İçerik değiştir



- - - - -

Ötv İndirimi Oldu Ama Bayiler Güven Kaybetti !


  • Yanıtlamak için giriş yapın
Bu konuya yanıt verilmedi

#1 Edys

Edys

    ....

  • Dokunulmazlar
  • 16.109 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:istanbul,antalya,bodrum ve başka yerler
  • İlgi Alanları:FENERBAHÇE

Gönderim zamanı 26.03.2009 - 14:50


Bayiler satış yaptı ama güven kaybetti

ÖTV indirimiyle birlikte, üzerine ölü toprağı serpilen otomotiv biranda canlandı. Bir haftada mevcut otomobiller bitti ve Nisan ayına siparişler verilmeye başlandı. Satışlar iyiydi ancak sektör ve özellikle bayiler güven kaybetti.
Ahmet Çelik yazdı.


ÖTV indiriminin başladığı 16 Mart 2009 Pazartesi gününden itibaren hayli yoğun bir 10 gün geçirdik. Eylül ayından beri kelimenin tam tabiriyle “sinek avlayan” otomobil bayileri gece yarılarına kadar mesai yapmaya başladı. “150 bin stoğumuz var” diye ağlayan sektör yetkilileri bir anda otomobil bulmak zorluk çektiler. Bütün bunlar 10 günde oldu. Bu arada 10 günde ÖTV ile yaptığım haber ve yorumlar nedeniyle özellikle haberturk.com‘da okurlardan çok fazla e-mail aldım. Daha ilk günden itibaren birçok tüketici nedense mağdur durumdaydı. Bu kadar indirime ve tarihi fırsata rağmen bu mağdurluğu analiz etmeye çalışıyorum. Ne oldu da böyle oldu diye… Adım adım ilerleyelim:

ÖTV İNDİRİMİ FIRSATA ÇEVRİLDİ:

Şunu kesinlikle söyleyebilirim ki birçok marka ve bayi bu ÖTV indirimini fırsata çevirdi. Gelen e-maillerden anlıyorum ki, bazı firmalar ÖTV indirimi sabahı yüzde 5 zam yapmışlar ürünlerine. Bilinçli tüketicilerden gelen e-mailler bunu gösteriyor. Tek tek fiyat vermişler çünkü. Evet ne yazık ki, bazı markalar ve bayiler bu işi fırsata çevirdiler.

STOK BÜYÜK BİR YALAN MIYDI?

150 bin stok büyük bir yalan mıydı diye de düşünüyor insan. 7 günde bu stok bitti de Nisan ayına mı gün yazılmaya başlandı. Nedense birçok tüketici aradığı otomobili bulamadı. Firmalar kur farkından dolayı otomobilleri gümrükten çekemediler. Bütün kriz ondan çıktı. Üstelik bu talep yığılmasını fırsata çeviren firmalar hemen yüzde 5’lik zam paketlerini hazırladılar bile. Kur farkıyla birlikte yüzde 15’i bile bulabilir. Nisan ayı itibariyle bu zamları göreceksiniz bayilerde. Bu konuda en çarpıcı haberi Habertürk Gazetesi Ekonomi servisinden Furkan Alp yaptı aslında.

TÜKETİCİ İNANMIYOR!

Bana gelen e-malilerin büyük bir bölümü bayi ve firma şikayetini içeriyor. Görüyorum ki, tüketiciler markalardan ve hatta otomotiv sektöründen hayli soğumuşlar. Genel olarak bu kadar da aç gözlülük olmaz diyorlar. Sektörün içindeki bir gazeteci olarak buna inanmak istemiyorum ama galiba bazı konularda haklılar.
MARKA ve BAYİLERİ BANA YAZIN!
Bana 10 günde gelen çok mail var. Hepsine tek tek yanıt verdim. İlgili markaları arayıp uyardım. Kimi ilgilendi, kimi kulak arkası yaptı. Ama şu bir gerçek ki, on günde önceden olumsuz olarak ne yazdıysam çıktı maalesef… Şimdi bu konuda mağdur olan tüm tüketicilere sesleniyorum. Sizi aldattığınızı düşündüğünüz, ÖTV’yi fırsata çevirdiğine inandığınız marka ve bayileri bana isim vererek bildirim. Bütün bu şikayetleri isimler bende saklı kalma kaydıyla yetkililere iletelim ve tüketicinin hakkını koruyalım.

KAZANILDI AMA KAYBEDİLDİ!

Şimdi dönüp şu 10 günü değerlendirdiğimde markalar satışlar yaptılar bayiler kazandılar. Aama bence sektör ve özellikle bayiler itibar ve güven kaybettiler. Bu nasıl tersine döner bu güven nasıl kazanılır bilemiyorum. Ama üç beş fazla kazanma adına tüketicinin markadan soğumasının bedelini uzun vadede bu sektör çok ağır ödeyecek sanıyorum. “Mağluptür bu yolda galip” diye bir sözümüz vardır. Sanıyorum şimdi otomotiv sektörü için cuk oturdu.

haberturk





Benzer Konular Daralt

0 kullanıcı bu konuya bakıyor

0 üye, 0 ziyaretçi, 0 gizli