezhebe mensup olduğunu öğrenmemiz gerekiyor.

Şimdi Şaşar Beşer Faruk Beşer hocanın ısrarla kabul etmediği hadislerden örnekler verelim: Büyük ehl-i Sünnet alimi Suyuti Hazretleri; Elkesfu An mucavezeti Hazihilumme el Elf ve Elluma fi Ecvibeti el'-Esile adlı eserinin Arapça orjinalinde Peygamberimiz 'in hadisi şeriflerine yer veriyor. Bu eserin 10. sayfasında yer alan aşağıdaki iki hadiste Peygamberimiz, Dünya'nın ömrünün 7000 yıl olduğunu açık bir şekilde bildirmiştir. Bu hadisler herhangi bir kişi tarafından değil ehli Sünnet ulemasının büyük alimlerinden olan Suyuti Hazretleri tarafından nakledilmiştir, fakat Faruk Beşer ısrarla bu hadisleri kabul etmemektedir:

Amr bin Yahya, ens hakkında elala' bin Zeyd'e bildirdik Allah ondan razı olsun dedi ki: Allah'ın Resulu dedi ki (S.A.V): DÜNYANIN ÖMRÜ AHİRET GÜNLERİNDEN YEDİ GÜNDÜR. Yüce Allah dedi ki: Gerçekten senin Rabbinin katında bir gün sizin saymakta olduğunuz bin yıl gibidir.

Bir rüya gördüm, onu Resulullah'a (S.A.V.) anlattım. Kendindeki sözü zikretti: Ya Resulullah birden ben seninle içinde yedi derece olan bir minberin (kürsünün) üzerindeyim, sen onun en yüksek bir derecesindesin, (S.A.V.) dedi ki: İçinde yedi derece olan minbere gelince, ben onun en yüksek bir derecesindeyim, DÜNYA İSE YEDİ BİN SENE ...

Bediüzzaman da eserlerinde çok net bir şekilde Hicri 1545, Miladi 2120’de kıyametin kopacağından bahsediyor ama Şaşar Beşer Faruk Beşer bunu da kabul etmiyor. Her yerde de Fettullah Hoca’yı çok seviyorum, ben Nur talebesiyim diyor, ehli sünnetim diyor ama sahih hadislere inanmıyor. Cübbeli Ahmet Hoca ile de tam ittifak halindeler ve birbirlerini sürekli kolluyorlar. İkisinin de Hz. Mehdi’nin gelişini kabul etmekten ödleri kopuyor. Osman Ünlü hoca’da kendisini çok sıkı ehlisünnet olarak gösteriyor ama Faruk Beşer’in yanlış açıklamaları hakkında tek kelime etmiyor. O da Hz. Mehdi İmam Rabbaniden sonraki 1000 yılda gelecek diyerek Müslümanları yanıltıyor. Açıp İmam Rabbani’nin eserlerine baksınlar, İmam Rabbani Hz. Mehdi’nin çok net bir şekilde peygamberimizden sonraki 1000 yılda yani bu yüzyılda çıkacağını bildiriyor.

Sonuç olarak içinde bulunduğumuz ahir zamanda Müslümanları çok yanlış yönlendiren hocalar var, tüm Müslümanlar bu konuda çok dikkat etmeli, ayetlere ve sahih hadislere uymayan hiçbir açıklamayı kabul etmemeliler. Osman Ünlü, Faruk Beşer ve Cübbeli Ahmet Hoca da, Hz. Mehdi’nin çıkışını ve kıyametin yakın oluşunu kabul etmemek adına yaptıkları bu sahih hadislere uymayan açıklamalarını biran önce düzeltmeliler. Bu konuda yazmaya ve Şaşar Beşer: Faruk Beşer’in ve diğer hocaların yanılgılarını sizlere anlatmaya devam edeceğim. Bu konularda yazdığım diğer yazılarımı da mutlaka okumanızı öneririm.


#2 hüfyaa

hüfyaa

    Burası olmadan yaşayamaz

  • Yöneticiler
  • 6.884 Mesaj
  • Cinsiyet:Bayan
  • Konum:kocaeli
  • İlgi Alanları:binkelam.com,birkizbirana.blogspot.com,sadecegelinlik.blogspot.com,erkekgiyimkusam.blogspot.com,sadeceelbise.blogspot.com,bakimveguzelliksirlari.blogspot.com

Gönderim zamanı 20.09.2010 - 23:31


faruk bey'in müslümanlara doğruları anlatmak gibi bir misyonu varsa önce işin
alfabesinden başlamasını ve temel ahlak ve adalet meseleleri üzerinde durmasını
saygılarımla rica ederim.. ::

ezici çoğunluğu müslüman olan bir memlekette en temel bişeylere bu derece ters
gidiliyorsa :blink:,-bazılarımıza biraz daha vurgulu olmak üzere- anlatılması
gereken asıl mevzu, âcizane kanaatimce budur..gereğini saygılarımla arz ederim.. ::

*zong

Bu mesaj hüfyaa tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 20.09.2010 - 23:32



ne giderim peşlerinden..ne ardımda devam olsun..
ne uyarım,ne hükmeder..kalanlara selam olsun...


#3 Do'Urden

Do'Urden

    Boş vakti boldur

  • Üyeler
  • 649 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 21.09.2010 - 01:08

Araf7/54.

Şüphesiz sizin Rabbiniz, gökleri ve yeri altı gün içinde (altı evrede) yaratan ve Arş'a1 kurulan, geceyi, kendisini durmadan takip eden gündüze katan, güneşi, ayı ve bütün yıldızları da buyruğuna tabi olarak yaratan Allah'tır. Dikkat edin, yaratmak da, emretmek de yalnız O'na mahsustur. Âlemlerin Rabbi olan Allah'ın şanı yücedir.


Kaf suresi 38..

Andolsun, Biz gökleri, yeri ve ikisi arasında bulunanları altı günde yarattık; Bize hiçbir yorgunluk dokunmadı.



***
Kuran'ı kerımde yaratılısla ılgılı bunun gıbı bırkac sure daha var.6 gunde yarattıgı 7.gun sonunda ıse Tevrat'ın aksıne yorulmadıgı ınsanlarla ugrasma ısıne dondugunden bahsedılır..
Kuran gıbı tevrat ve ıncılı karalamayan kıtap bu konuda aynı goruste degıl. neden dıyecegım ama cevabınızın dıgerlerı bozulmustur olacagından demıyorum.ayrıca konumuzda degıl


tanrının dunya omru ıcın 7 gun sure verdıgını sızde ıddıa edıyorsunuz. her gun 1000 yıla esıt.

O halde tanrı dunyayı 6 gunde yanı 6000 yılda mı yaratmıstır?
Yoksa kuranda bahsedılen zaman bızım zaman kavramımıza goremıdır? kuran eger gokten ındıyse dunyada yazılmadıysa o halde evrende zaman dılımı bızımkıne gore farklılıuk gosterecek demektır bu da 6bın yılın daha makul oldugunu gosterıyor..Tabı eger tanrı dunyayı marsta yaratıp sonra jupıterdede kuranı kaleme almadıysa eger.

Bakara 117.

O, gökleri ve yeri örneksiz yaratandır. Bir işe hükmetti mi ona sadece “ol” der, o da hemen oluverir.


Bu konuda gorusunuz nedır? bılıyorsunuz yukarıdakı ayet numaralarını ve surelerını verdıgım alıntılar kuran-ı kerıme aıt.Bakınız kı bakara 117'de acıkca tanrının evrenı ol emrıyle yarattıgından bahsdılıyor. Sızce evren(kendı gunu) yarattıgı dunya-evren ol emrıyle oluverdıyse eger nasıl oluyorda 6 gun suruyor.

Evrenı yaratılısı dıyeceksenız eger tanrı Dunyayı 6.gunun sonunda yaratıp bunuda yer ve gok seklınde ıkı parcada yaratıyor.bu da kuran-ı kerımde gecıyor. Daha sonra ıse ınsan yaratmaya baslıyor(7.gunde)
tanrı evrenı ol dıye yaratıp anında yaratıp dunyayı 7.gunde yarattı dıyemeyesınız dıye soyluyorum Evren 13-14 mılyar yıl once yaratılmıstır.

Soruma cevap verdıkten sonra su konuda da acıklama getırırsenız sevınırım

Tanrı evrenı 7 gunde yaratıyor(ıcındekı ınsanlarıyla bırlıkte) ve 7 gunde dunyanın yok olacagını soyluyor.
o halde 13.5 mılyar yıllık evren'ın omru ne kadar? ol dıyınce oluyorsa kı evren bılıyorsunuz planck zamanı dedıklerı Gönderilen Resim zamanın olculebılen en kucuk dılımı 10uzerı-43 sanıyede olustugu ve bu evrenın devasa bır atom halındeyken bunun bu sure zarfında sogumasıyla patladıgı(bigbang) soylenırse Bırılerının dedıgı gıbı " tanrı okadar zekı kı dunyayı fızıge uygun yaratmıs" Cumlesıne uygun dusmesı gerekmez mı?(elbettekı burada tanrının fızıge uygun yasalarının soylemlerıyle bır olmadıgı vurgulanıyor-soz kıme aıt emın degılım newtonda olabılır galıle'de.


***

Tanrı'nın zaman kavramı oldugundan bahsettınız.O halde bır soru daha

Zaman kavramı varsa o halde baslayıs ve bıtısı olamaz mı? eylemlerı eger zaman alıyorsa eger Tanrı ıcın zaman'ın ayrı bır kıymetı olmalı..Cunku onun gunlerıde eylemlerı ıle harcanıyor(7.gun bızımle ugrasmıs ornegın)
pekı 8.gun ne yapıyor?

Kuran'da tahtta oturdugu tevratta ıse dınlenmeye cekıldıgı soyluyor.Bılıyorsunuz buradan bır soru kacabılır,tanrının yok oldugu ve bu sure ıcersınde dunyanın kaosa suruklendıgı geldıgınde ıse mesıhlerın dunyaya doneceklerı-ıslerıne yoluna sokacakları.
Tanrı bunun ıcın 7.gunu beklıyor dedınız(yok olus zamanı) o halde tanrı dunya yok olana kadar yanı bahsettıgınız gıbı 7.gun sonuna kadar dınlenıyor mu?
Tanrı yoruluyor mu?


Sevgılı ahmetsecer,
Sıze saygı duyuyorum ciddi olarak.. Cunku sız tanrının neferısınız bense sız neferını ayartmakla gorevlı seytanım.

***
(...)
Tanrı once ademı sonra ondan havvayı yarattı. ve secdeye durulması emredıldıgınde seytan karsı koydu"nankor ınsanlar benden daha degerlı olamaz secde etmem dıye" ..Tanrı seytanı huzurundan kovdu
(...)o kadar alımlı ve guzeldıkı cezbedıyordu,seytan ıse herzamankı suretıne burunmus gunaha tesvık edıyordu.. Kopardıklarında elmayı seytan guluyordu zaferıne,Havva koparmıs tanrıya ıhanet etmıs;Adem ıse havva askını tanrı askına tercıh etmıstı
(...) ahlak duyguları bozulmamıs olan ve tum dogallıgıyla tanrının takdırı vucutlarında(daha once olmayan) edep bolgelerıne cevız yapragı konmustu,ve tanrı o an anladı,Ademıde onunla bırlıkte cennetten kovdu.
(...)Seytan agladı gunlerce(gun) ve tanrı sonunda huzuruna cagırdı"senı tek sartla affederım,yarat yasayacakları dunyayı

Ve Tanrı cekıldı ıstırahate..elını etegını cektı ınsanların uzerınden,kaınatın ve dunyanın yaratıcısına emanet ettı onları(melek tavus)

Saygılarımla
"Partimizin güttüğü bütün bu esaslar, Kamâlizm prensipleridir" M.Kemal

"En iyi kuram 'Zamana bağlı olarak yanlışlanabilir" Karl Popper

"Düşünce özgürlüğü lehindeki temel sav, bütün inançlarımızın kuşku götürür olmasıdır Bertrand Russel

"Soyut ve Somut kavramlar hiçbirşekilde İlişkilendirilemez ve Örneklendirilemezler" Mw





Benzer Konular Daralt

  Konu Forum Konuyu Açan İstatistikler Son Mesaj Bilgisi

0 kullanıcı bu konuya bakıyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli