İçerik değiştir



- - - - -

Eğitim ve BDE


  • Yanıtlamak için giriş yapın
bu konuya 7 yanıt verildi

#1 _KajmeraN_

_KajmeraN_

    ...::: UFAKLIK :::...

  • Üyeler
  • 5.365 Mesaj
  • Konum:Atatürk'ün İzinde
  • İlgi Alanları:Şiir, edebiyat, müzik(rap),bilgisayar (yazılım, donanım)

Gönderim zamanı 09.05.2007 - 01:26


Accık accık ders notlarımı paylaşacam bundan sonra, belki birine yarar :)
-------------------------------------------------------------------------------------------

Eğitim Nedir?
Bireyin kendi isteği doğrultusunda, yaşantısı sonucu oluşan davranış değişikliğidir.

Teknoloji Nedir?
Makineler, yöntemler, işlemler, süreçler ve denetim mekanizmaları gibi unsurların biraraya gelmesiyle oluşan, bilim ile uygulama arasında köprüdür.

Eğitim teknolojisi nedir?
Eğitim teknolojisi, öğrenme sürecinde öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını ve özelliklerini dikkate alarak, uygun yöntem ve tekniklerle kullanmak yoluyla, eğitimin önceden belirlenen hedeflere ulaşmasını sağlayan sistemler bütünüdür.

Öğretim teknolojisi nedir?
Eğitim teknolojisinin bir parçası olan öğretim teknolojisi, belirli disiplinlerin (fen, matematik, bilgisayar...) kendine has yönlerini dikkate alan, “öğretme-öğrenme ortamının etkin bir biçimde düzenlemesi için ortaya koyulan sistematik ve planlı etkinliklerinin bütünüdür”.

BDE (Bilgisayar Destekli Eğitim) Nedir?
BDE, öğretim sürecinde öğrencilerin bilgisayarda programlanan dersler ile etkileşimde bulunduğu, öğretmenin rehber, bilgisayarın ise ortam rolünü üstlendiği etkinlikler olarak tanımlanabilir.

BDE, bilgisayarın öğrenmenin meydana geldiği bir ortam olarak kullanıldığı, öğretim sürecini ve öğrenci motivasyonunu güçlendiren, öğrencinin kendi öğrenme hızına göre yararlanabileceği, kendi kendine öğrenme ilkelerinin bilgisayar teknolojisi ile birleşmesinden oluşmuş bir öğretim yöntemidir.

Eğitim ile ilgili araştırmalar, öğrencilerin büyük çoğunluğunun;

* okuduklarının %30’unu,
* duyduklarının %40-50’sini,
* gördüklerinin %60-70’ini,
* hem gördükleri hem de duyduklarının %90’ını
hatırlayabildiklerini göstermiştir.

Yapılan araştırmalara göre, BDE sayesinde;

* verimlilik %10 -%90 arasında artıyor,
* sınıf ortamına göre ise %60 daha hızlı öğrenme gerçekleşiyor,
* hatırlama süresinde %25 ile % 60 arasında artma oluyor.

Eğitimde bilgisayarı neden kullanmalıyız?

*Bilgi kodlamasında yani bilgi organizasyonunda yardımcı olur.
*Yapılan çalışmaları depolama imkanı verir.
*Depolanan bilgilere ve dokümanlara anında ulaşma imkanı sağlar.
*Düzenli ve planlı çalışma olanağı tanır.
*Ders esnasında yapılan çalışmalarda zamandan tasarruf sağlar.
*Duyuların hepsine birden hitap edebilir. Görerek duyarak ve uygulayarak eğitim öğretim olanağı verir.
*Bilgilerin akılda kalıcılığını arttırır.
*Öğrencilerin derse olan ilgisini artırır.
*Değerlendirme kolaylığı tanır.
*Sınıf ortamına taşınamayacak materyalleri öğrenciye sunabilme imkanı verir.
*Bireysel farklılıklardan dolayı çıkacak sorunlar için bireysel öğrenme ortamı hazırlar.

Eğitimde bilgisayar kullanmamızı sınırlayan etmenler nelerdir?

*Kullanılan yazılım ve donanımların pahalı olması
*Teknik eleman gerektirmesi
*Kaliteli yazılım bulunamaması
*Alt yapı eksikliği (elektrik,telefon hattı vb.)
*Teknolojinin gelişmesiyle elimizde bulunan yazılım ve donanımların yetersiz kalması.
*Büyük sınıf ve laboratuar gerektirmesi
*Türkiye şartlarına göre masraflı olması
*Kullanılan yazılım ve donanımlarda karşılaşılan sorunlar
*Sınıf içerisinde olmasa bile günlük hayatımızda çok zaman alması

BDE İle Öğrenci Neler Kazanır?

 Kolay, hızlı, derin öğrenme (Ezbersiz Eğitim),
 Bilgisayar okur yazarlığının gelişmesi,
 Bilgisayarı paylaşma, grup çalışmasında artan performans,
 Bireysel çalışmada verimlilik,
 Öğrencinin kendine olan özgüven artışı
 Daha çok bilgiye ulaşma imkanı
 Zamandan tasarruf etme imkanı,
 Kağıt kalem kullanmaktansa daha çekici bir çalışma ortamı,
 Fırsat eşitliği (öğrenmede kısıtlama yok),
 Kendi kendine öğrenmeyi mümkün kılma,
 Matematik ve dil yeteneğini geliştirme,
 Sosyal iletişimde bulunma yeteneğini geliştirme,
 Problem çözme ve dikkatini verme yeteneği oluşturma,
 Önceki çözümleri araştırıp bunları yeni bir çözüm için kullanabilme yeteneğini geliştirme, yeni çözüm yöntemleri kullanma,
 Belgeleme, dosyalama ve belgelere başvurma alışkanlığını kazandırma,
 Öğretimi, kişisel ve bireysel ihtiyaçlarına göre ayarlama.


BDE’de Öğrencinin Rolü Nedir?

 Öğrenciler, bilgi verildiği sürece tüketen edilgen konumdan bilgiyi araştıran, bulan ve işleyen konuma getirilmelidir.
 Kaynaklara yüzde yüz güven yerine, sorgulayıcı bilinç yerleştirilmelidir.
 Serbest kaynak kullanımının getireceği avantajlar, öğretmen-öğrenci arasındaki sert çizgiyi yumuşatacaktır.
 Bazı durumlarda öğrenci, eğitmenden daha hazırlıklı olacaktır.

BDE’de Öğretmenin Rolü Nedir?

 Öğretmenlerin kazanmaları gereken beceri, bilgisayarın nasıl çalıştığı, neleri yapabildiği, nasıl programlandığı gibi konulardan çok, kendi branşındaki programlardan hangisinin, hangi konularda yeterli olduğu, öğrencilere ne sağlayacağı, bilgisayarın sağladığı ölçme ve değerlendirme verilerinden, öğrenciyi değerlendirme ve yönlendirme amacıyla hangi bilgilerin üretilebileceği gibi konularda yoğunlaşmaktadır.
 BDE öğretmenin yerine geliştirilen değil amaç itibariyle öğretmede yardımcı olacak bir araçtır.
 BDE uygulamalarında öğretmen artık bilgi veren değil bilgiye ulaşmada rehberlik eden birey haline dönüşmektedir.

BDE’in Amaçları Nelerdir?

 Öğrenme sürecini hızlandırmak
 Zengin materyaller sağlamak
 Geleneksel öğretim yöntemlerini daha etkili hale getirmek
 Daha ucuz bir öğretim yapmak
 Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına yönelik öğretim yapmak
 Öğretimde verimliliği artırmak

BDE Uygulama Yöntemleri

Laboratuvar Yöntemi

Eğitimde bilgisayar teknolojisini kullanmanın en basit ve klasik yöntemi bir eğitim kurumuna laboratuvar kurmaktır. Bu yöntemin asıl amacı hedef kitleye bilgisayar okur-yazarlığı kazandırmak ve dersleri laboratuvar ortamında mümkün olduğunca etkileşimli (interaktif) olarak sunmaktır.

Laboratuvarın kurulduğu eğitim kurumunda öğrenci sayısı laboratuvarda bulunan bilgisayar sayısından fazla olduğunda, öğrenci bilgisayar ile fazla çalışma imkanı bulamamaktadır

Her Sınıfa Bir Bilgisayar Yöntemi

Bu yöntemde; her eğitim sınıfına birer bilgisayar, sunum cihazı ve gerekli çevre birimleri kurulur. Ayrıca okul bir ağ ortamı ile bütünleştirilir. Böylece her ders teknolojiyle bütünleştirilmiş olur.

Bu yöntemde amaç; öğrencilere bilgisayar okur-yazarlığı vermek değil, her dersi bilgisayar teknolojisiyle bütünleştirerek öğrenmenin kalitesini artırmaktır. Eğitici dersine girmeden önce dersle ilgili konuda gerekli materyalleri bilgisayar ortamında hazırlar ve bilgisayar sistemini kullanarak öğrencilerine aktarır. Böylece öğrenci her dersi görerek öğrenmiş olur.

Kişisel Bilgisayar Yöntemi
Bu yöntemde; her öğrencinin ve öğretmenin taşınabilir bir bilgisayarı vardır. Ayrıca eğitim ortamı bir ağ ortamına sahiptir. Öğrenci ders materyallerini, ödevlerini ve ders hazırlıklarını kişisel bilgisayarında yapar. Eğitim ortamına geldiğinde öğrenci kişisel bilgisayarını okulun ağ yapısına entegre eder ve derse katılır. Eğitici ise ders ile ilgili tüm hazırlıklarını kendi kişisel bilgisayarında yapar ve derse girdiğinde kendi kişisel bilgisayarını okulun ağ ortamına entegre eder ve dersini anlatır. Eğitici ve öğrenci arasındaki tüm haberleşme elektronik ortamda yapılır. Ayrıca bu yöntemle eğitici ve öğrenciler evlerinden video konferans yoluyla ders yapabilirler. Bu yöntem diğer yöntemlere göre en ideali, ancak en pahalısıdır.

İnternet Yöntemiyle Öğretim

Bu yöntem eşzamanlı (senkron) ve eşzamansız (asenkron) olarak iki biçimde gerçekleştirilebilir.
* Senkron yöntemde; eğitici ve öğrenciler, gerçek zamanlı olarak video konferans, sohbet (chat) gibi uygulamalarla günün belirli saatlerinde mekandan bağımsız olarak bir sınıf ortamındaymış gibi eğitimi gerçekleştirirler.
* Asenkron yöntemde; dersin içeriği Internet ortamına aktarılır. Öğrenciler zamandan ve mekandan bağımsız olarak Internet sitesine bağlanarak eğitimlerini gerçekleştirirler. Bu yöntem açık öğretim programları için kullanılabilir.


...:::--------------------------------------------------------:::...
BİTTİ!

CAN_i
...:::--------------------------------------------------------:::...


#2 quStah

quStah

    Camel Soft

  • Yöneticiler
  • 5.617 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:Kadıköy
  • İlgi Alanları:kandırmak..

Gönderim zamanı 09.05.2007 - 04:13

Bunları görünce aklıma geçen dönem aldığım "Yönetim Bilgi Sistemleri" dersi geldi. Ne gıcık olmuştum benim için bişey ifade etmeyen saçma sapan cümleler, okuyacagım diye göbeğim çatlamıştı. Sınavda soruların cevaplarıyla alakalı olan tek cümlem olmamasına rağmen 90 almıştım. Meğer hoca da benim gibi düşünüyormuş :D
Allah düşmanımın başına vermesin :P

#3 bugsbunny

bugsbunny

    Boş vakti boldur

  • Üyeler
  • 420 Mesaj

Gönderim zamanı 09.05.2007 - 12:22

yaa kajmeran sen ne okuyosun merak ettim de..okul öncesi mi :sick1:
aramakla bulunmaz;
ama bulanlar,
arayanlardır...

#4 _KajmeraN_

_KajmeraN_

    ...::: UFAKLIK :::...

  • Üyeler
  • 5.365 Mesaj
  • Konum:Atatürk'ün İzinde
  • İlgi Alanları:Şiir, edebiyat, müzik(rap),bilgisayar (yazılım, donanım)

Gönderim zamanı 09.05.2007 - 13:48

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği ::


...:::--------------------------------------------------------:::...
BİTTİ!

CAN_i
...:::--------------------------------------------------------:::...


#5 bugsbunny

bugsbunny

    Boş vakti boldur

  • Üyeler
  • 420 Mesaj

Gönderim zamanı 09.05.2007 - 14:09

okul öncesi bi arkadaşım varda oda böle şeyler görüyodu ordan şeyettiydim..tutturamadık ::
aramakla bulunmaz;
ama bulanlar,
arayanlardır...

#6 greenyblue

greenyblue

    Burası ona huzur verir

  • Üyeler
  • 200 Mesaj

Gönderim zamanı 09.05.2007 - 23:30

bugsbunny eğitim fakültesinde okuyan hemen hemen tüm öğrenciler bu tarz desler alır. Formasyon dersleri denen şey. Okulda okurken çok saçma geliyor ama işe başlayınca ufacık bilgi bile işe yarıyor. _KajmeraN_'da meslektaşım olacakmış öğrenmmiş oldum.

#7 bugsbunny

bugsbunny

    Boş vakti boldur

  • Üyeler
  • 420 Mesaj

Gönderim zamanı 10.05.2007 - 20:15

bende eğitimde okuyoru sınıf öğretmenliği ama karşıma çıkmadı daha yolun başındayımm zaten ::
aramakla bulunmaz;
ama bulanlar,
arayanlardır...

#8 _KajmeraN_

_KajmeraN_

    ...::: UFAKLIK :::...

  • Üyeler
  • 5.365 Mesaj
  • Konum:Atatürk'ün İzinde
  • İlgi Alanları:Şiir, edebiyat, müzik(rap),bilgisayar (yazılım, donanım)

Gönderim zamanı 10.05.2007 - 20:45

Materyal geliştirme dersinde görülüyor bunlar... Sistem şu an biraz değişti ama sanırım 3. sınıfta okutuluyor bunlar...

Biz accık daha fazla görüyoz işte :)


...:::--------------------------------------------------------:::...
BİTTİ!

CAN_i
...:::--------------------------------------------------------:::...






Benzer Konular Daralt

1 kullanıcı bu konuya bakıyor

0 üye, 1 ziyaretçi, 0 gizli