İçerik değiştir



- - - - -

Klasik Batı Müziği'nden Bir Beste, Bir Besteci


  • Yanıtlamak için giriş yapın
bu konuya 14 yanıt verildi

#1 alsancakE24

alsancakE24

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 2.849 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 10.07.2009 - 19:44





Adagio* in G minor
Beste: Tomaso Giovanni Albinoni


Yorum: The Academy of St. Martin-in-the-Fields Oda Orkestrası

*Adagio, Klasik Batı Müziği'nde parçanın yavaş seslendirileceğini bildiren terim; ve sanatçıların bu tarzda yazdıkları eserlerin adıdır.





**********
Tomaso Giovanni ALBINONI

Gönderilen Resim

(1671-1750)

İtalyan besteci Tomaso Albinoni, barok dönem müzisyenidir, Venedik doğumludur ve toplam 50 kadar opera yazmışsa de en çok obua konçertolarıyla tanınan bestecidir. Dilettante Veneto ile müziğe amatör olarak adım atan ve Musico de Violino ile kariyerine devam eden Albinoni, Vivaldi hayranıydı.

Opera sanatçısı Margherita Raimondi ile evlendi. Margherita 1721'de öldü.

1740'da Fransa'da Albinoni keman sonatlarını kapsayan bir eser yayınlandı ve bu eserin başlğında Albinoni'nin ölümünden sonra yayınlandığı açıklandı. Bundan dolayı muzik bilimcileri Albinoni'nin 1740'dan hemen önce öldüğü varsayımını kabul etmekteydiler.

Fakat yeni araştırmalarla Tomaso Albinoni'nin 1751'de diyabet hastalığından ölmüş olduğu Venedik San Barnaba kilisesi mahalle yaşam kayıtlarında bulundu.

Aynı zamanda ses ve keman sanatçısı olan ve yaşadığı dönemde yalnızca sahne müzikleri değerli bulunan Albinoni’nin entrümental yapıtları, ölümünden sonra beğenildi, günümüzde ise yeni bir ilgiyle karşılandı. Bach, onun kimi temalarını yeniden işledi.

Albinoni 80 civarında opera besteledi. Fakat eserlerinin çoğunun orijinal partisyon notaları 1945 Dresden bombardımanında yok oldu. 1720 yıllarında operaları İtalya dışında Münih'te tanıtıldı.

Albinoni'nin Yapıtları

- Ünlü Adagio’sunun Öyküsü...


İtalyan müzikolog Remo Giazotto 1945 yılında Tomaso Albinoni’nin biyografisini tamamlamak için Dresden’e gittiğinde, el yazması bir kağıt parçası bulur. Sadece bas hattı ile altı ölçü melodiye, o gün bu kağıt parçasıyla böylece ulaşılabilinmiştir. Bulunan şey büyük olasılıkla trio sonata’ ın bir bölümüdür. Giazotto özgün yapıtın kilisede çalınmış olabileceğini düşündüğü için org ekleyerek yapıtı yeniden yazar. Albinoni’nin “Adagio”’su işte böyle doğmuş olur.

Albinoni’nin opus sayısı belli olmayan sol minör üçlü sonatının bir bölümü, «adagio» idi. Bu bölümden sadece basılmış numaralanmış bir bas partisyonu ile 1. kemanın el ile yazılmış iki partisi elde bulunmaktadır. Birinci keman partisinde numaralanmış olan bas partisi, son savaştan hemen sonra Dresdner Milli Kütüphane’since prof. Giazotto’ya gönderildi. Buna göre Albinoni’nin yapıtlarının konularına göre bir fihristi yapılarak yayınlandı.

Remo Giazotto önce bas partisyonunu ele aldı, (onu kısa bir girişle tamamladı) . Bu ana temel üzerine elde var olan partileri kullanarak (tümü 6 takt «mezür») melodik bir birlik sağladı. Yapıta tam bağlı kalarak bas’ın hakkını veren armonik bir bütünlük kurdu. Numaralanmış olan «bas» partisyonunun mistik yanı ağır bastığından, çembalo yerine org bas’ını temel almayı yerinde bulmuştur.

- Yayınlanmış Çalışmaları:

Op. 1 (1694) : 12 Sonate a tre
Op. 2 (1700) : 6 Sinfonie & 6 Concerti a cinque
Op. 3 (1701) : 12 Balletti a tre
Op. 4 (1702) : 12 Cantate da camera a voce sola
Op. 5 (1707) : 12 Concerti a cinque
Op. 6 (c. 1711) : 12 Trattenimenti armonici per camera
Op. 7 (1715) : 12 Concerti a cinque
Op. 8 (1722) : 6 Balletti & 6 Sonate a tre
Op. 9 (1722) : 12 Concerti a cinque
Op. 10 (1735/36) : 12 Concerti a cinque

- Operaları:

Zenobia (1694)
Il prodigio dell'Innocenza (1695)
Zenone (1696)
Tigrane (1697)
Primislao (1697)
L'ingratitudine castigata (1698)
Il Radamisto (1698)
Diomede punito da Alcide (1700)
L'inganno innocente (1702)
L'arte in gara con l'arte (1702)
La Griselda (Apostolo Zeno librettos, 1703)
La fede tra gl'inganni (1707)
Elio Seiano (1707)
Astarto (1708)
Pimpinone (intermezzo, 1708)
Tradimento tradito (1708)
Il Nascimento dell'Aurora (1708)
Engelberta (1709)
Ciro (1709)
Il tiranno eroe (1710)
Il Giustino (1711)
Alarico (1712)
Amor di figlio non conosciuto (1715)
Il vinto trionfante del vincitore (1717)
Eumene (1717)
Cleomene (1718)
I veri amici (1722)
Gli eccessi della gelosia (1722)
Ermengarda (1723)
Eumene (Apostolo Zeno librettos, 1723)
Laodice (1724)
Antigono (1724)
Scipione nelle Spagne (Apostolo Zeno librettos, 1724)
Didone abbandonata (Pietro Metastasio librettos, tragedia, 1725)
Alcina delusa (1725)
Lucio Vero (1725)
Il trionfo d'Armida (1726)
L'incostanza schernita (1727)
Le due rivali in amore (1728)
Il concilio dei planeti (serenate, 1729)
Elenia (1730)
Li stratagemmi amorosi (1730)
Il più fedel tra gli amanti (1731)
Ardelinda (1732)
Candalide (1734)
Artamene (1740)


(yalcinguran.com, tr.wikipedia.org)

Bu mesaj alsancakE24 tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 23.11.2009 - 09:50


#2 alsancakE24

alsancakE24

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 2.849 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 18.07.2009 - 18:41




Concierto de Aranjuez ( "Rodrigo'nun Gitar Konçertosu")
Beste: Joaquín RODRIGO,
1939

Yorum : Xuefei Yang





**********
Joaquín RODRIGO


Gönderilen Resim

(1901 - 1999)

Klasik müzik bestecisi ve piyano virtüözü.

- Yaşamı:
Valencia, Sagunto / İspanya 'da doğdu.
Tam adı, Joaquín Rodrigo Vidre'dir.
Difteriye yakalandıktan sonra yaklaşık üç yaşında görme yetisini kaybetti.

Sekiz yaşında solfej, piyano ve keman eğitimine başladı. On altı yaşında armoni ve kompozisyon dersleri aldı.
Erken bir yaşta kör olmasına rağmen, büyük başarılar kazandı.

İlk bestesi, 1923 tarihini taşıyan "Piyano İçin Suit" oldu. Bundan bir yıl sonra, orkestra için ilk bestesi olan "Juglares"i yaptı ve dikkat çekmeye başladı.

19 Ocak 1933'de , Valencia'da, Türk piyanist Victoria Kamhi ile evlendi.
İspanya İç Savaşı'nın gölgesinde ve çok zor şartlar Fransa ve Almanya'da yaşamaya çalışan çift, savaşın sona ermesiyle birlikte, 1939'da İspanya'ya döndü. Rodrigo'nun yanında, kendisini dünya çapında üne kavuşturacak olan "Aranjuez Konçertosu"nun el yazması da vardı. Madrid'in güneydoğusundaki küçük bir kasabanın adını taşıyan konçerto, ilk kez Barcelona'da, 1940 yılında icra edildi.

'The History of Music at the Complutense University of Madrid'de profesörlük, İspanyol Radyosu Müzik Yayınları Başkanlığı, birçok gazete için müzik eleştirmenliği ve İspanyol Ulusal Organizasyonu Sanat Bölümü Başkanlığı, Rodrigo'nun bulunduğu önemli pozisyonlardan bazılarıdır.

Aynı zamanda konferansçı ve piyanist olarak, tüm İspanya' da, İspanya dışındaki Avrupa ülkelerinde, Latin amerika' da, ABD'de ve Japonya' da turlara davet edildi. Sık sık tüm dünyada kendisinin müziğine adanmış yarışmalara ve festivallere eşi Victoria' nın refakatinde katıldı.

Rodrigo 6 Temmuz 1999'da karısı Victoria'dan iki yıl sonra, 97 yaşında, Madrid'de öldü.
Kendisinin ve eşinin mezarları Aranjuez mezarlığındadır.

- Sanatı:
Rodrigo'nun müziği ve özgün armonileri, "rafine, aydınlık ve iyimser" olarak tanımlanır. "İçimizde üstün olan şeyin bir gün galip geleceğine inanırım" diyen Rodrigo, beste yaparken hissettiklerini de "Güzel olan herşeyin ve insan ruhunun, asla yok edilemeyeceğini düşünürüm" sözleriyle anlatıyordu.

Rodrigo'nun klasik gitar çalışmalarının ünlü bestecilerin arasında özel olduğu düşünülür. "Rodrigo'nun Gitar Konçertosu" olarak da bilinen "Concierto de Aranjuez" isimli repertuarı İspanyol müzik ve gitar konçerto arasında önemli bir yeri vardır. Rodrigo, İspanya İç Savaşı üzerine ve klasik gitar için yazdığı bu bestesini 1939 yılının başlarında Paris'te II.Dünya savaşının gerilimli ortamında yaptı.

"Rodrigo'nun Gitar Konçertosu", Deniz Gezmiş'in idam edilmeden önce son istekleri arasında olmasıyla da anımsanır.


*Çalışmaları

- Orkestra için:
Symphonic Wind Ensemble
Adagio Para Orquesta de Instrumentos de Viento - First public performance in Pittsburgh, Pennsylvania in 1966
Orchestra
Soleriana- First performance by the Berlin Philharmonic, on August 22, 1953 in Berlin.
Per la flor del Lliri Blau (1934); First prize, Círculo de Bellas Artes symphonic poem

- Konçerto:
Cello
Concierto en modo galante (1949)
Concierto como un divertimento (1978–1981)
Flute
Concierto pastoral (1978)
Guitar
Concierto de Aranjuez (1939)
Concierto Andaluz (1991)
Concierto para una fiesta (1990)
Fantasía para un gentilhombre (1954)
Concierto heroico (1990) — National Music Prize
Concierto madrigal (1988)
Harp
Concierto serenata (1954)
Piano
Juglares (1923); first public performance: 1924, Valencia
Concierto heroico (1943)
Violin
Concierto de estío (1944)

- Enstrümental:
Guitar
Invocación y danza (1961) — First prize, Coupe International de Guitare, awarded by Office de Radiodiffusion-Télévision Française (ORTF)
Three Spanish Pieces - Tres Piezas Espanolas (Fandango,Passacaglia,Zapateado)
Elogio de la guitarra (1971)
Two Preludes
En Los Trigales
Sonata Giocosa

- Vocal / Choral:
Ausencias de Dulcinea (1948); First prize, Cervantes Competition
Cuatro Madrigales Amatorios (1948)
Tres viejos aires de danza (1994)
Villancicos y canciones de navidad (1952); Ateneo de Madrid Prize;
Cuatro canciones sephardies (1965);
El Hijo Fingido, Zarzuela;

- Guitar and Voice:
Coplas del Pastor Enamorado (1935)
Tres Canciones Espanola (1951)
Tres Villancicos (1952)
Romance de Durante (1955)
Folías Canarias (1958)
Aranjuez, ma pensée (1988)

(tr.wikipedia.org, aleviforumlari.com, en.wikipedia.org)

Bu mesaj alsancakE24 tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 18.12.2009 - 17:04


#3 alsancakE24

alsancakE24

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 2.849 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 12.10.2009 - 17:01




Kuğu Gölü Balesi (Rusça: Л е б е д и н о е О з е р о - Lebedinoye Ozero)
Pyotr İlyiç Çaykovski 'nin 1871 yılında bestelediği ve ilk temsili 1877 yılında Moskova'da yapılan dört perdelik baledir.

Eserde büyücü Rodhart tarafından kuğuya dönüştürülen Prenses Odette sadece geceleri kısa bir süre insana dönüşür. Sonra tekrar güzel bir kuğu olur. Bir gün Prens Siegfried bu kuğuyu takip eder ve gizemi öğrenir. Prensese aşık olur, büyüyü bozar.




**********
Pyotr İlyiç ÇAYKOVSKi


Gönderilen Resim

( 1840 - 1893)

Romantik Dönem Rus klasik müzik bestecisi.

7 Mayıs 1840’da Ural Dağlarında bir maden kenti olan Votkinsk'te doğdu.
İyi bir öğrenim gördü ve özel müzik dersleri aldı. Ailesi Petersburg’a yerleşince bu kentte hukuk öğrenimine başladı. 14 yaşındayken çok bağlı olduğu annesini kaybetti ve bu daha sonra eserlerinde bile kendisini gösterecek olan depresif yanının gelişmesine katkıda bulundu.

21 yaşındayken Sonradan Petersburg Konservatuvarı’na dönüşecek yeni bir müzik okuluna kaydoldu. 1865 yılında mezun oldu ve Moskova Konservatuvarı’nda müzik öğretmenliğine başladı. Bu kurumda çalıştığı 11 yıl boyunca birçok büyük eser yaratan Çaykovski, ilk defa Alınyazısı adlı senfonik şiirde kendi bestecilik üslubunu ortaya koydu: Tutku ve özlem dolu, küçük şarkıları yeğleyen bir üslup.

1877’de konservatuvardan bir öğrencisi ile evlenen Çaykovski’nin bu evliliği çok başarısız oldu ve intihar girişiminde bulunmasına yol açtı. Dokuz hafta sonra eşini ve Moskova’yı terk eden ancak boşanamayan besteci 1878’de varlıklı bir müziksever olan Nadezhda von Meck ile tanıştı. 11 çocuklu bu genç kadın Çaykovski'yi maddi olarak destekledi ancak ilişkileri sadece mektuplaşma yoluyla sürdü, von Meck'in isteğiyle birbirlerinin yüzünü görmediler. Aldığı maddi destek sayesinde Çaykovski öğretmenlikten ayrılıp kendisini bestelerine verdi.

1878 - 1885 yıllarını Avrupa-Rusya arasında gidip gelerek geçiren besteci, gittiği ülkelerde orkestralar yönetti. 1891’de ise ABD'ye giderek kendi eserlerinden oluşan dinletiler gerçekleştirdi.

Çaykovski, 1875’de ilk kez seslendirilen 1. Piyano Konçertosu ve 1876’da sehnelenen Kuğu Gölü balesi ile büyük başarı kazanmıştı; en başarılı operası olan Eugene Onegin 'i 1879’da tamamladı; 1880'de 1812 Yılı Uvertürü 'nü yazdı; 1881’de ilk kez seslendirilen Keman Konçertosu zamanla keman dağarcığının en gözde eserlerinden birisi oldu; 5. Senfoni 1888’deki ilk seslendirilişinden itibaren büyük başarı kazandı; 1889’da Uyuyan Güzel balesi sahnelendi; 1890’da yazdığı Maça Kızı, o yıl Çarlık Operaevi’nde sahnelendi.

Sanatının doruğuna çıktığı sırada Nadezhda von Meck onu parasal olarak desteklemeyi ve mektuplaşmayı kesti. Ancak Çaykovski beste çalışmalarını sürdürdü ve 1892’de Rusya’da bir turne gezisine çıktı. Moskova yakınlarında bir ev alarak burada Patetik Sonat ’ı besteledi, Fındıkkıran balesini yazmaya başladı.

6 Kasım1893 günü Petersburg’da yaşama veda etti.

Çaykovski, sekiz senfoni, on bir opera, üç bale, üçü piyano, biri keman olmak üzere dört konçerto, üç yaylı dördül, en ünlüsü Andante Cantabile (1. yaylı dördülün ağır bölümü) olan çeşitli oda müziği eserleri bestelemiştir.

(tr.wikipedia.org)

Bu mesaj alsancakE24 tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 14.11.2009 - 12:49


#4 alsancakE24

alsancakE24

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 2.849 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 26.10.2009 - 01:55




Concerto No. 1 in E major, Op. 8, RV 269, "La primavera" (Spring)
[Dört Mevsim Konçertosu (İlkbahar) ]
Allegro
Largo
Allegro Pastorale
Beste : Antonio VIVALDI, 1723





**********
Antonio VIVALDI


Gönderilen Resim

(1678 - 1741)

İtalyan barok besteci.


- Yaşamı:
Barok çağının en büyük kemancı ve bestecilerinden sayılan Antonio Vivaldi, Giovanni Vivaldi ve Camilla Calicchio’nun ilk çocuğu olarak Venedik’te dünyaya geldi.

Tam adı Antonio Lucio Vivaldi'dir.

Önceleri berberlik yapan, daha sonra ise başarılı bir kemancı olan babası, Antonio Vivaldi'ye ilk müzik eğitimini veren kişidir.

İleriki yaşlarında papaz eğitimi alan Vivaldi 1703 yılında resmi ilk görevine atandı.
Aynı yıl başka bir işe daha girdi. Ospedale della Pietà adındaki bir kızlar yetimhanesinde keman öğretmeni oldu.
1709 yılında bu görevinden ayrıldı.

Bu dönemde besteci olarak dikkat çekmeye başladı. Op. 1 sonat seti 1705 yılında yayımlandı.
1709'da Op. 2 keman sonatı'nı Danimarka Kralı IV. Frederik'e ithaf eden Vivaldi, bu sıralarda konçerto yazmaya başladı. Hollandalı yayıncı Estienne Roger, Vivaldi’nin 12 konçertodan oluşan L'estro Harmonico adlı eserini yayımladı. Bu, dönemin en etkili müziksel yayını oldu. Almanya dışına hiç çıkmayan Bach’in müziğinin İtalyan yanının oluşmasında önemli bir yeri vardır. 1714’te Vivaldi’nin konçertolarını duyan Quantz, Albinoni ile birlikte Vivaldi’ye konçertoda reform yapmaları için ödenek bağladı.

1723 ile 1724’te Roma’daki karnaval mevsimi için üç opera yazdı. Yine 1723’te Vivaldi, Pieta’nın yöneticileriyle ayda iki konçerto besteleme konusunda anlaştı. 1725’te yazdığı eseri Op. 8, Il cimento dell'armonico e dell'inventione ile ünü daha da yayıldı. Bu yıllarda opera sanatçısı Anna Giraud ile ilişkisi başladı.

1737’de görevde yaptığı Ferrara’nın yöneticileriyle Vivaldi arasında sergilenecek operaların seçimi konusunda çıkan anlaşmazlık Vivaldi’nin işinden olmasına yol açtı. Bu olayın ardından Vivaldi, Amsterdam’a yerleşti.

1741’de Graz’da Anna’yı dinlemek için Avusturya’ya yaptığı yolculuğu sırasında Viyana’da konakladığı bir dulun evinde yaşama veda etti.

- Sanatı :
Vivaldi’nin 500’den fazla konçertosu vardır. Yazdığı konçertolarıyla konçertonun babası diye anılır. Farklı enstrümanlardan yararlanmayı çok seviyordu. Hiç kimse viyolonsel'den solo enstrüman olarak onun yararlandığı kadar yararlanmamıştır. Fransız Barok müziğinde nefesli çalgılar ağırlıktayken, onun müziğinde yaylı çalgılar önem kazanır. 230 keman konçertosunun yanında, flüt, obua, çello, viyola, mandolin konçertoları vardır. Klasik müzikle ilgisi olmayanların bile bildiği Dört Mevsim Konçertosu en sevilen eseridir. Kendisinin 94 tane opera yazdığını söylemesine karşın, bunların ancak 50’si günümüze ulaşabilmiştir. Bitmek tükenmek bilmeyen bir müzik dehası olan Vivaldi’nin hırslı ve güçlü kişiliği, müziğine de yansımıştır.
Vivaldi'nin adı yüzyılımıza dek pek tanınmadı. Ancak 1920'den sonra yapılan araştırmalar sonucunda Vivaldi'nin yüzlerce eseri gün ışığına çıkmaya başladı.

- Konçertoları :
II Cımento dell’Armonia a dell’Invenzione, op.8 (Dört Mevsim)
La Cetra, op.9
VI Concerti a flauto traverso, op.10
Çello ve orkestra için konçertolar (RV-398-424)
Mandolin ve orkestra için konçertolar (RV-425)
İkili konçertolar (RV-531-548)

- Operaları :
Bajazet (RV 703)
Cantone in Utica (RV-705)
Dorilla in Tempo (RV-709)
La fida Ninfa (RV-714)
Giustino (RV-717)
L’Incoronazione di Dario (RV-719)
L’Olimpiade (RV-725)
Orlando finto Pazzo (RV-727)
Orlando furioso (RV-728)
La verita in Cimento (RV-739)
Tito Manlio (RV-738)

- Oratoryo :
Juditha Triumhans Devicta Holofernis Barbarie

(tr.wikipedia.org)

Bu mesaj alsancakE24 tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 23.11.2009 - 09:44


#5 alsancakE24

alsancakE24

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 2.849 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 30.10.2009 - 13:07




Concerto No. 2 in G minor, Op. 8, RV 315, "L'estate" (Summer)
[Dört Mevsim Konçertosu (Yaz) ]
Allegro non molto
Adagio e piano - Presto e forte
Presto
Beste : Antonio VIVALDI, 1723

Bu mesaj alsancakE24 tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 23.11.2009 - 09:45


#6 alsancakE24

alsancakE24

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 2.849 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 01.11.2009 - 04:33




Concerto No. 3 in F major, Op. 8, RV 293, "L'autunno" (Autumn)
Dört Mevsim Konçertosu (Sonbahar)
Allegro
Adagio molto
Allegro
Beste : Antonio VIVALDI, 1723

Bu mesaj alsancakE24 tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 23.11.2009 - 09:41


#7 alsancakE24

alsancakE24

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 2.849 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 03.11.2009 - 15:30





Concerto No. 4 in F minor, Op. 8, RV 297, "L'inverno" (Winter)
[Dört Mevsim Konçertosu (Kış) ]
Allegro non molto
Largo
Allegro
Beste : Antonio VIVALDI, 1723

Bu mesaj alsancakE24 tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 23.11.2009 - 09:40


#8 alsancakE24

alsancakE24

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 2.849 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 12.11.2009 - 22:06




Ayışığı Sonatı (Moonlight Sonata)
Sonata No. 14 for Piano, C Sharp Minor, Op.27/2

Beste : Ludwig van Beethoven
, 1801





**********
Ludwig van BEETHOVEN


Gönderilen Resim

(1770 - 1827)

Alman klasik müzik bestecisi Ludwig van Beethoven 1770 yılında Bonn’da doğdu.

İlk müzik öğretmeni babasıdır. Alkolik bir müzisyen olan babasının Beethooven’a piyano eğitiminde çok sert ve acımasız davrandığı bilinir. Mutsuz bir çocukluk geçiren Beethoven, küçük yaşlarda ailesinin geçimine katkıda bulunmak için kilisede piyano çalarak çalışma hayatına atıldı.

1792 yılında Viyana’ya giden Beethoven klasik müziğin ünlü bestecisi Joseph Haydn’ın yanında çalışmaya başladı. Joseph Haydn kısa sürede Beethoven’ın üstün yeteneğini fark etti ve her konuda ona destek oldu. Beethoven, başlarda besteci olarak değil piyanist olarak adını duyurdu. Daha sonra yaptığı bestelerle klasik müziğin 19. yüzyılın sonuna kadar yaşayan tüm müzisyenlerini etkiledi.

Beethoven’ın dokuz senfonisi, beş piyano konçertosu, bir keman konçertosu, bir piyano, keman ve çello için üçlü konçerto, otuz iki piyano sonatı ve birçok oda müziği eseri bulunmaktadır. Sadece bir opera, Fidelio, besteledi. İlk senfonisini 1800 yılında yaptı.

Eroica olarak da bilinen 3. senfonisini, "Avrupa’ya demokrasi getirdiği" için Napolyon’a adadı. Ancak daha sonra Napolyon kendini İmparator ilan ettiğinde bu adamayı geri aldı.

Beethoven çok titiz çalışan bir müzisyendi. Müziği, ifade gücü ve teknik olarak çok üst seviyedeydi. Beethoven, Haydn ve Mozart’tan devraldığı prensipleri geliştirdi, daha uzun besteler yazdı ve daha tutkulu, dramatik eserler oluşturdu. Özellikle Op. 109 piyano sonatıyla Klasik müziğin Romantik Dönemini başlattı.

Yaşamı boyunca sağlık problemleri çeken Beethoven 1801’de işitme problemleri yaşamaya başladı ve 1817’de tamamen sağır oldu. Sağır olmak, bir müzikçi için, felâketlerin en büyüğüydü. Ama o, sıkıntıları atlatmayı başardı; bir kere intihara kalkıştıktan sonra, en büyük eserlerini besteledi.

Ve sessizliğe, yalnızlığa gömülmüş, bestelediği müziği artık ancak kafasının içinde dinleyebilen Beethoven, insanlığa ses yoluyla olağanüstü bir kardeşlik ve mutluluk bildirisi aktardı: Schiller'in bir şiiri üzerine bestelediği Neşeye Övgü...Bu, ünlü 9. Senfoni'siydi. Bugün Avrupa Birliği marşı da olan 9. senfoni onun en çok bilinen ve en çarpıcı senfonisidir.

Beethoven, büyük modern bestecilerin ilkidir.
Senfoninin ve sonatın klasik biçimlerini altüst etti, onları nasıl söylemek istiyorsa öyle yoğurdu, sert kalıplara uymağa yanaşmadı. Böylece kendisiyle birlikte başlayan romantik müziğin ötesinde, günümüz bestecilerinin her türlü cesur girişimlerine yol açmış oldu.
Ludwig van Beethoven 26 Mart1827 günü yaşama veda etti.

* Başlıca besteleri:

- Opera: Fidelio, Op.72

- Koral müzik: Missa Solemnis Re Majör, Öp.123 ; Do Majör Missa, Op.86; İsa Zeytin Dağında Oratoryosu (Christus am Olberg) Op.85 ; Koral Fantezi, Op.80

- Senfoniler: No.1, Do Majör, Op.21 ; No.2, Re Majör, Op.36 ; No.3-Eroika-Mi Bemol Majör, Op.55 ; No.4, Si Bemol Majör, Op.60 ; No. 5, Do Minör, Op.67 ; No.6-Pastoral- Fa Majör, Op.68 ; No.7, La Majör, Op.92 ; No.8, Fa Majör, Op.93 ; No.9-Koral-Re Minör, Op.125

- Konçertolar: 5 piyano konçertosu: No.1, Do Majör, Öp.15 ; No.2, Si Bemol Majör, Op.19 , IMo.3, Do Majör, Op.37 ; No.4, Sol Majör, Op.58 ; No.5, Mi Bemol Majör-imparator-Op.73 ; Keman konçertosu, Re Majör, Op.61 ; Piyano-keman-çello için Üçlü Konçerto, Do Majör, Op.56

- Uvertürler ve tiyatro müziği: Prometheus, Op.43 ; Coriolan, Op.62 ; Leonora uvertürleri no.1,2,3, Op.138 ; Egmont, Op.84 ; Atina Harabeleri (Ruinen vonAthen) Op.113

- Yaylı çalgılar kuvartetleri: Op.18:1-6 ; Op.59 Razumovski kuvartetleri ; Öp.74 Arp ; Op.95 ; Op.127 ; Op.132 ; Op.130 ; Op.133, Grosse Fuge ; Op.131 ; Op.135

- Piyano müziği: 32 piyano sonatı-no.8 Pathetique Öp. 13 ; no.14 Ayışığı (Moonlight) Op.27, no.2 ; no.21 Waldstein Öp.53 ; no.23 Appassionata ; no.26 Veda sonatı (Farewell) Op.81 a ; no.29 Hammerklavier Op.106 ; Diabelli Çeşitlemeleri Op.120 ; çeşitlemeler, bagateller.

- Diğer oda müzikleri: Arşidük Piyano Triosu Op.97 ; Yaylı Çalgılar Kenteti; Piyanolu Kentet; Piyano-keman sonat-Iarı-Op.24 İlkbahar Sonatı (Spring) ; Op.47 Kreutzer Sonatı ; Üfleme Çalgılar Sekizlisi


yaşamı: derleme
besteleri: turkcebilgi.com

Bu mesaj alsancakE24 tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 14.11.2009 - 12:59


#9 alsancakE24

alsancakE24

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 2.849 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 14.11.2009 - 14:17




Symphony No. 9 in D minor, Op. 125
Beste: Ludwig van Beethoven, 1824

Yorum: Leipzig Gewandhaus Orchestra

Bu mesaj alsancakE24 tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 23.11.2009 - 09:34


#10 alsancakE24

alsancakE24

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 2.849 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 23.11.2009 - 09:29




Rondo alla Turca K. 331 (Türk Marşı)
Beste: Wolfgang Amadeus MOZART, 1783

* Bilgi:
Türklerin Avrupa'da hayranlık uyandırdığı o yıllarda, Mehter Marşı'ndaki ritimden esinlenen Mozart, 11 numaralı la majör piyano sonatı'nın (K. 311) 3'üncü bölümünde "Ronda alla Turca" (Türk Marşı)'nı besteler. Bu beste halen, Türkiye Cumhuriyeti'nin tüm özel davetlerinin yanı sıra, ülke tanıtımında kullanılmaktadır.





**********
Wolfgang Amadeus MOZART


Gönderilen Resim

(1756 - 1791)

27 Ocak 1756'da Avusturya'da Salzburg şehrinde doğdu.
Tam adı Johannes Chrysostomus Wolfgangus Theophilus Mozart'tır.

Babası Leopold Mozart, Salzburg Başpiskoposluğu Saray Orkestrası'nda keman çalan, bir çok besteler ve keman için bir metod yazan bir müzikçiydi. Oğlu Wolfgang üç yaşına geldiği zaman kendisinden beş yaş büyük olan kızkardeşi Maria Anna (Nannerl)'ın çaldığı klavsen parçalarını belleğine yerleştirip kendi kendine çalmaya başlayınca ondaki mucizevi özelliği farketti, ona klavsen dersleri vermeye başladı.

Gerçekten de Wolfgang'ın iyi bir müzikçi olmak için doğuştan olağanüstü özellikleri vardı; kulağı bir kemanda bir notanın sekizde bir kadar akort düşüklüğünü farkedecek derecede hassastı ve çirkin seslere, gürültülere karşı tepkisi ise baygınlık geçirecek ölçüde şiddetlenebiliyordu.

Zaman geçtikçe Mozart'ın müzik yanında aritmetik ve resime de yeteneği olduğu ortaya çıkıyordu. Çevrede bu harika çocuğa karşı ilginin artması üzerine, babası bu durumdan faydalanmak, çocuklarının sayesinde para ve şöhret sağlayabilmek için, oğlunu ve kızını yanına alarak Avrupa kentlerini dolaşmaya, konserler vermeye başladı.
Wolfgang klavsen, keman ve org çalmadaki ustalığıyla, her şeyden fazla doğaçtan çalışlarıyla dinleyicilerini hayrette bırakıyordu. Müzik aletlerini çalmakta gösterdiği kolaylığa denk bir kolaylıkla beste de yapmaya başladı. Beş yaşında menuet, yedi yaşında konçerto ve sekiz yaşında senfoni meydana getirdi.

Yaşamının ilk oniki yılında babası ve kızkardeşi ile birlikte konserler vererek boydan boya dolaştığı Avrupa'da geçtikleri her kentte hayranlık ve ilgi topladı, saraylarda krallar ve kraliçeler önünde çaldı. Soylular, her defasında yeni bir eserle ortaya çıkan harika çocuk Wolfgang'ı dinlemek için yarıştılar, çağın ünlü ressamları Mozart'ların portre ve resimlerini yaptılar.
O günlerde Wolfgang'ı dinleyen ünlü düşünürler Voltaire ve Goethe, bu küçük çocuğun bir gün sanatının en büyük ustaları arasına katılacağından söz ediyorlardı.

Ondört yaşında iken, ilk opera eseri "Lucia Silla" Milano'da çalındığı zaman Mozart kendini opera sahnelerine de, üstelik operanın vatanı İtalya'da, kabul ettirmiş bulunuyordu. Papa tarafından kabul edilerek ona, o güne kadar sadece büyük ustalara layık görülen "Altın Mahmuz" nişanı ve şövalyelik beratı verildi.

Mozart, bilinci salt şarkı ve müzikten oluştuğu için kendisini o günlerdeki bu ihtişamlı olayların cazibesine kaptırmadı; sadece besteleri ile uğraştı, bu uğraşını durmadan inatla, ısrarla yürüttü.

1781'de Viyana'ya yerleşti ve 1782'de Constanze Weber ile evlendi.

Yirmibeş yaşına kadar rahat ve huzur görmeden o kentten bu kente dolaştı, han köşelerinde barındı, bazen yiyeceksiz kaldı, kar ve yağmur yağarken atlı yolcu arabalarında titreyip durdu. Bu meşakkatli yolculuklar esasen sağlıksız ve zayıf olan bünyesini oldukça yıprattı.

Mozart'ın hayret uyandırıcı; bir başka yönü de birbiri ardına geçirdiği tifo, çiçek ve mafsal romatizması gibi o zamana göre ölümcül olan hastalıkları atlatması, ama buna rağmen ürün vermeye devam etmesi ve çizgisini hiç bozmamasıdır.

Ablası Nannerl onun bu yolculuklarında "Ben ülkesini teftişe çıkan küçük bir kralım" diyerek kendince bir eğlence yarattığını, geçtikleri kasaba ve köylere bir takım uydurma adlar taktığını anlatır anılarında.
Kariyeri, onur ve şan yönünden parlak biçimde sürmesine rağmen maddi durumunu düzeltmedi. Yaşamı boyunca sonu gelmeyen para sıkıntısı çekti. Ona övgüler yağdıran krallar bile hasis davrandılar. Sadece dersler vererek ve halk konserleriyle yetinerek hayatını kazanmaya çalıştı.

Mozart otuzaltı yaşını doldurmadan 5 Aralık 1791'de Viyana'da öldü.

Cenazesi fakir cenazeler için uygulanan biçimde kaldırıldı. Mezarının nerede olduğu ise bilinmemektedir. Söylenenlere göre, Mozart'ın tanıdığı insanlar arasından sadece altı kişinin katıldığı katedraldeki cenaze duasından sonra bu küçük kafile şiddetli yağmur nedeniyle mezarlığa kadar tabuta eşlik edemeyince cenaze aceleye getirilerek dilenciler için ayrılan bir mezara gömüldü. En kötüsü, bütün araştırmalara rağmen bu mezarın yeri öğrenilemedi, tabutun nasıl olup da sahipsiz kaldığı ise ölüm sebebi gibi hiç bir zaman anlaşılamadı.

600'den fazla eser besteledi. 41 senfoni, 27 piyano konçertosu, 5 keman konçertosu, en ünlüleri Saraydan kız kaçırma, Sihirli Flüt, Don Giovanni olan operalar, oda müziği eserleri ve yarım kalan bir Requiem (ölüler için dua) besteledi.
Sahtelik, riyakarlık ve göz boyamaktan nefret eden besteci, konçertolar ve operalarda büyük başarı sağlamıştır. Mozart’ın bu denli kısa yaşam süresine karşın, Sihirli Flüt adlı eseri olmak üzere diğerlerine bakıldığında müzik adına yapılabileceklerinin tümünü yaptığı ve gerçek bir üstünlüğe ulaştığı görülebilir. Zekası özellikle lirik ve dramatik sanata eğilimliydi. Mozart’ı benzerlerinden ayıran en önemli özellik, duygular ve aklı tam bir uyum ile biraraya getirmesidir. “Benim en büyük zevkim çalışmak” diyen ünlü besteci yaşadığı pek çok olumsuz duruma karşın eserlerinde depresif ögelere yer vermedi ve hiçbir eseri bir diğerinin tekrarı olmadı.

Eserlerinde yeni bir tür oluşturmamış, ancak başkalarının yazdığı yeni türde eserleri inceleyerek, bu türleri mükemmellik düzeyine getirmiştir. Müzikte romantik ekolün başlangıcına damgasını vurmuş, eserlerindeki canlılık ve çocuksu sevimlilik nedeniyle günümüz ve sonrasının beğenilerini kazanmıştır. Eserleri arasında bulunan Türk Marşı’nda Viyana kuşatması sırasında Osmanlı askerlerinin mehter marşından esinlenmiştir.

*Eserleri

- Operalar:
apollo et hyacinthus (1767), bastien ve bastienne (1768), la finta semplice (1768), mitridate (1770), ascanio in alba(1771), il signo di scipione (1772), lucia silla (1772), la finta giardiniera (1775), il re pastore (1775), zaide (1780), idomeneo 1781), saraydan kız kaçırma (1782), loca de cairo ve la suposo delluso (1783), tiyatro müdürü (1786), figaro'nun düğünü (1786), don juan (1787), cosi fan tutte (1790), sihirli flüt (1791), titus (1791). ayrıca ses için 47 düet, kuartet, 6 oratoryo ve kantat, kilise müziği için; 15 orkestra duası, "requiem" motetler, himmler, 15 orkestra ve org sonatı. bunlardan başka 38 lied, iki terset ve 22 kann.

- Orkestra için:
48 senfoni. en meşhurları: re majör (1786), mi bemol majör, sol minör ve do majör jupiter (1788), 33 divermenti ve
serenad, 29 orkestra parçası, 41 dans.

- Konçertolar:
7 tane keman için, 1 tane iki keman ve 1 tane de keman ve viyola için sinfonia konsertante, 1'er tane fagot, obua, klarnet için ve 1 tane flüt ve arpa için, 3 tane flüt, 5 tane korno için, 25 tane piano için konçerto, 1'er tane de iki ve üç piano için konçerto.

- Piyano eserleri :
22 sonat ve fantazi, 15 varyasyon, 25 parça piano konçertoları için kadans, dört el için sonat, varyasyon ve füg.

- Oda müziği eserleri :
45 piano ve keman için sonat ve varyasyon, 8 tane pianolu trio, 2 tane pianolu kuartet, 3 tane yaylı sazlar triosu, 28 tane yaylı kuarteti; iki flütle, bir obuayla, bir yaylı kentet ve klarnet kenteti.


(denizce.com, gezgin.com)

Bu mesaj alsancakE24 tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 23.11.2009 - 09:35


#11 alsancakE24

alsancakE24

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 2.849 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 26.11.2009 - 16:50




Symphony No. 40 (40. Senfoni) in G minor, KV. 550

Beste: Wolfgang Amadeus MOZART, 1788

Bu mesaj alsancakE24 tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 26.11.2009 - 16:51


#12 deryadeniz

deryadeniz

    çözmeye çalışma beni...

  • Dokunulmazlar
  • 4.502 Mesaj
  • Cinsiyet:Bayan
  • Konum:bedeni AnKaRa'da ruhu nerde Allah bilir!!!

Gönderim zamanı 26.11.2009 - 17:17

iştee bunlara bayılıyorum favorilerim ::
Dört Mevsim Konçertosu (İlkbahar) - Vivaldi
Rondo alla Turca (Türk Marşı) - Mozart
40. Senfoni - Mozart

tşkler alsancak çok güzel hepsini birarada dinlemek :blowdown:
DeRyOş.!!

#13 alsancakE24

alsancakE24

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 2.849 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 26.11.2009 - 22:31

Teşekkürler ve iyi dinlemeler dost deryadeniz...

#14 alsancakE24

alsancakE24

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 2.849 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 06.12.2009 - 00:51




Orchestral Suite No. 3 in D major, BWV 1068 (Air on the G String)
Beste: Johann Sebastian BACH , 1723

Yorum: Sarah CHANG




**********
Sarah CHANG hakkında:


Koreli bir ailenin çocuğu olarak 10 Aralık 1980 günü Philadelphia'da doğdu.
Annesi besteci, babası ise onun ilk keman öğretmeniydi

Dört yaşında yerel orkestra eşliğinde ilk konserini verdi.
Sekiz yaşında ise Zubin Mehta ve Ricardo Muti önünde verdiği sınavlarda olağanüstü başarı gösterek New York Filarmoni ve Philedelphia Orkestrası ile hemen sözleşme imzaladı.

1992'de Avery Fisher Meslek Ödülü'nü kazanan en genç sanatçı olarak olağanüstü yeteneğini dünya çapında kanıtladı.






**********
Johann Sebastian BACH


Gönderilen Resim

Alman klasik müzik bestecisi ve orgcu.

1685 yılında Eisenach'da müzisyen bir ailenin çocuğu olarak doğdu.
Çok küçük yaşta annesini kaybeden Bach, 9 yaşında da babasının ölümüyle sarsıldı.
Anne ve babasının ölümünün ardından Ohrdruf’ta çalgıcılık yapan ağabeyi ile yaşamaya başladı.
Bütün vaktini ağabeyinin org'u ile geçiren Bach, bu dönemde kendini oldukça geliştirdi.

Çoğunlukla kilise için müzik yazdı.
Kantat, oratoryo, dini müzik olarak, keman, çello, flüt, org ve klavsen için 300 civarında eser yazdı.
Orkestra için yazdığı 6 Brandenburg konçertosu ve orkestra süitleri meşhurdur.

Yeni müzikal formlar yaratmamış olmakla birlikte, klasik Alman tarzına, özellikle İtalyan ve Fransız melodileri katarak barok tarzın en tipik örneklerini verdi ve barok akımı en olgun seviyesine getirdi. Eserleri kendinden sonra gelen bütün klasik müzik bestecilerini derinden etkiledi.
Yaşamı boyunca 1000'in üzerinde beste yapan Bach'ın günümüze ulaşan eserleri, ikinci evliliğinden olan Carl Phillip Emanuel’in arşivindekilerle sınırlı kaldı.

İki defa evlenen besteci, içlerinde müzisyen de olan 20 çocuk babasıydı.

Johann Sebastian Bach 28 Temmuz,1750 günü Leipzig'de yaşama veda etti.

Barok müziği denildiği zaman, hiç kuşkusuz akla ilk gelen isimlerden birisi olan Bach’ın müziğinde inanılmaz bir zeka ve akıl görülür. Eski dini müziklerden, zamanın popüler armonik müziğine kadar, çoğu zaman bunların senteziyle, hatta kontrpunta çeşitlemeleriyle Bach’ın müziği apayrı bir dünyadır. Barok dönemi izleyen klasik dönemin ortaya çıkmasında hiç kuşkusuz en önemli isim Johann Sebastian Bach’tır.

Öğrencilerinden biri, bestecini mezarı başında şöyle der : "...O kadar alçak gönüllü idi ki dehasının kıymetinden bile haberi yoktu. Dünyanın onu tanıyıp değerini anlaması için aradan belki de yüzyılların geçmesi gerekecek."

Gerçekten de öyle oldu...

* Eserlerinden

- Koro Müziği :
Magnificat 1723
Johannes Pasyonu 1724
Aziz Matta Pasyonu 1727
Noel Oratoryosu 1734
Re Minör Missa 1749
Üç yüze yakın kilise kantatı, motetler, koraller, şarkılar ve aryalar

- Din Dışı Yapıtları :
Kahve Kantatı 1735
Köylü Kantatı 1742
40 kadar kantat

- Oda Müziği :
Keman ve Klavsen için 6 sonat 1720
6 Viyolonsel süiti 1720
Müziksel Sunular 1747
Trio Sonatlar
Flüt ve Klavsen için 3 Sonat
Flüt ve sürekli bas için 3 Sonat

- Klavsen Eserleri :
Das Wohltemperierte Klavier 1723
Kromatik Fantazi ve Füg 1720
48 Prelüd ve Füg -1722, 1744
6 İngiliz süiti 1724
6 Fransız süiti 1724
6 Partita 1731
İtalyan Konçertosu 1735
Fransız Uvertürü 1735
Goldberg Çeşitlemeleri 1741
Füg Sanatı 1745

(derleme)

Bu mesaj alsancakE24 tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 06.12.2009 - 00:56


#15 alsancakE24

alsancakE24

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 2.849 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 13.12.2009 - 18:22




Adagio from Oboe Concerto in D minor
Beste: Alessandro Marcello,
1717

Yorum: Raymond Leppard yönetiminde İngiliz Oda Orkestrası
Obua: Neil Black

NOT: Eserin bir Frank Pourcel düzenlemesini 'Eskimeyen Şarkılar' başlığından dinleyebilirsiniz.






**********
Alessandro MARCELLO


Gönderilen Resim

(1669 – 1747)

İtalyan, şair, filozof, matematikçi, besteci.

Venedik'te doğdu.

Hukuk öğrenimi yaptı.

Az sayıda eseri olmasına karşın önemli bir besteci olarak kabul edilir.
Aryalar, keman sonatları, kantatlar( bir çalgı eşliğinde söylenen ve birden fazla bölüm içeren sözlü beste), kanzonetler(kısa, hafif ve neşeli şarkı) yanısıra, başta 6 parçadan oluşan La Cetra olmak üzere konçertolar besteleyen Marcello'nun en ünlü eseri obua, yaylı çalgılar ve sürekli bas için bestelediği D minor konçertosudur. Eser Johann Sebastian Bach tarafından çok değerli bulunarak düzenlenmiştir.

Bir İtalyan soylusu ve Antonio Vivaldi'nin çağdaşı olan sanatçının kardeşi Benedetto Marcello da besteciydi.

Alessandro Marcello 19 haziran 1747 günü Padova'da yaşama veda etti.

Kimi kaynaklarda, bestecinin 1684 - 1750 yılları arasında yaşadığı belirtilse de 1669 – 1747 tarihleri genel bir kabul görmektedir.

- Eserleri:
Adagio from Oboe Concerto in D minor
Concerto decimo con l'eco
Concerto in C minor for Oboe and Strings
Concerto in D minor for Trumpet (orig. oboe), strings & continuo
Concerto in re minore (Concerti a cinque, Amsterdam, ca.1716)
Concerto XIV in La maggiore, per due oboi, archi e continuo
Concerto XVI in Fa maggiore, per due oboi, archi e continuo
Irene sdegnata
La Cetra Concertos Nos. 1-6
La Lontananza
Oboe Concerto arr Guitar
Oboe Concerto in C minor
Oboe Concerto in D Minor
Trumpet Concerto in C minor
Violin Concerto in B flat major

(derleme)





Benzer Konular Daralt

0 kullanıcı bu konuya bakıyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli