İçerik değiştir



- - - - -

Psikolojik Danışma ve Rehberlik


  • Yanıtlamak için giriş yapın
bu konuya 26 yanıt verildi

#1 _KajmeraN_

_KajmeraN_

    ...::: UFAKLIK :::...

  • Üyeler
  • 5.365 Mesaj
  • Konum:Atatürk'ün İzinde
  • İlgi Alanları:Şiir, edebiyat, müzik(rap),bilgisayar (yazılım, donanım)

Gönderim zamanı 10.04.2007 - 01:02


Rehberlik Nedir?

Bireye kendini anlaması, çevredeki olanakları tanıması ve doğru kararlar vererek özünü gerçekleştirmesi için yapılan sistematik ve profesyonel bir süreçtir..
*rehberlik bir süreçtir
*rehberlik yardım işidir
*Rehberlik yarımı bireye dönüktür
*rehberlik hizmeti bireyin kendini gerçekleştirmesine yöneliktir..

Rehberliğin Amacı :

Psikolojik danışma ve rehberliğin amacı "kendini gerçekleştirme=tam verimlilik" sağlamadır. Kendini gerçekleştirmiş bireyde maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisine göre sırasıyla fizyolojik->güvenlik->ait olma/sevgi->saygı ihtiyaç basamakları gerçekleşmiştir...

Kendini gerçekleştirmiş bireyler, psikoljik sağlığı yerinde olan çağdaş insanda bulunması gereken özellklere sahipmiş *zong

Psikolojik danışmanın görevi: Danışanın ihityaçlar hiyerarşisinin hangi basamağında kaldığını belirlemek ve kendini gerçekleştirmesine yardım etmekmiş ::

Rehberlik ve Öğretim

rehberlik eğitimin ayrılmaz bir parçası olmakla birlikte eğitimden farklıdır. Rehberlik ve eğitimin sonal amaçalrı aynıdır: Kendini gerçekleştirme... Ancak kullanılan yöntem ve teknikler farklıdır:

*eğitim gruplara, rehberlik bireye yapılır. Grup rehberliğide yapılır ancak paylaşıln bilgi öğretimde olduğu gibi kendi dışında değil kendisi ile ilgili bilgilerdir
*Öğretimde ölçme ve değerlendirme vardır, rehberlikte kendini anlama ve değerlendirme vardır.
*Eğitimde disiplin sorunu vardır, rehberlikle öz disiplin vardır
*rehberlik bireyin iç dünyasına yöneliktir, eğitim nesne dünyaya yöneliktir.
*Öğretimde toplum değerlerini korumak adına "ayıp, günah vs" kavramları vardır, rehberlikte anlama vardır

Rehberliğin temelleri
*Psikolojik temelleri:
-Bireysel farklılıklar(en önemli etmen zeka)
-Duyguların yaşamdaki önemi
-Kişilik ve benlik gelişimine verilen önemin artması
*Toplumsal temelleri
-Kültür boşluğu (endüstride yapılan değişmeyi eğitim geç takip ediyorsa)
-Yabancılaşma (Toplum ve kültüre karşı bireydeki kayıtsızlık ve ilgisizlik hissi)
-Kuşak çatışması
-iş yaşamında değişiklik
*Felsefi temelleri

Rehberliğin Temelleri Notlar:
*Kişilik: Bireyi diğerlerinden ayıran toplumsal, biyolojik, psikolojik niteliklerinin dinamik bir bütünü
*Benlik: Kişinin kenidini alğgılayış biçimi
*Kendilik bilinci "içsel zekayla" ilgilidir

Rehberliğin İlkeleri
*Birey seçme özgürlüğüne sahiptir
*İnsan saygı değer bir varlıktır
*Rehberlik hizmetlerini almada zorlama yoktur
*Öğrenciyi merkeze alan bir sitemi öngörür
*Gizlilik esastır
*Planlı, programlı; örgütlenmiş bir hizmettir.
*uygulamalar her okulun amaç ve ihtiyaçlarına göre değişir
*Rehberlik tüm öğrencilere yönelik bir hizmettir (sadece sorunlu öğrencilere değil)
*Öğrenci özelliklerini dikkate almak gerekir
*İlgililerin işbirliği ile yürütülür.

Rehberlik anlayışında bazı değişmeler
*rehberlik önce meslek seçimine yardım amaçlı başladı, eğitsel rehberlike kaydı, kişisel rehberlik ön plana çıktı.
*İlk başta davranış bozukluğu gösteren öğrencilere yönelikti (iyileştirici rolü), sonra olumsuz davranışı başlamadan önelem işlevine girdi (önleyici rolü), son zamanlarda tüm öğrencileri geliştirmek ve bilgilendirmek işlevine büründü (geliştirici rolü)
*Başlangıçta orta öğretim kurumlarında uygulanıyordu, şimdi tüm kademelerde uygulanıyor

ilk konu bitti :zombie2:


...:::--------------------------------------------------------:::...
BİTTİ!

CAN_i
...:::--------------------------------------------------------:::...


#2 _KajmeraN_

_KajmeraN_

    ...::: UFAKLIK :::...

  • Üyeler
  • 5.365 Mesaj
  • Konum:Atatürk'ün İzinde
  • İlgi Alanları:Şiir, edebiyat, müzik(rap),bilgisayar (yazılım, donanım)

Gönderim zamanı 10.04.2007 - 02:06

Rehberliğin Başlıca Türleri

*Hizmet alanına göre rehberlik

1-Eğitim alanında rehberlik:
Okullarda öğrencilerin bedeni, zihni, ahlaki ve sosyal yollardan Türk Milli Eğitimi’nin amaçlarına uygun bir şekilde geliştirebilmeleri, kendi problemlerini çözebilmeleri, çeşitli alanlarda beklenen uyumları sağlayabilmeleri, ilgi ve yetenekleri yönünde bir öğretim görebilmeleri, bir mesleğe ve işe yönelebilmeleri hususlarında kendilerine sistemli ve sürekli bir yardım sağlamak amacıyla, rehberlik çalışmaları düzenlenmesi gerekmektedir. (1788 Nolu Tebliğler Dergisi)

2-Sağlık alanında rehberlik:
İnsanın sağlığını koruyucu, temel bilgiler edinmesi, sağlık kurumlarından etkin bir şekilde yararlanması bu konuda yapılabilecek iyi bir rehberlik hizmetini gerekli kılmaktadır. Sağlık ocağı, sağlık evi ve Ana çocuk sağlığı merkezi gibi sağlık kurumlarının sunduğu hizmetler arasında ruh ve beden sağlığını korumaya yönelik çalışmaların da yürütülmesi sağlanmalıdır.

3-Sosyal yardım alanında rehberlik:

4-Endüstri alanında rehberlik:


*Eğitim basamaklarına göre rehberlik

1-Okul öncesinde rehberlik:
Okul öncesi eğitim döneminde çocukların her yönüyle sağlıklı gelişmeleri, okul ortamına uyum sağlamaları ve kapasitelerini ortaya koyabilmeleri için eğitim çalışmaları rehberlik hizmetleriyle birlikte yürütülmelidir. Okul öncesi, oyun oynama, bedeni kullanma, merakını giderme hayal ve istekleri açığa vurma,bağımsızlığını kazanma gibi ihtiyaçları karşılar.

Rehberlik hizmetleri kişisel açıdan kendini kabul, özgüvenini geliştirme, benlik kavramı oluşturma, sosyalleşmeyi sağlama hedeflerine yönelik etkinlikleri kapsar. Eğitsel acıdan, okula uyum ve ilköğretime hazır olma hedefleri esastır.

2-İlköğretimde rehberlik:

3-Orta öğretimde rehberlik:
Orta öğretim kurumlarını aşağıdaki işlevleri yerine getirmesi amaçlanmaktadır.
a-öğrencilerin ulusal ve milli çerçevede bütünleşmelerini sağlamak.
b-Öğrencilerin bireysel özelliklerini ve yetenekleri azami düzeye kadar geliştirmek.
c-Ülkenin iş ve çalışma yaşamına orta nitelikli insan gücü yetiştirmek.
d-Toplumda yapıcı, yaratıcı, uyumlu ve girişimci yurttaşlar yetiştirmek.
e-Öğrencilerin bilim ve teknolojide derinleşmesini sağlamak ve yüksek öğrenime hazırlamak.
f-Öğrencilerin iş yaşamı ile ilgili sanayi ve yaygın eğitim ile ilişkiler kurmalarını sağlamak.
g-Uluslar arası ilişkiler, girişimcilik bilgi ve becerilirin artırmak ve yabancı dillerini geliştirmek.

İlköğretim ile ortaöğretim okullarında psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin farklılaştırılmasını gerektiren unsurlar şöyledir:
1-Öğrencilerin gelişim ve gereksinim ihtiyaçları birbirinden farklıdır.
2-Öğrencilerle kurulan ilişkinin biçimi birbirinden farklıdır
3-Okulların eğitim programları birbirinden farklıdır
4-Öğrencilerin psikolojik gelişim özellikleri birbirinden farklıdır.
5-Okulların örgütsel nitelikleri birbirinden farklıdır
6-Rehberlik uygulamalarında kullanılan yöntemler araç ve hizmetlerin alanlarına göre tür ve yoğunlukları birbirinden farklıdır.

4-Yükseköğretimde Rehberlik:
Önceki basamaklara göre yükseköğretim basamağında eğitim kurumlarının yapı,amaç,işlev ve işleyişindeki değişiklere ek olarak yükseköğretimdeki öğrencilerin ergenlik dönemlerinin sonlarında olmaları,onlara sunulacak rehberlik hizmetlerini farklılaştırmaktadır. Öğrenim süresince barınma,beslenme,akademik başarı,kız-erkek arkadaş ilişkileri,flört,aile kurma,mali destek,sağlık gibi bir çok sorunu halletme,kişilik bütünlüğü ve kimlik kazanma,kendini seçtiği bir meslek için hazırlaması gibi sorunları en uygun tarzda çözmekle yükümlüdür. Bütün bu vb. sorunların çözümüne yönelik karar ve planlarında asıl yetkili ve sorumlu olan gencin kendisidir.Bu yetki ve sorumluluklarda gencin desteğe ihtiyacı vardır.Bu desteği vermesi gerekende rehberlik örgütüdür.


*Problem alanına göre rehberlik

Rehberlik hizmetleri başlangıçta okullarda okuyan gençlerin mesleğe yönelme ve meslek seçme sorunları ile eğitsel sorunların birbiriyle iç içe olduğu görülmüş;böylece rehberlik hizmetlerinde mesleki rehberlik çalışmalarının yanı sıra eğitsel rehberlik çalışmaları da önemli bir yer almaya başlamıştır.Kişisel rehberlik boyutu ise,çağdaş rehberlik uygulamalarının oldukça yeni bir boyutudur.

1-Eğitsel Rehberlik:
Eğitsel rehberlik;öğrencilere okul seçme,okula ve okulun bulunduğu çevreye uyum sağlama,alan ve ders konusunda sağlıklı eğitsel tercihler yapma,verimli çalışma alışkanlıkları kazandırma,öğretim güçlüklerinden kurtularak okulda başarılı olma,yeteneklerini geliştirme ve zamanı iyi kullanma gibi konulardaki yapılan yardımları içermektedir.

Eğitsel rehberlik ve Danışmanın öğrenme ve öğrenimle ilgili olarak karşılaştığı problem alanları şöyledir:
1.Öğrencinin bir okul seçmesi ve bu okula girmesi.
2.Girdiği okuldaki kollardan birini ve seçmeli derslerden kendisine yararlı olacakları seçmesi,
3.Seçtiği okul ve derslerde gerekli başarıyı sağlayabilmesi ,
4.Bu başarıyı sağlamada gerekli ders çalışma teknik ve alışkanlıklarını kazanması,
5.Derslerde karşılaştığı güçlüklerin giderilmesi,
6.Üstün yetenekli öğrencilerin zamanında ortaya çıkartılması ve yetenekleri ile ilgili olarak gelişmelerinin sağlanması,
7.Özel eğitime muhtaç, özürlü ve yavaş öğrenen çocukların zamanında keşfedilip özürlerine uygun bir eğitim programına yöneltilmelerinin sağlanması.

2-Mesleki Rehberlik :
Bireylerin çeşitli meslekleri tanımaları , kendi niteliklerine uygun meslekleri seçmeleri, seçtikleri mesleğe hazırlanmaları ve mesleki yönden gelişmeleri konusunda yapılan yardımlara mesleki rehberlik denir.

Gençlerin mesleklere ilişkin tercih ve seçimlerinin bir çok farklı devrelerde oluştuğu araştırma bulguları ile ortaya koyulmuştur. Bu devreler mesleksel davranışların ve seçimlerin oluşması çerçevesinde yaşlarla belirlenmektedir. Bu devreler şunlardır:

a- Fantezi Devresi : ( 6-12 yaş arası ) Çocuk daha küçük yaşlarda evde aile üyelerinin ve aile çevresindekilerin yaptıkları işleri görür ; onları oyunlaştırarak taklit eder. Bu devre, çocukların meslek taklitleri yaptığı devredir. Orta ve son çocukluk yıllarında kendini en çok etkileyen durumlarla ilgili bazı meslek fantezileri kurar. Bazen doktor, öğretmen , polis, futbolcu , bazen arabacı , postacı, pilot olmak ister. Ama bu meslek adları geçicidir ve sıkça değişir.

b- Geçici Devre : ( 12-17 yaş arası ) İlk ergenlik devresinde hayatta bir iş tutmak gereği hakkında biraz daha bilinçlenir. Ama yinede meslekler hakkında romantiktir. Tarihte, sporda, yakın çevresinde hayranlık duyduğu bir kahramanın , önemli bir kişinin mesleğine yönelir. Hareketli , prestijli, çarpıcı meslekler onun ilgisini daha çok çekmektedir. Bu dönemdeki meslek ilgileri daha bilinçli ama geçicidir, sürekli değişmelere açıktır ve uyumuna yönelik hizmetler olarak, eğitimde öğrencilere kazandırılması hedeflenen duyuşsal davranışlar açısından alan umanları tarafından önemli görülmüştür.

c- Gerçekçi Devre: (18 yaş üstü ) Bu devre realiye yönelik dönemdir.Genç, bazı meslekleri daha ciddi olarak düşünmeye;bu meslekler karşısında kendini denemeye ve değerlendirmeye başlar.Son ergenlik çağında ise genç,meslek seçme işiyle daha ciddi ve bilinçli şekilde ilgilenmektedir.Kendi yetenek ve imkanlarını, mesleğin gereksinimlerini ölçüp tartar.

3-Kişisel Rehberlik :
Eğitim sürecinde öğrencilerin”kişisel- sosyal” gelişim ihtiyaçlarını karşılamak ve böylece onların kişisel gelişim ve uyumlarına yardımcı olmak amacıyla yürütülen rehberlik hizmetlerine”kişisel rehberlik” denir.

Bireyin çocukluktan yetişkinliğe, eğitimin çeşitli kademelerinde”kendini ve başkalarını anlaması ve kabul etmesi, günlük yaşam becerilerini kazanması,aile ve toplumun olgusunu kavrayarak bu ortamlarda sağlıklı ilişkiler geliştirebilmeleri” gibi alanlarda yeterlilik kazanması, kişisel ve sosyal gelişimini sağlıklı sürdürebilmesi için verilen rehberlik hizmetleridir.


*Birey sayısına göre rehberlik

1- Bireysel rehberlik-Grup rehberliği
Bireyin uygun seçimler yapabilmesi , kararlar alabilmesi ve çevresine uyum sağlayabilmesi için bazı bilgilere ihtiyaç vardır. Bunlar ; program, okul ve meslek seçimine ilişkin çevredeki bireye açık olan çeşitli fırsatlar; yada burs , kredi, yurt olanakları vb. birçok konuyla ilgili çeşitli bilgiler olabilir. Bu tür etkinliklerde ele alınan temaları psikolojik danışmada olduğu gibi bireyin psikolojik gelişiminden çok doğru kararlar verebilmesi ve doğru seçimler yapabilmesi için gereksinim duyduğu olgusal bilgilerin sağlanmasına yönelik olması , grup rehberliğini oldukça kalabalık çalışabilmesini olanaklı kılmaktadır

2- Bireysel Psikolojik Danışma- Grupla Psikolojik Danışma :
Psikolojik Danışma konusunda yeterli düzeyde kuramsal donanımı ve pratiği olan uzman personel tarafından , profesyonel düzeyde sunulan bu hizmetler ; danışmanla-danışanlar arasında yüz yüze, samimiyet , güven, saygı ve sevgiye dayalı özel bir psikolojik ilişkiyi gerektirmektedir. Grupta psikolojik danışmadan birden fazla danışanın aynı anda yararlanma imkanına sahip olması bu danışma türünün diğerine göre daha ekonomik olması anlamına gelmekteyse de psikolojik danışma yardımının danışana bireysel olarak mı yoksa grup içindemi verilmesi gerektiğine karar verilmesinde, danışanın probleminin belirleyici olduğunu belirtmek gerekir.


*Temel işlevine göre rehberlik

1- Uyum Sağlayıcı Rehberlik
Okullarda uygulanacak rehberlik programlarında öğrencilerin uyum sağlamalarını kolaylaştırıcı etkinliklere yer verilmelidir. Bu sayede öğrencilerde görülebilecek uyumsuzluğa dayanan davranış bozukluklarının ortaya çıkması engellenebilir. Okul rehberlik servislerinin en çok uğraştığı konulardan biri uyumsuzluklardır. Bu nedenle bu rehberlik türü önemlidir.

2- Yöneltici Rehberlik
Bireyin kendisine en uygun bir alana yönelmesi ve o alanda başarılı olabilmesi kolaylaştırılabilir. Okul rehberlik servisleri bireyi tanıma tekniklerini kullanarak elde edilme bilgilerden yararlanarak ders alan ve okul seçerken öğrencilere yardım etmelidir.

3- Ayarlayıcı Rehberlik
Çağdaş eğitim öğrencilerin eğitimlerinde bireysel ayrıcalıklara ve .çevre şartlarına öncelik vermektedir. Okul rehberlik servisleri öğrencinin özelliklerini , problemlerini umut ve özlemlerini belirleyerek, toplumun değerlerini ve yeni kuşaklardan beklentilerini dikkate alarak gelecekte ortaya çıkabilecek sorunları yordamaya çalışır.

4- Geliştirici Rehberlik
bir gelişim dönemini başarıyla geçirenlerin daha sonra ki gelişim döneminin ödevlerini de başarıyla yerine getireceklerine inanılmaktadır. Okul rehberlik programlarında öğrencilerin gelişim dönemleri dikkate alınarak bedensel, zihinsel, duygusal ve psiko-sosyal yönden sağlıklı bir şekilde gelişebilmelerini sağlayacak etkinliklere yer verilmelidir. Böylece beden ve ruh sağlığı yerinde kendisiyle doğayla barışık bireyler yetiştirilebilir.

5- Önleyici Rehberlik
Rehberlik hizmetleri olumlu değişmeleri amaçlarken , bazı olumsuzlukların ortaya çıkmasını da önleyici bir işlevi yerine getirmektedir. Özellikle disiplinsizlik ve uyumsuzlukların önlenmesi bu hizmetlerin verimliliğini arttırıcı bir ürüne sahiptir. Unutulmamalıdır ki olumsuzlukların ortaya çıkmadan önlenmesi ortaya çıktıktan sonra giderilmesinden daha ekonomik ve daha kolaydır. Rehberliğin bu işlevi de bu amaca yöneliktir.

ikinci konu bitti :zombie2:


...:::--------------------------------------------------------:::...
BİTTİ!

CAN_i
...:::--------------------------------------------------------:::...


#3 _KajmeraN_

_KajmeraN_

    ...::: UFAKLIK :::...

  • Üyeler
  • 5.365 Mesaj
  • Konum:Atatürk'ün İzinde
  • İlgi Alanları:Şiir, edebiyat, müzik(rap),bilgisayar (yazılım, donanım)

Gönderim zamanı 10.04.2007 - 03:13

Okullarda rehberlik Hizmetleri ve Alan Birimleri

Okullarda Rehberlik Hizmetleri
Bir okulda öğretim faaliyetleri dışında öğrencilerin gelişimine uygun ortam sağlamak, karşılaşılan güçlükleri gidermek ve gerekli önlemleri almak için bazı hizmetler sunulmaktadır. Bu tür hizmetler okullarda kurulan Rehberlik ve Psikolojik danışma Servisi tarafından yürütülmektedir.

İçeriklerine göre bir sınıflama yapılmakla beraber rehberlik hizmetleri birbiriyle ilişkili ve birbirini tamamlayan hizmetlerdir. Program-plan hazırlama hizmetlerinden araştırma değerlendirme hizmetlerine kadar tüm hizmetler birbiriyle ilişkili ve kısmen iç içe geçmiş hatta kısmen birbiriyle örtüşen hizmetler olarak düşünülebilir.

Rehberlik Hizmet Birimlerine Yönelik Yapılan Sınıflamalar
Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği çerçevesinde bir okuldaki rehberlik örgütünde yer alan hizmetler aşağıdaki gibi sınıflanabilir.

1.Program-plan hazırlama hizmetleri
2.yeni duruma-ortama alıştırma hizmetleri
3.Öğrenciyi tanıma hizmetleri
4.Bilgi verme hizmetleri
5.Psikolojik danışma hizmetleri
6.Grup rehberliği hizmetleri,
7.Yöneltme ve yerleştirme hizmetleri
8.Sevk(yardım almaya yönlendirme)hizmetleri
9.zleme hizmetleri
10.Konsültasyon (müşavirlik) hizmetleri
11.Çevre ve aile ile ilişkiler
12.Araştırma ve değerlendirme hizmetleri şeklinde sınıflandırabilir.

1- Program-plan hazırlama hizmetleri
Okul rehberlik işlevleri belli bir program dahilinde yürütülür. Program hazırlanırken öğrencilerin gelişim düzeyleri, okulun türü, okulun bulunduğu çevre, okulun personle ve fiziksel olanakları ve öğrencilerin beklentileri dikkate alınır.

Program hazırlanırken takip edilecek 12 adım vardır
1. program tanımını ve gerekçesini yazma
2. Rehberlik kurulunu oluşutrma
3. Görev-zaman çizelgesi geliştirme
4. Yöneticilerin katılımını sağlama
5. Öğretmenlerin katılımını sağlama
6. İhtiyaç analizi yapma
7. Programın standartlarını belirleme
8. rehberlik etkinliklerini seçme/geliştirme
9. görevleri belirleme
10. zaman ve görev analizi düzenleme
11. Çalışma takvimi oluşturma
12. Programın değerlendirme ölçütlerini belirleme.

Hazırlanan program şu özelliklere sahip olmalı:-Öğrencinin gelişimine yönelik olmalı
-Zamanı etkin şekilde kullanan ve yüzde yüz kapasiteyle işleyen bir program olmalı
-Okulun ilk açıldığı günden kapanacağı güne kadar sürüyor olmalı
-Sorun çözücü değil, eğitim temelli olmalı

*Program rehberlik ve psikolojik danışma servisinde görevli psikolojik danışman tarafından hazırlanır.
*Programda nihayi amaç öğrencinin gelişmesidir.
*Bir okul için hazırlanmış yıllarca değişmez bir program yapmak mümkün değildir. Aynı bölgedeki her okul için aynı program uygun olmayabilir/değildir.

2- Uyum (oryantasyon) hizmetleri
Bu hizmet alanı öğrencilerin okulu ve okulun olanaklannı tanımaları amacıyla sunulan hizmetleri kapsar. Bu hizmetler öğrencilerin okula uyumunu kolaylaştırdığı gibi okulun olanaklarından yüksek düzeyde yarar sağlamasını ve problemlerle karşılaşmasını önleyen hizmetlerdir.

Hizmetler daha çok toplu biçimde ve bilgi verme şeklinde sunulur. Bu hizmetler genellikle eğitim-öğretim yılının başladığı ilk günlerde verilir.

Bu kapsamda verilecek hizmetler özetle aşağıdaki gibidir;
-Okulun tarihçesi, öğretmen ve öğrenci durumu, uygulanan programlar hakkında bilgi verme
-Okulun fıziksel durumu hakkında bilgi verme
-Okulun eğitim programı hakkında bilgi verme
-Ders dışı etkinlikler hakkında bilgi verme
-Okul kuralan hakkında bilgi verme
-Okuldaki psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri hakkında bilgi verme
-Okul çevresi hakkında bilgi verme

3- Öğrenciyi tanıma hizmetleri
öğrencilerle ilgili farklı alanlarda toplanacak bilgiler;
-Kişisel bilgiler
-Aile ve ev durumu
-Sağlık ve fiziksel durumu
-Yetenekler
-İlgiler
-Kişilik özellikleri, değerler ve benlik tasarımı
-Akademik durum
-Öğrencinin yaşadığı çevre

Öğrencileri tanımada kullanılan teknikler.
1-dışandan bilgi toplamaya dayalı olan
test,
gözlem,
dereceleme ölçekleri,
olay (vak'a) kaydı.

2-kendisini ve çevresini nasıl algılayıp, yorumladığını anlamamıza yardımcı olan
görüşme,
otobiyografi,
sosyometri,
kimdir bu tekniği,

4- Bilgi verme hizmetleri
Öğrencilerin ihtiyaç duydukları bilgiler; eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal alanlarla ilgili bilgilerdir.

Eğitsel bilgi, öğrencilerin bulundukları eğitim programı ve gidebilecekleri üst eğitim kurumları hakkındaki bilgilerden oluşur. Eğitsel bilgileri vermenin amacı, öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bir eğitim programına yönelmeleri ve bunda başarılı olmalarıdır.

Mesleki bilgi, öğrencilerin kendi ilgi, yetenek ve kişilik özelliklerine uygun bir mesleği seçmelerine yardım etmektir.

Kişisel, sosyal bilgi, öğrenciler okul döneminde kritik gelişim döneminde olmaları nedeniyle onlara, sosyal gelişim ve uyumlarını kolaylaştıracak aile, arkadaş ve diğer sosyal çevreleriyle ilişkilerini zenginleştirecek kişilerarası ilişkilere yönelik bilgiler verilebilir.

5- Psikolojik danışma hizmetleri

Psikolojik danışma bireylerin kendilerini tanımalarını, güçlü ve zayıf yönlerini fark ederek yaşadıkları problemleri etkili biçimde çözmek amacıyla yüz yüze bir ilişki süreci içinde sunulan ve duyuşsal yönü ön planda olan profesyonel bir yardım hizmetidir. Nihai amacı da bireyin karar verme ve problem çözme becerilerini geliştirerek kişisel gelişimini sağlamaktır.

Psikolojik danışma hizmeti ancak bu alanda yetişmiş ve yeterliliği olan uzman kişiler tarafından sunulur.

Psikolojik danışma süreci içinde yardım alan kişiye "danışan", yardım veren uzmana da "danışman" denilmektedir. Bu hizmet bir danışan ile danışman arasında kurulan ilişki ise buna "bireysel psikolojik danışma" denilmektedir. Eğer bu ilişki bir danışman ve birden çok (genellikle 8-12) danışan arasında kurulmuşsa buna "grupla psikolojik danışma" denilmektedir. Öğrencilerin ihtiyaçlarma göre bu sayı değişmekle birlikte genellikle görüşme sayısı 8-10 arasındadır.

Psikolojik Danışma Kuramları

*a-Psikanalitik Yaklaşım
-İnsan davranışlan kişinin biyolojik ihtiyaçları ve cinsel güdülerinin etkisiyle oluşur
-İnsan davranışları bilinçaltı süreçlerle bağlantılıdır
-Kişilik id, ego ve süperego'dan oluşur
-Tedavi yöntemi: rüya analizi ve serbest çağrışımdır
-Sorunların kaynağını 0-6 yaş çocukluk döneminde aramak gerekir

*b-Davranışçı Yaklaşım
-Kişilik doğumdan sonraki olumlu ve olumsuz öğrenmeler üzerine kurulur
-Uyumsuzluklann nedeni olumsuz öğrenmelerdir
-Olumsuz davranışın öğrenilmesi yoluyla olumlu davranış da öğretilebilir
-Tedavi: Sistematik duyarsızlaştırma, yeniden biçimlendirme, atılganlık eğitimi, model alma (taklit)

*c-İnsancı Varoluşçu Yaklaşım
-Birey değerlidir, özgürdür. Bu nedenle kendini yönetme, yönlendirme, denetleme gücü kendindedir
-Ruhsal sorunlann kaynağı,toplumsal kurallarla bireyin doğal gelişimi engellendiği zaman ortaya çıkar
-Birey doğuştan iyidir.Kendini geliştirme gücüne sahiptir.
-Birey güçlü bir benlik algısı sayesinde kendini gerçekleştirebilir.
-Tedavi: Danışana saygı duyma, değer verme, koşulsuz kabul, empati

*d-Bilişsel Yaklaşım
-Bireyin gelişimiakılcı, tutarlı, gerçekçi, düşünerek olaylara yaklaşması sayesinde olur.
-Akıl ve davranış duyguları yönetir
-Tedavi:Bireyin mantıksız,yanlış, yıkıcı düşüncelerini değiştirme,başarısız kimlik örüntüsünden kurtarma yoluyla olur.

6- Grup rehberliği hizmetleri

Grup rehberliği hizmetleri 10-15 kişilik gruplarla ya da sınıftaki tüm öğrencilerle yürütülen hizmetlerdir.

Bu tür çalışmalarda daha çok öğrencilerin kendileriyle ilgili veya olgusal konularda (karar verme, meslekleri tanıma, sosyal ilişkiler, etkili ders çalışma gibi) bilgilenmelerini sağlayarak gelişimlerine yardımcı olmak hedeflenir.

7-Yöneltme ve yerleştirme hizmetleri
Öğrenciyi tanıma hizmetlerinden öğrenci hakkında elde edilen bilgiler ışığında onun yönelebileceği okullar veya programların neler olduğunu bilmesi ve kendisi için en uygun olanını seçmesi sürecinde sunulan hizmetler yöneltme ve yerleştirme hizmetleri olarak adlandınlmaktadır.

8-Sevk (Yardım almaya yön!endirme) hizmetleri
Öğretmen, öğrencinin dile getirdiği sorunun niteliğine göre kendi yeterliliği dışında ise öğrenciyi mutlaka yardım almak üzere psikolojik danışmaya yönlendirmelidir. Okulda psikolojik danışman yok ise öğrencinin ilgili rehberlik ve araştırma merkezine başvurması sağlanmalıdır. Gerek okuldaki psikolojik danışmana sevk, gerekse okul dışındaki bir kuruma-uzmana sevk çalışmalarında öğretmen hassas davranmalıdır.

Öğrencilerin yaşadıklan ruh sağlığı ile ilgili problemlere yardımcı olabilecek meslek grupları içinde Psikiyatrist, psikolog, psikolojik danışman, sosyal çalışmacı (sosyal hizmet uzmanı) özel eğitim uzmanı bunlann başlıcalarıdır.

9-İzleme hizmetleri
İzleme çalışmaları, hem öğrencinin değişim ve gelişimini takip etmek amacıyla, hem de sunulan rehberlik çalışmalarının etkililiğini öğrenmede ihtiyaç duyulan bilgileri sağlar.

10-Konsültasyon (müşavirlik) hizmetleri
Doğrudan öğrencilere dönük olmayan, öğürencilere sunulan psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin etkililiğini artırmaya yönelik olan hizmetlerdir.

Bu çalışmaların amacı, okuldaki yönetici ve öğretmenlerin daha uygun ve ortak bir rehberlik anlayışına sahip olmasını, çalışmalarda bu anlayışın esas alınmasını ve okuldaki tüm olanakların bu anlayışa uygun bir biçimde kullanılmasını sağlamaktır. Böyle bir çalışma velilere de yapılabilir.

*Konsültasyon çalışmalarını planlama ve yürütme sorumluluğu psikolojik danışmanlardadır.

Konsültasyon çalışmaları kapsamında yapılabilecek işler aşağıda özetlenmiştir;
-Velilere okulun amacını, program ve politikasını tanıtma
-Öğrencilerin okulda öğrendiklerinin evde pekiştirilmesini sağlama
-Evde öğrenciyi olumsuz etkileyen koşulları olumluya çevirme
-Okulda daha etkin bir öğrenme ortamı oluşturma
-Okulda almacak kararlara katılımı sağlama
-Bazı öğrenciler için alınan özel önlemlere herkesin katılımını sağlama
-Olumsuz öğretmen davranışlarını değiştirme
-Öğrenme ve çalışma güçlüğü çeken öğrencileri tanıma ve bunlarla ilgili olan öğretmenlerle işbirliği yapma
-Öğretmenin bir öğrencinin sorunuyla çalışırken bunu başarması için gerekli desteği sağlama

11-Çevre ve aile ile ilişkiler
Çevre ile ilişkilerin etkili biçimde kurulması, okul yönetiminin ve okul psikolojik danışmanının sorumluluğundadır. Ayrıca okul aile birlikleri ve okul koruma dernekleri de çevre ve aile ile ilişkilerin geliştirilmesinde önemli olan birimlerdir.

Aile ile ilişkileri geliştirmek, okuldaki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin tanıtılması, okul amaç ve vizyonunun anlaşılması ve öğrencilerde hedeflenen zihinsel, duygusal ve sosyal davranışlann kazanılmasını desteklemektir.

12-Araştırma ve değerlendirme hizmetleri
Uygulanan bir programın sonuçları hakkından bilgiler edinmek, öğrencilerin, öğretmenlerin ve velilerin özellik, ihtiyaç ve beklentileri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmanın yanında yaşanan bir sorunun çözümü için yol gösterici bilgiler edinmek için araştırma ve değerlendirme çalışmaları yapmak gerekir.

Bu çalışmalardan elde edilen bilgiler ve kanıtlar doğrultusunda bir okulda uygulanan rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirlerek yenilenmelidir.

üçüncü konu bitti :P


...:::--------------------------------------------------------:::...
BİTTİ!

CAN_i
...:::--------------------------------------------------------:::...


#4 _KajmeraN_

_KajmeraN_

    ...::: UFAKLIK :::...

  • Üyeler
  • 5.365 Mesaj
  • Konum:Atatürk'ün İzinde
  • İlgi Alanları:Şiir, edebiyat, müzik(rap),bilgisayar (yazılım, donanım)

Gönderim zamanı 10.04.2007 - 04:01

Eğitsel ve Mesleki Rehberlik
Okullarda uygulanan kapsamlı bir okul psikolojik danışma programının iki esas amacı bulunmaktadır. Bu amaçlar, eğitsel ve mesleki rehberlik etkinliklerinin yerine getirilmesine yöneliktir.

eğitsel rehberlik, öğrencilere uygun eğitim plânlaması yapılarak nasıl başarılı olunacağı konusunda cesaretlendirmeyi hedefler.

Mesleki rehberlik ise öğrencilerin, kariyer gelişimlerinde.uygun kararlar alabilmelerini sağlamaya çalışır.

Bu iki amaç ayrıca, öğrencilerin kişisel ya da sosyal gelişimlerine de yardım etmektedir Uygulamada eğitsel, meslekî, kişisel ve sosyal gelişim konulan, birbirleri ile ilişkili biçimde öğrencinin gelişimine etki etmektedir.

Bilgi verme hizmetinin genel özellikleri
Bilgi verme hizmetiyle öğrencilerin okullardaki eğitsel olanaklar hakkında daha fazla bilgi edinmelerine ve mesleki olanakları kazanmalarına yardım edilmektedir.

Bilgi verme hizmetinin ilkesel amaçları şunlardır

-Öğrencilerin çalışma dünyasına ilişkin ilgilerini geliştirerek bu konuda gerekli yaşantılar kazanabilmeleri için çeşitli etkinliklerden yararlanmak,
-Öğrencileri, kendilerine açık olan çeşitli eğitsel ve meslekî olanaklar hakkında düşünmeye teşvik etmek,
-Öğrencilerin kişisel gelişimlerini arttıracak ve gelecekte karşılaşacakları deneyimlere hazırlayabilecek eğitsel yaşantıları seçebilmelerine yardım etmek,
-Gençlere açık olan çeşitli yüksek okullar, üniversiteler gibi çok sayıdaki seçenekler hakkında bilgi sağlamak.
-Tüm eğitim süreçlerinin güç ve devamlılığının sağlanması için öğretim programlan ile bütünleşmiş olan deneyimlerin kazanılmasını sağlamak,
-Öğrencilerin karar vermedeki engellerinin ve kararsızlıklarının en aza inmesini sağlamak,
-Gençlerin kendilerini daha fazla anlamalarını sağlamak.

Eğitsel ve mesleki etkinlikler şunlardır
-Alan gezileri esnasında yapılan işi gözlemek ve işin yapılış şeklini not etmek,
-Öğrencilerin görsel-işitsel amaçlarla dikkatlerine sunulan bilgilerden yararlanmalarını sağlamak,
-Eğitsel ve meslekî bilgi vermeye yönelik dosyalar ve raflar düzenlemek,
-Gerekli poster ve bültenleri sergilemek için bülten tahtasından yararlanmak,
-Oyun oynama ve dramatizasyon deneyimlerini, öğrencilerin işe başvuru, iş ilişkileri ve iş uygulamalarını öğrenmeleri için kullanmaktır.

Eğitsel ve Meslekî Rehberlikte Öğretmenin ve Danışmanın Rolü
Tüm öğrenciler potansiyellerin olabildiğince geliştirme, eğitsel başarı kazanma ve uygun kariyer amaçlarını seçme yeterliğine sahiptirler. Gysbers ve Hehderson bunu yaşam kariyeri geliştirme (life carieer development) olarak belirlemiştir. Bu süreç, öğrencinin büyüme ve gelişmesiyle ilgili dört alanı kapsamakladır Bunlar:
-Kendini bilme ve kişilerarası ilişkiler,
-Yaşam rolleri, kuruluşlar ve olaylar,
-Yaşam kariyeri plânlaması,
Esas çalışmalar ve uğraşısal hazırlıklardan oluşmaktadır

Öğretmenin işlevleri
Rehberlik etkinliklerini sınıfta uygulayıp sonuçlarını değerlendirmek ve öğrencilerin sınıf ortamındaki kimi sorunlarının çözümünde önemli görevleri vardır.

Öğretmen eğitsel ve mesleki rehberliğin bilgi verme etkinliklerin yerine getirirken sağlıklı bir sınıf atmosferi oluşturmayada çalışır.

Danışmanın işlevleri
-Ortak çalışma ve görüşme görevi
-Konferansları yönlendirme görevi
-Mesleki danışma görevi
-sosyal gelişme ve etkinlikler için bilgi sağlama
-değerlendirme ve izleme çalışmaları


//neyse sonra devam ederim artık kafam patladı :P

//kaynak:
psikolojik danışma ve rehberlik
pegema yayıncılık


...:::--------------------------------------------------------:::...
BİTTİ!

CAN_i
...:::--------------------------------------------------------:::...


#5 _KajmeraN_

_KajmeraN_

    ...::: UFAKLIK :::...

  • Üyeler
  • 5.365 Mesaj
  • Konum:Atatürk'ün İzinde
  • İlgi Alanları:Şiir, edebiyat, müzik(rap),bilgisayar (yazılım, donanım)

Gönderim zamanı 29.01.2008 - 01:10

Karnede velilerime gönderdiğim metin burda bulunsun... belkim bir velide burdan okur belli mi olur *zong
------------------------------------------------------------------------------------------------
SEVGİLİ VELİLER,

Çocuğunuza nasihat emek yerine davranışlarınızla örnek olun. İsteklerini peşinen reddetmeyin. Öğütlerinizi nedenleri ile beraber açıklayın. Onu yargılar gibi davranmayın, bir yetişkin gibi dinleyin. Kendisine güvenmesini sağlayın. Hatalarını büyütmeyin, onları azarlamak yerine davranışının niçin yanlış olduğunu açıklayın.

Çocuğunuza kendisini sevdiğinizi hissettirin. Kendi değerinin farkına varmasını sağlayın. Başarılarından dolayı tebrik edin, üzüntülerinde en güzel şekilde teselli edin. Toplum içinde onları asla azarlamayın. Hatalarını yalnız iken nedenleri ile söyleyin. Unutmayın ki davranışlarınız onların geleceği açısından çok önemli etkilere sebep olmaktadır. Çocuklarınızın oyun oynamalarına izin verin. Çünkü oyun çocuklarınızın çabuk öğrenmesini, kendine güvenmesini ve sosyalleşmesini sağlar. Çocuklarınızı başkaları ile kıyaslamayın. Onun güzel yönlerini görün. Olduğu gibi görünmelerini ve davranmalarını istiyorsanız onların kişiliklerine saygı duyun. Onları eleştirmek ve küçümsemek yerine onlara örnek olarak ve dertlerini dinleyerek doğruyu bulmalarına yardımcı olun.

Çocuklarınızın sorularını mutlaka cevaplayın. 'sus, böyle soru olur mu?', 'sen küçüksün, anlamazsın' şeklinde aşağılayıcı ve üzücü cevaplar vermeyin. Onun anlayacağı dilde konuşarak öğrenmelerini ve kendilerine güvenmelerini sağlayın.

Çocuklarınıza verdiğiniz sözleri mutlaka yerine getirin. Onların size olan güvenini sarsmayın. Onlara görevler verin, başarmaları için yardımcı olun, kendilerine güvenmelerini sağlayın.

Unutmayın;
•Sürekli eleştirilen çocuk kınama ve ayıplamayı öğrenir.
•Kin ortamında büyüyen çocuk kavga etmeyi öğrenir.
•Alay edilip aşağılanan çocuk sıkılıp utanmayı öğrenir.
•Sürekli utanç duygusuyla eğitilen çocuk kendini suçlamayı öğrenir.
•Hoşgörü ortamında yetiştirilen çocuk sabırlı olmayı öğrenir.
•Desteklenip yüreklendirilerek yetiştirilen çocuk kendine güven duymayı öğrenir.
•Övülüp beğenilerek yetiştirilen çocuk takdir etmeyi öğrenir.
•Hakkına saygı gösterilerek büyütülen çocuk adil davranmayı öğrenir.
•Güven ortamında yetiştirilen çocuk inançlı olmayı öğrenir.
•Kabul ve onay görerek yetişen çocuk kendini sevmeyi öğrenir.
•Aile içinde dostluk ve arkadaşlık ortamında yetişen çocuk mutlu olmayı öğrenir.

Bu mesaj _KajmeraN_ tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 29.01.2008 - 01:11


...:::--------------------------------------------------------:::...
BİTTİ!

CAN_i
...:::--------------------------------------------------------:::...


#6 _RomantizmA_

_RomantizmA_

    Pembeler içinde uçuk MAVİ

  • Üyeler
  • 3.232 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:VatanToprağı
  • İlgi Alanları:sonsuzluk; ölüm...

Gönderim zamanı 13.06.2008 - 11:56

Öğrencilerini mutlu edün, ben öyle yaptım :P

Ota boka başarı belgesi verebilirsiniz ben bunuda öyle yaptım :P

Aşağıda örnek bir form, bir yerlerde buldum, düzenledim biraz belkim işinize yarar...

Başarı belgesi örneği...

Gönderilen Resim

ahanda burdan indirin *böö
(.doc docu içinde resim amaaaan herneyse indir yada git bakma sayfama :) )
badongo dan indir...
Rapidshare
sendspace

bakın bisürü alternatif link ferdim, adam bir indirir ama dimi :D

Neyse umarım birilerinin işine yarar...

Kolay gele...




[Bebeğim Öldü]

Hayatımın gerçek öykülerine ayrılan bir filmin soundtrack’ındayım
Bir yazar mıyım yoksa tek şiirlik şair mi?
Notumu verdi hocalarım nasihati koydum cebime
Ve zorda kalana dek çıkarmadım..
Ve ben bozuk paraydım anlaşılamadan çiklet oldum
Ve ben bütündüm yaramı sevgilimde bırakıp yarımı sokağa attım
Canımı yolda buldum canıma teslim ettim; canına okudum
Canıma kastım…



#7 Rose&Rain

Rose&Rain

    Kayıp

  • Dokunulmazlar
  • 5.735 Mesaj
  • Cinsiyet:Bayan
  • Konum:Sandal
  • İlgi Alanları:çok geniş

Gönderim zamanı 13.06.2008 - 12:04

Güzelmiş saol :)
Gönderilen Resim

Tecrübe çok zalim bir öğretmendir. İnsanı önce sınavdan geçirir, sonra dersini öğretir. - Spuitems

#8 _RomantizmA_

_RomantizmA_

    Pembeler içinde uçuk MAVİ

  • Üyeler
  • 3.232 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:VatanToprağı
  • İlgi Alanları:sonsuzluk; ölüm...

Gönderim zamanı 19.01.2009 - 01:01

Son veli toplantımda karnenin herşey olmadğını anlatmaya çalıştım ve velilere aşağıdaki yazıyı verdim... belkim birilerinin de işine yarar :icecream:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Velilere "Zayıf Karne” Uyarısı
Zayıflara kızıp vakit kaybetmeyin akılcı çözümler bulmaya çalışın



Karne nedir? Düşük notlar, nedenleri ve ne anlama geldiği?

Karne uzun bir eğitim döneminin ürünüdür. Çocukların karnesindeki notlar sadece, farklı zamanlarda girdikleri sınavlardan aldıkları sonuçların göstergesidir. Unutmamalıdır ki o rakamlar size çocuğun gerçek becerilerini, gayretlerini, yeterliliklerini yansıtamamaktadır.

Karne içindeki iyi ya da kötü notlar; anne, baba, çocuk ve okul arasındaki ilişki ve iletişimin gözden geçirilmesi için bir fırsatı olarak kabul edilebilir. Ayrıca aşağıdaki soruları gözden geçirmek çocuğa yardımcı olmayı kolaylaştırabilir.

• Çocuğun okulda başarılı olabilmesi için temel gereksinimleri karşılanabildi mi? (Evde ve okulda).
• İyi bir çalışma düzeni kurulabildi mi?(Sessiz, aydınlık ders araç ve gereçlerini yakınında bulabildiği ona ait bir çalışma köşesi ).
• Çocuğun geçmiş bilgileri bugün yüklenenleri de öğrenebileceği alt yapıyı sağlıyor mu? (Eksiklikleri varsa bunlar nasıl giderilebilir. İşittiğini doğru yazamıyorsa, toplama ve çıkarma yapamıyorsa, kısa cümleleri okuyup anlayamıyorsa aha zorlarını yapması beklenemez).
• Arkadaş ilişkileri, öğretmenleri ile iletişimi nasıl, sorunları var mı? Bunlar için ailenin, rehber öğretmenin yapabileceği şeyler neler? (Daha önceden gerekli yardım alınmış mı?, İşe yarayıp yaramadığı?).
• Okula ne kadar sıklıkta gidiyor, çocuğun okula devamı, zorlukları ya da yaşadıklarına ilişkin ne kadar bilgi alınıyor? Bu bilginin yeterli olabilmesi için neler yapılabilir?
• Çalışma alışkanlıkları, çalışma düzeni ve programı nasıl, sınıf düzeyine, bilgi birikimine uygun mu?
• Çocuk okulu, arkadaşları ya da kendisiyle ilgili olarak ailesiyle özel duygu ve düşüncelerini konuşup paylaşabiliyor mu?


Bu soruların düşünülmesi, yanıtlarının bulunması ailelere ve rehberlik servislerine yardımcı olacaktır.




[Bebeğim Öldü]

Hayatımın gerçek öykülerine ayrılan bir filmin soundtrack’ındayım
Bir yazar mıyım yoksa tek şiirlik şair mi?
Notumu verdi hocalarım nasihati koydum cebime
Ve zorda kalana dek çıkarmadım..
Ve ben bozuk paraydım anlaşılamadan çiklet oldum
Ve ben bütündüm yaramı sevgilimde bırakıp yarımı sokağa attım
Canımı yolda buldum canıma teslim ettim; canına okudum
Canıma kastım…



#9 _RomantizmA_

_RomantizmA_

    Pembeler içinde uçuk MAVİ

  • Üyeler
  • 3.232 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:VatanToprağı
  • İlgi Alanları:sonsuzluk; ölüm...

Gönderim zamanı 31.10.2009 - 15:53

Unutmayın;
•Sürekli eleştirilen çocuk kınama ve ayıplamayı öğrenir.
•Kin ortamında büyüyen çocuk kavga etmeyi öğrenir.
•Alay edilip aşağılanan çocuk sıkılıp utanmayı öğrenir.
•Sürekli utanç duygusuyla eğitilen çocuk kendini suçlamayı öğrenir.
•Hoşgörü ortamında yetiştirilen çocuk sabırlı olmayı öğrenir.
•Desteklenip yüreklendirilerek yetiştirilen çocuk kendine güven duymayı öğrenir.
•Övülüp beğenilerek yetiştirilen çocuk takdir etmeyi öğrenir.
•Hakkına saygı gösterilerek büyütülen çocuk adil davranmayı öğrenir.
•Güven ortamında yetiştirilen çocuk inançlı olmayı öğrenir.
•Kabul ve onay görerek yetişen çocuk kendini sevmeyi öğrenir.
•Aile içinde dostluk ve arkadaşlık ortamında yetişen çocuk mutlu olmayı öğrenir.






[Bebeğim Öldü]

Hayatımın gerçek öykülerine ayrılan bir filmin soundtrack’ındayım
Bir yazar mıyım yoksa tek şiirlik şair mi?
Notumu verdi hocalarım nasihati koydum cebime
Ve zorda kalana dek çıkarmadım..
Ve ben bozuk paraydım anlaşılamadan çiklet oldum
Ve ben bütündüm yaramı sevgilimde bırakıp yarımı sokağa attım
Canımı yolda buldum canıma teslim ettim; canına okudum
Canıma kastım…



#10 REBEL

REBEL

    Burası olmadan yaşayamaz

  • Üyeler
  • 6.906 Mesaj
  • Cinsiyet:Bayan

Gönderim zamanı 31.10.2009 - 15:59

Ayyy çok korkunç bi video seyrettim :mad1:
Ben böyle bir anne olmuycam *oley
Çok güzel şeyler hatırlatıyorsun örtmenim *oley

...


#11 _RomantizmA_

_RomantizmA_

    Pembeler içinde uçuk MAVİ

  • Üyeler
  • 3.232 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:VatanToprağı
  • İlgi Alanları:sonsuzluk; ölüm...

Gönderim zamanı 13.11.2009 - 02:19

yarışma düzenleyecezde onun için bir afiş gibin bişey hazırladım *fiuv

Ordan burdan çalma ve accık emek ;P burda dursun mu ::

Gönderilen Resim





[Bebeğim Öldü]

Hayatımın gerçek öykülerine ayrılan bir filmin soundtrack’ındayım
Bir yazar mıyım yoksa tek şiirlik şair mi?
Notumu verdi hocalarım nasihati koydum cebime
Ve zorda kalana dek çıkarmadım..
Ve ben bozuk paraydım anlaşılamadan çiklet oldum
Ve ben bütündüm yaramı sevgilimde bırakıp yarımı sokağa attım
Canımı yolda buldum canıma teslim ettim; canına okudum
Canıma kastım…



#12 BucuK

BucuK

    : вєş’є вєş vαя :

  • Dokunulmazlar
  • 6.410 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:∆p.∆x>ħ/2
  • İlgi Alanları:* qαγєτ ίlqίsίz *

Gönderim zamanı 13.11.2009 - 14:09

çok güzel olmuş afiş *fiuv
ama ödül yok ;P
satranç kitabı veya seti falan hediye edin, ben yollarım
imzalarım bile *drunk

Gönderilen Resim

;P

Bu mesaj on3bucuk tarafından düzenlendi. Düzenleme zamanı: 13.11.2009 - 14:12


#13 WaLe

WaLe

    Kimene!

  • Üyeler
  • 6.730 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:Eskişehir

Gönderim zamanı 13.11.2009 - 14:16

O pozisyon şah mat olmaz söyleyim. :eyvah: Sabaha kadar kovalarsın şahı :grin:

"YURTTA SULH, CİHANDA SULH"
Gönderilen Resim



’Düşüncenin üstesinden gelemeyen‚ düşünenin üstesinden gelmeye çalışır.

Paul Valéry


#14 BucuK

BucuK

    : вєş’є вєş vαя :

  • Dokunulmazlar
  • 6.410 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:∆p.∆x>ħ/2
  • İlgi Alanları:* qαγєτ ίlqίsίz *

Gönderim zamanı 13.11.2009 - 14:22

:eyvah:

#15 shy

shy

    xrÜt / kudI

  • Kurucular
  • 16.791 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay

Gönderim zamanı 13.11.2009 - 14:28

İyi fikir aslında keşke zaman olsaydı.Alır gönderirdik buradan hediye olarak verirdin...Yaz bir kenara başka bir zamana yapılabilir
DOÐRUNUN SÖYLENMESİNDEN ÇOK, KİM TARAFINDAN, NEREDE VE NE ZAMAN SÖYLENDİÐİ ÖNEMLİDİR.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gönderilen Resim

#16 _RomantizmA_

_RomantizmA_

    Pembeler içinde uçuk MAVİ

  • Üyeler
  • 3.232 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:VatanToprağı
  • İlgi Alanları:sonsuzluk; ölüm...

Gönderim zamanı 05.01.2010 - 23:48

Geleceğin Suçlusunu Yetiştirmenin En Basit Kuralları

"- Daha küçükken çocuğa istediği her şeyi vermeye başlayın! Bu şekilde o, herkesin onun geçimini sağlamak zorunda olduğuna inanacaktır.

- Kötü sözler söylediği zaman gülün! Böylece o kendisinin akilli olduğuna inanacaktır.

- Ona düşünmeyi ve beynini kullanmayı hiç öğretmeyin! 21 yaşına gelince kendi kararlarını, kendisi versin diye bekleyin!

- Yerde bıraktığı her şeyi kaldırın; kitaplarını, ayakkabılarını, kıyafetlerini, onun için her şeyi siz yapın ki; o bütün sorumluluklarını başkalarına yüklemeye alışsın!

- Onun gözünün önünde sık sık kavga edin ki; bu sayede aile bir gün parçalanırsa çok fazla üzülmesin.

- Ona istediği kadar harçlık verin ki; hiçbir zaman kendi parasını kazanmanın ne olduğunu öğrenmesin.

- Yiyecek, giyecek ve konforla ilgili bütün arzularını yerine getirin ki; istediklerine ulaşmak için çalışmak gerektiğini öğrenmesin.

- Komşulara, öğretmenlere, polislere karşı daima onun tarafını tutun ki, onların hepsine karşı peşin hükümleri oluşsun.

- Bütün bunları ve benzerlerini yaparak yetiştirdiğiniz çocuğunuz bir gün suç islerse, kendisinden özür dileyin! Ama onu felaket dolu bir hayata hazırladığınız için kendinize teşekkür etmeyi ihmal etmeyin!! "

Bu belge ABD Houston Polis Müdürlüğü tarafından hazırlanmış ve kentteki tüm evlere ve okullara dağıtılmıştır.




[Bebeğim Öldü]

Hayatımın gerçek öykülerine ayrılan bir filmin soundtrack’ındayım
Bir yazar mıyım yoksa tek şiirlik şair mi?
Notumu verdi hocalarım nasihati koydum cebime
Ve zorda kalana dek çıkarmadım..
Ve ben bozuk paraydım anlaşılamadan çiklet oldum
Ve ben bütündüm yaramı sevgilimde bırakıp yarımı sokağa attım
Canımı yolda buldum canıma teslim ettim; canına okudum
Canıma kastım…



#17 _RomantizmA_

_RomantizmA_

    Pembeler içinde uçuk MAVİ

  • Üyeler
  • 3.232 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:VatanToprağı
  • İlgi Alanları:sonsuzluk; ölüm...

Gönderim zamanı 21.01.2010 - 19:37

ee malumunuz yarın karne veriyoruz... Bu dönemde öğrenciler için bişeyler hazırladım... birinin işine yarar belkim... burda bulunsun...

--------------------------------------------------------------------------

Sevgili Öğrenciler;
Başarı istenmediği yere gelmez.
• Yenildiğinizi düşünüyorsanız, yenilmişsinizdir.
• Cesur olmadığınızı düşünüyorsanız, korkaksınızdır.
• Kazanmak istiyor fakat kazanamayacağınızı düşünüyorsanız, kesinlikle kazanamazsınız demektir.
• Kaybedeceğinizi düşünüyorsanız, çoktan kaybetmişsinizdir.
Dışarıdaki dünyaya çıktığınızda, anlayacaksınız ki başarı, ancak onu istediğiniz takdirde gelecektir. Her şey insanın kafasında biter. Alt edildiğinizi düşünüyorsanız, alt edilmişsinizdir. Yükselmek için yüksek düşünmelisiniz.

Çalışmak herkes için zordur, sizi de zorlayacaktır, sabırla, inatla çalışmayı arzulamalısınız. Her gün uyandığınızda kendinize aşağıdaki soruları sorun:
• 1 yıl sonra nerede olmak istiyorum ve bunun için ne yapmalıyım?
• 5 yıl sonra nerede olmak istiyorum ve neler yapmalıyım?
Gerçekçi hedefleriniz olsun ve bu hedefler için çalışın. Bahaneler üretmeyin; her insanın sorunları olduğunu unutmayın; dünyada sorunu olan tek insan siz değilsiniz. Bahane üretmeye kalkarsanız -çalışmamak için- milyonlarca bahane bulabilirsiniz. Bahanelerinizi bir kenara atın ve hedefinize yoğunlaşın.

Hayat insana seçenekler sunar ve seçim sizindir.
Ya sahip olduğunuz güzellikleri silerek yaşamınızın hep olumsuz tarafına bakarsınız. Böylece; yaşamı hem kendinize hem de çevrenizdekilere zindan eder, yıllarınızı mutsuz, kötümser, içine kapanık, donuk yaşarsınız.
Ya da olumlu taraflarını görür ve sahip olduğunuz güzellikleri fark eder; hayattan zevk alır, kendiniz ve çevrenizdekiler için şimdide ve gelecekte mutluluk ve başarı getirici, umut dolu bir yaşam sürersiniz.

“Hiçbir zaman başlamazsan, hiçbir zaman başaramazsın.”
“İyi bir hedefin varsa iyi bir başlangıç yap!”




[Bebeğim Öldü]

Hayatımın gerçek öykülerine ayrılan bir filmin soundtrack’ındayım
Bir yazar mıyım yoksa tek şiirlik şair mi?
Notumu verdi hocalarım nasihati koydum cebime
Ve zorda kalana dek çıkarmadım..
Ve ben bozuk paraydım anlaşılamadan çiklet oldum
Ve ben bütündüm yaramı sevgilimde bırakıp yarımı sokağa attım
Canımı yolda buldum canıma teslim ettim; canına okudum
Canıma kastım…



#18 _RomantizmA_

_RomantizmA_

    Pembeler içinde uçuk MAVİ

  • Üyeler
  • 3.232 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:VatanToprağı
  • İlgi Alanları:sonsuzluk; ölüm...

Gönderim zamanı 21.01.2010 - 20:11

Sağolsun; dokuzum'unda katkılarıyla yayımlayalım...

Der çalışma programıda hazırladım... Oda bulunsun burda...

------------------------------------------------------

Ders Çalışma Programı



Önce kendi kanatlarına güven! Büyük başarı kalpten gelir, beyinde büyür, ellerden hayata akar.
Kabuğunuzu Kırın! Başarısızlık Kader Değildir!




:)




[Bebeğim Öldü]

Hayatımın gerçek öykülerine ayrılan bir filmin soundtrack’ındayım
Bir yazar mıyım yoksa tek şiirlik şair mi?
Notumu verdi hocalarım nasihati koydum cebime
Ve zorda kalana dek çıkarmadım..
Ve ben bozuk paraydım anlaşılamadan çiklet oldum
Ve ben bütündüm yaramı sevgilimde bırakıp yarımı sokağa attım
Canımı yolda buldum canıma teslim ettim; canına okudum
Canıma kastım…



#19 _RomantizmA_

_RomantizmA_

    Pembeler içinde uçuk MAVİ

  • Üyeler
  • 3.232 Mesaj
  • Cinsiyet:Bay
  • Konum:VatanToprağı
  • İlgi Alanları:sonsuzluk; ölüm...

Gönderim zamanı 26.03.2010 - 22:54

Okulumuza tanıtamak amaçlı "Okul Tanıtım Sunusu" hazırladım... Şablonu birilerinin işine belkim yarar :knight:

Burdada dursun :P
Şöyle gözüküyor (:
Gönderilen Resim
Gönderilen Resim
Gönderilen Resim


İndirmek içinde bir kaç alternatif olsun :D
1- Rapid
2- 2shared
3- dosyaupload.net
4- uploaded.to




[Bebeğim Öldü]

Hayatımın gerçek öykülerine ayrılan bir filmin soundtrack’ındayım
Bir yazar mıyım yoksa tek şiirlik şair mi?
Notumu verdi hocalarım nasihati koydum cebime
Ve zorda kalana dek çıkarmadım..
Ve ben bozuk paraydım anlaşılamadan çiklet oldum
Ve ben bütündüm yaramı sevgilimde bırakıp yarımı sokağa attım
Canımı yolda buldum canıma teslim ettim; canına okudum
Canıma kastım…



#20 pikaçu

pikaçu

    Onun için takıntı haline geldik

  • Üyeler
  • 2.230 Mesaj
  • Cinsiyet:Bayan
  • Konum:gurup şurup
  • İlgi Alanları:bıdı bıdı

Gönderim zamanı 26.03.2010 - 23:43

satrancı ben öğretimmi öğrencilere süper öğretirim ama yenersem ağlamasınlar :knight: ellerine sağlık öğretmenimmmm :P
SABIRRRR SABIRRR SABIR........





Benzer Konular Daralt

  Konu Forum Konuyu Açan İstatistikler Son Mesaj Bilgisi

1 kullanıcı bu konuya bakıyor

0 üye, 1 ziyaretçi, 0 gizli