Jump to content



- - - - -

Eğitimdeki Eksiklikler Ve Yanlışlıklar 2. İlkokullar


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 bozdogu

bozdogu

    Hiç gelmiyor desek yeridir

  • Üyeler
  • 24 posts
  • Cinsiyet:Bay

Posted 01.08.2009 - 16:39


Gelelim ilkokul dönemine… Aşağıda maddeler halinde sorunları sıralıyorum;

1. İlkokullarda bazı yıllar okullar 1-2 hafta geç açılıyor; (bayram vb durumlardan ötürü) ama kapanma tarihi konusunda aynı şeyi söylemek mümkün değil. 1-2 hafta müfredata geriden başlanılıyor. Öğrenciler çok mutlu ama girecekleri SBS vb sınavlar için çok büyük bir olumsuzlukla karşı karşıyalar.

2. 1 yıllık eğitim-öğretim yılı takvimine son anda karar verilmekte.

3. Yıl içinde hafta içine denk gelen bayram vb tatillerin ertesi veya önceki gününün tatil olup olmayacağı 2 gün öncesine kadar bilinmemektedir. Örnek; eğitim-öğretim yılı içinde Salı, Çarşamba ve Perşembe günleri resmi tatil ise, Cuma gününün tatil olup olmayacağına Pazartesi günü karar kılınıyor.

4. Her türlü öğretmen adayı sadece sağlık taramasından ve bilgi sınavından geçirilerek başarılı olduğu takdirde öğretmen olmaya hak kazanıyor.

5. Türkiye’deki her ilköğretim okulunun fiziki yapısı birbirinden farklı. Hiçbir okulun özelliği bir diğerininkini tutmuyor. Bu sebeple de "Bu okul mu olsun şu okul mu" ikilemine düşüyor anne-babalar.

6. Hep haberlerde görüyoruz uyuşturucu vs ilkokul öğrencilerini de artık tehdit ediyor diye. Bizim eğitim sistemimizde bununla ilgili hiçbir önlem alınmadı ve alınmıyor.

7. Öğrencinin daha hayattan haberdar olmadığı bir dönemde öğrenci sınava sokularak öğrencinin, birtakım başarıları elde etmesi isteniyor (SBS) ve bunun üzerinden hayatının ilk adımı, yürüyemeyen bir bebeğe yürümesini emretmek misali, attırılmaya çalışılıyor.


Evet arkadaşlar belli başlı sorunlar bunlar. Gelelim Çözümlere;

1. Okullar ne kadar geç açılıyorsa o kadar geç kapanmalı ve hatta öğrencilerin girecekleri sınavların (SBS) tarihleri bu duruma göre belirlenmelidir. Aksi takdirde öğrenciler müfredatın arkadasında kalacağı gibi girecekleri sınavlardan da alacakları puandan daha düşük puan alma tehlikesiyle karşı karşıya kalırlar.

2. Yıllık eğitim-öğretim takvimine son anda karar verilmesi kabul edilebilir bir durum değildir. Bir örnekle; avrupada 1 yıllık eğitim öğretim yılı takvimi yaz aylarının başında yapılıp kamuoyuna sunulmaktadır.

3. Bu durum aslında çok ilginç :: Ben hiçbir eğitim sisteminde bu kadar komik bir olaya rastlamadım. Bu tip durumlar eğitim takvimi yapılırken sonuca bağlanır ki aileler de ona göre plan yapsınlar. Turizm şirketleri eğitim takvimine göre turlarını ayarlıyorlar. Son anda tatil olup olmayacağına da karar verilince yurt dışından gelen turistlere programlı bir plan sunulamıyor. Avrupa planlı olmaya alışık bir kıtadır.

4. Öğretmen olmak kolay iş değildir. Sabır, azim, hırs ve bunların sonucunda başarı gerekir. Bunlara sahip olan öğretmen adaylarının belli başlı bir mülakattan geçmesi şarttır. Örnek; avrupada öğretmenler sabır testine tabi tutulurlar ve sabırsız oldukları tespit edilen öğretmen adayları elenir.

5. Artık okullarımızın standart hale getirilmesi gereklidir. Standart olduğu takdirde öğrenci ve veliler ve hatta öğretmenler okulun fiziksel şartlarına yönelik sıkıntı çekmekten kurtulacaklardır. Örnek; her ilköğretim okulunun 4 tane laboratuvarı, 1 kütüphanesi, 1 basketbol, 1 voleybol ve 1 halı sahası olmalıdır. Çok zor ve masraflı gözüküyor; ancak bu örneğin gerçekleştiğini düşünürsek çoğu şeyin değişeceğini kısa sürede göreceğiz.

6. 5. Maddede yazıldığı şekilde sistem değişirse öğrenciler uyuşturucu ve sigaraya değil basketbol, voleybol ve futbola vakit ayıracaklar ve daha sağlıklı bir hayatın temellerini genç yaşta atabileceklerdir.

7. Benim görüşüm doğrultusunda öğrenciler liseye sınava tabi tutulmadan geçmelidir. Lisede, hayatta bilmemiz gereken konular üzerinde durulmaktadır. Ve bu yönüyle bir öğrencinin lise derslerini görmesi son derece gereklidir.





Similar Topics Collapse

  Topic Forum Started By Stats Last Post Info

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users